Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Companion - Windows Phone/RT/Pro 8 App

Startet av Torpedo Ted, mandag 29. september 2014, klokken 21:40

« forrige - neste »

Olatho

Jeg har jo aldri hatt annet enn 6.0 på min, men mine målinger er i alle fall innenfor samme minutt som landingen når 90%.

Siden jeg nå har fått sånn fin slider i APPen blir det nok mest 80% og lavere framover en stund, i alle fall fram til jula, som vel blir neste gang vi har behov for lengre rekkevidde.

OddB

80% er et bra valg i det daglige.
Forskjellen på å lade til 80 eller 90% mot å lade til 100 % er at når du lader til 100% kan bilen fort stå 15-20 min på 100%, med en ladeeffekt på rundt 1kW, før den er ferdig.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Sånn så det ut etter 5 mil, supercharging, nye 16 mil og deretter makslading i varmt parkeringshus på 6KW. 24 tkm i minus siden i august. 20 av dem over natta tidlig i september v/verkstedbesøk. Lå forholdsvis stabilt rundt 394-395 gjennom hele forrige vinter og i sommer.


mj

#108
Min veksler på 348-350. Kjør 17500km nå siden 14 Juni.

(Det jeg skrev først var på 100%
Har Sw 6. ettellerannet.72)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

ebbrey

Jeg merket selv at 20tkm plutselig forsvant. Men jeg har også lagt merke til en annen ting med min bil. Før trakk den ca 1 tkm pr 185. Men nå banner jeg på at det er per 200. Jeg har ikke brydd meg så mye om rekkevidde på mange måneder, men tenkte raskt at første degraderingen var "kommet" som skulle være ganske rask 10-15%? før det flata seg ut..
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

cairnz

Det er vel normalt (sett bort fra endringer ved software) at cirka 10% kapasitet forsvinner i løpet av et års tid, for så å stabilisere seg fram til (mer eller mindre) batteriet er utbrukt.

Med det argumentet er det helt normalt å se at rekkevidden ved 100% går ned med 20-30km fra bilen er ny.

Selv hadde jeg 380km ved siste lading til 100%, mot ganske så nøyaktig 400km når bilen var helt ny. Da har jeg et "tap" av rekkevidde på cirka 200m per % SOC (etter 55000km). Dette kan jeg leve med.
Elbilist

Torpedo Ted

Jeg får nå bare 330Km på 90%. Dette har falt ganske plutselig. ???

fonberg

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 11. desember 2014, klokken 13:45
Jeg får nå bare 330Km på 90%. Dette har falt ganske plutselig. ???

Er batteriet kaldt eller varmt (= akkurat ferdigladet med god ladeeffekt)? tkm-beregningen tar hensyn til batteritemperatur, og kan etter min erfaring skille i hvert fall 10 tkm fra optimal til kaldt batteri. Logikken i det er vel at energien som trengs for å varme opp batteriet trekkes fra tkm-verdien.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cato76

Her er mine målinger. Jeg startet å registrere disse i februar, og som dere ser så har kalkuleringen endret seg mellom V5.8, V5.9 og V6.0. At range synker noe i V6.0 kan ha litt med temp å gjøre, men jeg vil nok få et bedre bilde av totalen etter å ført opp målinger i en 2-års periode.

Siste måling jeg tok var i går hvor jeg fikk Rated 431,9 og Ideal 345,5

Bilen har rullet 36.000 km siden sept i fjor. Kjører på 21" sommer og 20" Nokian R2 på vinter. Har heller ikke aktivert range mode.
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

mj

#115
Har en ny P85+ loaner nå. Fikk 351 på den. Kjørt ca 1000km

I dag ble det 353. Det er litt mildere nå.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

#116
Min får nå 333 på varmt batteri  :-\

I tillegg går det nå typisk mellom 60-65% på strekningen Trondheim-Averøy mot 50-55% i fjor vinter (har vært helt nede mot 45). Har vel kjørt strekningen 13-14 ganger siden august. Det er ingen tvil om at rekkevidden er redusert i praksis, ikke bare beregningen.

EDIT: 53.000km.

eadie

347 hver gang på 90% hos meg. Kjørt 8000km, utlevert i mars
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

ebbrey

336 idag på 90%.

Men har fulgt med litt på "trekket" av tkm. Her om dagen trakk bilen 126 tkm på 22,8kw som blir ca pr 180.
Dette var fra 230 tkm til 104 tkm.

Mens idag ca 190 wh/tkm fra 336 til 227. (20.8kw).

Snodig.

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Bjoris

#119
Fikk 342 i dg, lader svært sjeldent høyere enn 90% og har bare to ganger fylt helt opp.

Mer bekymret over at vi i dg hadde snitt på 271 på 150 km på rolig kjøring, har tidligere hatt veldig gode forbrukstall, må sjekke lufttrykket tror jeg. Ok, det er 600 moh og vi startet på null, men hadde 249 i Fjæra før vi startet på stigningene, kjørte veldig rolig pga såpeglatte veier og det var mye slaps og ikke bart noe sted og kjørte ikke rangemode og bilen ble ferdigladet 4 timer før vi dro så start med kald bil og kaldt batteri, men hadde ikke trudd det skulle bli så ille likevel... Vi startet med 330, forvarmet når jeg tok bilen ut av garasjen, men så stod den på veldig lav amp så det trakk ned til 333 og så mistet vi ytterligere 3 før vi fikk sommla oss avgårde. Vi mistet altså 70 km ifht typical, veldig glad jeg ikke valgte enn 60, noe jeg var innepå. Vi har lading på fjellet så jeg gjorde ingenting for å spare strøm som dere ser, men dette var heftig
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA