Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Beste ladepunkt for hotell

Startet av Bjoris, mandag 01. september 2014, klokken 18:00

« forrige - neste »

Bjoris

Da har vi fått priser på R2 20 tommere også, de hadde ikke fått priser for dette fordi leverandøren deres ikke fikk disse inn på lager før i midten av september, men nå er de med i listen (se første innlegg i denne tråden).

Selv om dekkene nå ikke er klare, må en bestille felgene innen 1. september så blir ikke noe endring i bestillingstiden selv om dekkene ikke er klare, men en må åpenbart vente litt før en får dekkene levert/montert:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

QWT

Hei alle sammen, tenke jeg skulle oppklare noen av spørsmålene dere hadde.

Vi sender til alle adresser i Norge, prisene varierer fra ca Kr 600,- til litt over Kr 700,- avhengig av postadresse.

For å kunne gi dere best mulig pris må bestillingen skje før 31. August fordi Polar øker prisene sine 1. September. Forhåndsbetaling gjelder kun de som skal hjulpakker / dekkpakker sendt, og her gjelder også datoen 31. August. Likevel er vi avhengig at vi når 20 hjulpakker for å kunne gi dere best pris her med bakgrunn i rabatten vi har klart å forhandle fram med Polar og dekk leverandøren.

De som skal ha hjulpakker / dekkpakker montert hos oss lokalt på Nesttun i Bergen må kun skrive seg opp på listen til John (Bjoris). Siden de fleste ikke skal ha hjul montert før gjerne Oktober eller November ser vi at en liten deponering sum på Kr 1000,- er tilstrekkelig for å vise at dere binder dere til avtalen. De som ønsker å hente ut hjulene eller få de montert før Oktober trenger ikke å betale noen depositum, men det forutsetter at vi setter opp en avtale.

For de som vil ha Dekkhotell kan dere få dette inkludert i prisen, men som Bjoris sa, så har vi begrenset plass og det er første mann til mølla som gjelder her.

Har dere andre spørsmål ikke nøl med å spørre enten her eller direkte til meg på epost, krister@qwt.no

Mvh
Krister Falch
Salg og innkjøpssjef QWT.no

Tempe Dekkservice

Hei, vi har fått forespørsel om pakketilbud her i Trøndelag og la dette derfor ut på en facebook side etter ønske fra kunder. Ser likevel at det er uheldig at flere butikker har pakketilbud samtidig slik at ikke nødvendigvis alle kunder får beste prisen. Derfor utsetter vi vårt forslag om gruppekjøp til litt senere.

Anbefaler at de som har satt seg opp på liste for å benytte seg av QWT sitt forslag gjør dette slik at alle får best pris :)

Mvh
Sindre Langberg
Daglig Leder
Tempe Dekkservice AS

Bjoris

Sitat fra: Tempe Dekkservice på fredag 22. august 2014, klokken 10:42
Hei, vi har fått forespørsel om pakketilbud her i Trøndelag og la dette derfor ut på en facebook side etter ønske fra kunder. Ser likevel at det er uheldig at flere butikker har pakketilbud samtidig slik at ikke nødvendigvis alle kunder får beste prisen. Derfor utsetter vi vårt forslag om gruppekjøp til litt senere.

Anbefaler at de som har satt seg opp på liste for å benytte seg av QWT sitt forslag gjør dette slik at alle får best pris :)

Mvh
Sindre Langberg
Daglig Leder
Tempe Dekkservice AS

Jeg syns dette var ryddig!

Selv om det jo er fint med konkurranse ble det jo litt dumt både for kjøper og forhandler om vi skulle bli stående med 15 kjøpere på hver destinasjon og alle må betale mer:) Foreslår at dere tar initiativet til samkjøp neste år!

snd

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Bjoris

Dette tilbudet har blitt litt til underveis og dermed har mange sagt at de er med, men det har ikke alltid vært mulig å si hva de er med på. Nå har vi alle priser og QWT har jo veldig ryddig forklart hvordan det blir med betaling samt montering alternativt forsendelse, i en av postene over, så nå føler jeg at det er tid for å bli helt konkrete:

Jeg ber derfor at alle sender meg informasjonen i punktene nevnt nedenfor på PM.

Pass på at jeg bekrefter tilbake, jeg gjør det etterhvert som jeg fyller ut listen så får du ikke tilbakemelding kan jeg ha glippet deg så da er det fint om du sender en ny PM og sjekker:) Merk at jeg er borte til søndag ettermiddag så du får antakelig ikke noe respons før søndag kveld/mandag morgen:)

Info som trengs:

* Fornavn/etternavn
* Adresse dersom dekkene/felger skal sendes
* Hvilken pakke de ønsker (Polar Izar sølv eller gun met og/eller hvilket dekk og dimensjon de ønske)
* Mobilnummer
* Epost

Jeg kommer til å følge opp alle som har sendt PM tidligere uansett, men ber om at også disse nå sender på nytt om de da ikke har sendt alt dettefør, noen få har gjort det. Til info har jeg 23 på listen, men ikke alle skal ha felger så vi trenger noen til før vi er i boks med 20 stk.

NB! Hvis det fortsatt er tekniske spørsmål så post disse i tråden så vil QWT svare, slik slipper vi misforståelser

snd

1. Har 20" ET35?
2. Er felgene tilpasset TMS mtp vekt? (jeg vet at dekkene ikke er det)
3. Passer originale hjulbolter?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

OddB

Et lite teknisk spørsmål
Originalfelgene til Tesla har Spesifikasjonene :
19X8    5-120   ET40    CB64.1

som betyr:
Boltsirkel (PCD): 5-120   
Innpress (ET): 40
Navhull (CB): 64,1

På nettsidene til QWT finner jeg at Polarfelgene har spesifikasjonene

POLAR IZAR SILVER

Boltsirkel   5x120
Størrelse   8,5" x 19"
Innpress   ET35
Navåpning   72,6mm
Utførelse   Silver

Her er altså felgen 0,5" bredere enn originalen, innpress 5 mm mindre og navåpningen 8,5 mm større.

Med alle problemer med at hjulene tar borti innerskjermen og dekkslitasjen pga dårlig hjulstilling blir jeg litt bekymret.  Er denne dimensjonen tillatt på Tesla i det hele tatt ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

E_S

Navåpningen justeres på alle ettermarkedsfelger med løse senterringer som settes inn i felgene, så det spiller ingen rolle. Det tallet som står der er uten senterringer, da de naturlig nok må passe til hver enkelt bilmodell.

Bredden på felgen er det ingen begrensning på så lenge den passer med dekket som monteres på og ikke blir så bred at noe subber eller stikker utenfor skjermene.

Innpress kan endres med 15 mm pr. aksel uten at man trenger ny godkjenning, altså kan ET være inntil 7,5 mm forskjellig fra originalt. Når 40 er originalt er 35 derfor helt innenfor.

Hva som subber i innerskjermer og sånt har jeg lite peiling på, jeg vet ikke hvor det er problematisk på Tesla..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Bjoris

Polar Izar finnes i flere versjoner, det lages spesielle navetilpasninger på felgene som er tilpasset Tesla som går på uten senterringer og da brukes originalmutrene (det var det Tempe som sa), men QWT vil nok komme tilbake og bekrefte dette.

Det de har sagt til meg er at når vi bestiller så tidlig som nå får vi felger som passer direkte uten senterringer selv om dette med senterringer ikke er uvanlig, til nå har det vært det på alle mine biler som ikke har hatt org.felger, men det er jo greit å slippe syns jeg.

I fjor gikk Polar tom for Tesla felger og da måtte de levere "Bmw-versjonen" som krever senterringer, men felger er ellers lik, men som sagt, vi unngår nok dette når vi nå bestiller innen 1. september.

Det ble levert alvorlig mange Polar felger i fjor uten at jeg har lest noe om problemer med felgene så jeg tror dette er minst like gode felger som originalfelgene. Megahjul skriver på sine sider at originalfelgene til Tesla er på grensen til å være for svak og får lett bulker, men ikke vet jeg...:) Når en først skal kjøp uoriginalt føler jeg meg veldig trygg på Polar som så mange har valgt allerede og jeg syns felgen er veldig tidløs og diskre også

tonl

+ for at Polar gir 5 årgaranti så det er et betryggende kjøp. Nå vet jeg ikke hvordan det er med andre felger.

jaycea

Har noen av 20" pakkene godkjent lastindeks? Eller er det 97 på alle? (Tenker hovedsaklig på Nokian R / R2)
Model S85
Multicoat Red
Bekreftet 11.05, VIN 12.05
Levering august 2014

B_Tesla

Tror ikke de er godkjent. Men det er nok ikke nevneverdig farlig i mine øyne. Jeg går nok for Polar 20" Hakka R2. Felgene er jo rå på bilen.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

jono

Sitat fra: jaycea på lørdag 23. august 2014, klokken 11:36
Har noen av 20" pakkene godkjent lastindeks? Eller er det 97 på alle? (Tenker hovedsaklig på Nokian R / R2)

Jeg lurer også på det med lasteindeks, ser ut som om det er høyere lasteindeks på 19"? http://www.nokiantyres.no/vinterdekk/nokian-hakkapeliitta-r2/

19"
245/45 R 19 102 R XL
255/35 R 19 96 R XL
255/40 R 19 100 R XL
20"
255/35 R 20 97 R XL
285/30 R 20 99 R XL

Er det mulig å få bekreftet lasteindeks på dekkene?

Hvis jeg sjekker kjøretøyopplysninger på vegvesen.no så står det at jeg må ha 98 på for og bak: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?WT.ac=knapp-forside-kjoretoyopplysninger-050713

Er interessert, men vil helst ha lovlige dekk.

Er felgene sølvgrå eller mørkegrå?

QWT

Disse dimensjonene har godkjent lasteindeks på Tesla Model S:

245/45-19
255/40-20

Denne dimensjonen har ikke godkjent lasteindeks på Tesla Model S:

255/35-20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA