Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Companion - Windows Phone/RT/Pro 8 App

Startet av Torpedo Ted, mandag 29. september 2014, klokken 21:40

« forrige - neste »

Christopher Neumann Ruud

343 tKM på 90% SOC, S 85 November 2014 , 73400 ODO . (Hadde jeg Range Mode på tro?)

Leafern

Leaf 2012
S85 2013

pers1

New S75D   Ny 30.07.16 km 3073Km

90% charge with Range Mode OFF, Rated 433km, Typical 347 km,
100% charge with Range Mode OFF, Rated 484 km, Typical 386 km,
TM X 100D Pearl White «SERE9TY» med MCU2 HW3 & FSD (prod. Juli 2018)
KANSELERT TM3- Reservert 31/3 2016 ( 2 kanselert)
VW ID.3 reservert 8 mai 2019 kønr83 kanselert gr. Bakhjuls trekk
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidliger Tesla'r Model S 75D AP1.0 & 90D AP2.0

Rep

Tesla S85 2013
kjøpt desember 2016
Nissan Leaf 2014 Acenta
kjøpt brukt juni 2015 km 17000 solgt 2019 86oookm
Bmwi3 120kw kjøpt ny april 2019

N00b

#439
S85 2013, 125k Odo.  343km (range mode on)

Batteri avlest til 75.1 kwh

Alfa Bergen

#440
S85, 2013, 80K, 340km på 90%
Edit: Range mode off
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

GOS

#441
En liten påminnelse om å oppgi om bilen står på Range Mode eller ei når en oppgir dette for at vi skal få riktig sammenligningsgrunnlag. (Utgjør ca 3tkm ved 90% SOC)
7
Min S85 rwd juni 2014 kjørt 35000 km ligger på 352-354tkm med Range Mode on og 90%SOC. Men om det er kaldt ute så viser den gjerne bare 348 tkm.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

bjornb

S90D, 2016, 500km odo, 401km typical på 90% (range mode off)
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

spirrevipp

S90D, 2016, 240km odo, 402 typical på 90%, range mode off
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

GeirHM

Sitat fra: GeirHM på mandag 26. september 2016, klokken 18:40
Sitat fra: GeirHM på søndag 08. mai 2016, klokken 18:41
Sitat fra: GeirHM på onsdag 16. september 2015, klokken 16:50
Sitat fra: Digiman på søndag 13. september 2015, klokken 21:25
Ved lading til 90% får jeg 363km på en litt over 4 uker gammel 85D (kjørt 3000km) Snittforbruket ser ut til å legge seg stabilt på 185.

Min snart 6 mnd gamle 85D ga meg i dag 354 tkm på 90% SOC. Det tilsvarer 393 tkm ved 100 %. Dette er målt i range mode, som sikkert betyr at jeg kan legge til 4-5 tkm ved 100 %, dvs at jeg har omlag 398 tkm. Bilen har snart kjørt 25 000 km. Da jeg hentet den ut var den fulladet til 404 tkm. Jeg har siden en gang sett 408 tkm ved 100 %. Det er bare ved et par tre anledninger at jeg har ladet den til maks, sist en gang i juli før reise til København. 

Jeg vet ikke om dette er av interesse for noen. Om ikke annet så kan jeg bruke dette som referanse om et halvt års tid for å se hvordan batterihelsa utvikler seg.

Det har gått mer enn åtte måneder siden min forrige måling. Jeg har i dag 285 tkm ved 70 % SOC. Det tilsvarer 407 tkm ved 100 %. Bilen har gått 53 900 km. Bilen har altså bedre batterihelse enn noen gang. Tror det kan tilskrives endring i beregning av typical km i software. Men det betyr også at tkm ikke har endret seg så mye på en stund. Det er vel også i tråd med generell erfaring? Altså at batteriet taper seg en del i starten for så å være så og si uforandret en god stund. Bilen holdes hele tiden med en SOC på mellom 30 og 70 % og toppes opp til 80 eller 90 % før lengre turer.

Nå nærmer bilen seg 70000km og jeg fikk i dag 365tkm ved 90% SOC. Det tilsvarer 405,5tkm ved 100%.

Husstanden har nettopp fått en Leaf slik at fra nå brukes denne bilen utelukkende til langkjørt pendling. Ellers lades den fortsatt daglig til 70% og den tømmes sjelden til noe særlig under 30%.

Bilen har nettopp passert 75 000km og har nå 364tkm på 90% med range mode off. (Måling mens det var minus syv rundt bilen.)

RBK

Artig at du legger ut dette, litt lettere å få oversikt  :+1:
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

trygvelo

#446
P85+ sept 2013. 65000km. Lader normalt til 60, 70 eller 80 % avhengig av årstid, trenger mer på vinteren.

Ladet til 90% og deretter til 100% (for første gang på over et år) på fredag. For en stund siden var 90% rundt 335 tkm, nå 343. 100% var forrige gang 366, nå 378.

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men bilen vår var en av disse som mistet 20 tkm "over natta" etter en softwareupdate. Kanskje noe av dette nå har blitt "gjort tilgjengelig" igjen. Det skal også sies at batteriet har vært til reparasjon for ca. 1 år siden.

EDIT: Rangemode PÅ

OleJA

#447
Sitat fra: trygvelo på mandag 13. mars 2017, klokken 13:42
P85+ sept 2013. 65000km. Lader normalt til 60, 70 eller 80 % avhengig av årstid, trenger mer på vinteren.

Ladet til 90% og deretter til 100% (for første gang på over et år) på fredag. For en stund siden var 90% rundt 335 tkm, nå 343. 100% var forrige gang 366, nå 378.

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men bilen vår var en av disse som mistet 20 tkm "over natta" etter en softwareupdate. Kanskje noe av dette nå har blitt "gjort tilgjengelig" igjen. Det skal også sies at batteriet har vært til reparasjon for ca. 1 år siden.

Samme erfaring her med min Sept-13 P85, bortsett fra at jeg stort sett alltid lader til 80%: Sensommer 2015 var 100% på 368km, og for 3-4 mnd siden når jeg ladet til 100% sist, fikk jeg 376km. Siden den gang så har 80% lading gitt enda et par km ekstra, så vil tippe at jeg også ville fått ~378km om jeg ladet fullt nå.

Ja, har også en av disse bilene som mistet 20km i en update for en 2-3 år siden. Så ser ut som noe av dette kommer veeeeldig sakte tilbake.

Edit: Kjørelengde ~71.000km
Edit: Der kom det jammen enda en km etter nattens lading.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Bare hos meg det ikke kommer tilbake da? Til tross for kalibrering hos Tesla og testet omtrent det som går an av diverse måter å lade på. Nekter over 360tkm@100%. Canbus sier 72kWh, og faktisk litt lavere etter langtur med lengre sykluser. Dermed er det nok batteriets reelle kapasitet som gjenspeiles. Tesla har fått tilbakemelding på dette, og så lenge de ikke har noen kommentar til det må man gå ut fra at de mener at nærmere 10% kapasitetstap er akseptabelt.

trygvelo

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 14. mars 2017, klokken 08:55
Bare hos meg det ikke kommer tilbake da? Til tross for kalibrering hos Tesla og testet omtrent det som går an av diverse måter å lade på. Nekter over 360tkm@100%. Canbus sier 72kWh, og faktisk litt lavere etter langtur med lengre sykluser. Dermed er det nok batteriets reelle kapasitet som gjenspeiles. Tesla har fått tilbakemelding på dette, og så lenge de ikke har noen kommentar til det må man gå ut fra at de mener at nærmere 10% kapasitetstap er akseptabelt.

Det var frustrerende for oss som mistet 20tkm helt plutselig. Særlig på den tiden da det var dårlig med ladere, vi var helt avhengig av hver eneste km for å komme oss til nærmeste superlader eller hytte på fjellet som begge var ca. 300 km unna.

Din bil virker som en worst-case-scenario, selv om vår også var nesten nede i 360 tkm ved 100%.

Det hadde vært interessant å høre fra flere som mistet mye i begynnelsen om de har fått noe tilbake og hvis ikke om evt. tap har vært konstant over lengre tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA