Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Baard, onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:46

« forrige - neste »

zbk

Skal også inn og oppdatere varmeapparatet mandag.

Har aldri opplevt varmeapparatet som dårlig, men kjenner igjen effekten med at varmen inn i bilen plutselig blir endret etter 5-10minutter. Dette oppleves som at lufta som sirkulerer i bilen plutselig virker kaldere, selv om man ikke akkura begynner å fryse.

Antar det kommer rapporter her etter hvert som folk får testet oppdateringen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Barskog

Jeg har problemet i min bil. Etter cirka 10 minutter begynner lufta mot frontruta å blåse kaldt. Dette gjør at det opplever kaldt i bilen. Skal inn på mandag for å få fikset det. Skal bli deilig å endelig få stabil og riktig temperatur i bilen. Lurer også på om dette har stresset varmepumpa og redusert rekkevidden. Skal bli artig å få det avklart.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Gogs

Fikk fikset dette i dag. Det var en fysisk luftfordeler som ble byttet. Nå blåser det varm luft hele tiden, og det virker som den bruker mindre strøm på oppvarmingen. Fin oppgradering!  :) Men etter bytting av dashbord og bytting av luftfordeler så håper jeg det er en stund til neste verkstedbesøk...
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Barskog

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

alexkl

Sitat fra: Gogs på onsdag 21. januar 2015, klokken 19:43
Fikk fikset dette i dag. Det var en fysisk luftfordeler som ble byttet. Nå blåser det varm luft hele tiden, og det virker som den bruker mindre strøm på oppvarmingen. Fin oppgradering!  :) Men etter bytting av dashbord og bytting av luftfordeler så håper jeg det er en stund til neste verkstedbesøk...
Er fysisk bytte itillegg til programvare oppdateringen som sto i brevet? Sto ingenting om bytte av deler der

zbk

Sitat fra: alexkl på torsdag 22. januar 2015, klokken 09:40
Er fysisk bytte itillegg til programvare oppdateringen som sto i brevet? Sto ingenting om bytte av deler der

Kanskje det er mindre pinlig enn å kalle det for en programmeringsfeil enn å innrømme en konstruksjonsfeil? Ser ikke bort fra at programmeringen er oppdatert også.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

torlie

Dere som har hatt Zoe en stund, hva slags rekkevidde erfarer dere på vinteren? Ser til sammenligning at E-Up brukere rapporterer ca 70-100km på vinter.

Regner med dere får noe bedre rekkevidde enn denne. Er 11-12 mil mulig med pen kjøring (ikke motorvei) og moderat bruk av varme?
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

zbk

Sitat fra: torlie på torsdag 22. januar 2015, klokken 12:20
Dere som har hatt Zoe en stund, hva slags rekkevidde erfarer dere på vinteren? Ser til sammenligning at E-Up brukere rapporterer ca 70-100km på vinter.

Regner med dere får noe bedre rekkevidde enn denne. Er 11-12 mil mulig med pen kjøring (ikke motorvei) og moderat bruk av varme?

Rundt 0°C i noenlunde lett terreng er 11-12mil rekkevidde ikke noe problem selv med varme på (før oppdatering). 12mil gir 18kWh/100km, noe som er greit å få til selv vinterstid når turene er av en viss lengde. Med minimalt med varme kan jeg komme ned godt under 15kWh/100km, men da begynner kjørestilen fort å bli for spesielt interesserte. Starter du med forvarmet bil sparer du enda mer (still komfort-timeren inn i bilen og ikke fra web/nøkkel, så varmes den bedre opp).

Anbefaler deg å ta noen litt lengre kjøreturer (en time eller så) for å bli bedre kjent med hvordan forbruket oppfører seg med din kjørestil i ditt terreng. Det gjør også underverker for å redusere rekkevidde-angsten når du skal på lengre turer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Øyvind I

120 km på motorvei i 100 km/t ved -4 ingen prob. Ikke Ecp på og varme på 22 (ser frem til oppgradering da varmen varierer)
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

Zoe64

Jeg kjører ca 60 km om dagen, til/fra jobb pluss en og annen tur på butikken. Rundt 30 km om dagen på motorvei i 100-105 km/t.
På denne årstida, med temp. rundt 0 grd, vått og slapsete føre og med varmen på full (eneste som virker), ser jeg at dette gir et snittforbruk på rundt 21.5 kWt/100km, og havner som regel på rundt 100km tilgjengelig kjørelengde med full-ladet batteri.

Må kanskje legge til at jeg ikke legger spesielt stor vekt på å kjøre økonomisk, siden jeg har plenty rekkevidde til å komme med til og fra jobb....
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

alexkl

Sitat fra: torlie på torsdag 22. januar 2015, klokken 12:20
Dere som har hatt Zoe en stund, hva slags rekkevidde erfarer dere på vinteren? Ser til sammenligning at E-Up brukere rapporterer ca 70-100km på vinter.

Regner med dere får noe bedre rekkevidde enn denne. Er 11-12 mil mulig med pen kjøring (ikke motorvei) og moderat bruk av varme?

Jeg har 12 mil rekkevidde, 70% av kjøringa er motorvei i gjennomsnitt 80km/t. Varme kjører jeg litt som det passer meg, men ca 20 grader. Noen ganger eco mode, om jeg trenger litt lenger range.

Barskog

Leverte bilen nå på verkstedet. Sitter her med kaffen og venter. Spurte spesifikt om hva som ble byttet. Det er ingen bytte av deler, kun en omprogramering.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

zbk

Nettopp tilbake på jobb etter omprogrammering av varmeapparatet på min bil. Hadde bare litt over "kritisk tid" tilbake til jobb, men merket i alle fall ikke noe endring i varmingen mot slutten av turen heller. Det virker som den generelle erfaringen med at det nå kommer varm luft hele tiden og at det kalde gufset forsvinner stemmer bra med egen erfaring. Kommer tilbake med mer om dette ikke holder stikk på lenger turer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Barskog



Sitat fra: nime01 på mandag 26. januar 2015, klokken 13:46
Sitat fra: Barskog på mandag 26. januar 2015, klokken 12:07
Leverte bilen nå på verkstedet. Sitter her med kaffen og venter. Spurte spesifikt om hva som ble byttet. Det er ingen bytte av deler, kun en omprogramering.
Hva er din erfaring etter omprogrammeringen?

Litt tidlig å si. Har kjørt fra Drammen på vei ned til jobben i Horten. Står nå på havna i Holmestrand og lader. Frem hit har jeg testet først med eco og da blåste det kaldt. Skrudde av eco etter en kort stund og satt temp på 22 grader, da ble bilen god og varm. Veldig deilig - endelig!
Ser også ut som rekkevidden øker. Satte av kona i Sande og da stod gjenværende km på 46. Når jeg stoppet opp for lading her i Holmestrand viste den 43 km. Den gikk altså ned med 3 km på en 15 km strekning. Blir spennende å se rekkevidden fremover. Dette lover i alle fall bra :)
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

zbk

Det ser ut til at kaldluftsgufset som kom etter en stund er helt borte, ja, selv om jeg ikke har testet lengre turer enn 20-25min til nå. Ser også ut til, som andre også har rapportert, at det går mindre strøm til oppvarming nå enn før oppdateringen.

Dette er riktignok bare en følelse og ikke noe jeg kan dokumentere med tall. Om det er noen som ikke har oppdatert ennå, prøv å se på oppvarmingsforbruket på en fast strekning noen dager og sammenlign med etter oppdatering. Å logge forbruk i kWh + utetemp burde kunne gi et bilde av om det er en faktisk endring.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA