Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Beste ladepunkt for hotell

Startet av Bjoris, mandag 01. september 2014, klokken 18:00

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: cstromme på søndag 02. november 2014, klokken 19:31
Hmm... Fikk 19" hakka 8 med Polar Izar montert hos QWT på fredag, og i går fikk jeg "Service Tire Pressure System. Contact Tesla Service" i bilen. Noen som vet hva dette betyr? Får ikke bilen kontakt med trykksensorene?
har du prøvd å resette via menyene?
Hos meg hjalp det ikke- Ila dekk hadde drept en TPMS under monteringen- fikk erstattet den som kulans fra Tesla- bra service det :)

sn0le

Når man bytter dekksett så må man resette TPMS-systemet.
Står i manualen hvordan man gjør det.
Manualen finner man på den store skjermen.
Når man resetter TPMS-systemet så vil bilen knytte seg mot de nye sensorene i de nye dekkene.
Når man så skifter til sommerdekk til våren så må dette gjentas.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

cstromme

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Ninni

Noen flere som har fått problemer med TPMS systemet?
Jeg kjøpte også felgpakken i høst, men fikk bilen i dag (HURRA!).
Jeg hadde med meg vinterdekkene og fikk satt dem på hos Dekk1. Etter ca 4 mil, fikk jeg feilmeldingen, til tross for at jeg kalibrerte like etter dekkskiftet.
Jeg kjørte tilbake til Tesla og de sjekket. Dekktrykkene var ok, men jeg hadde ikke fått riktige TPMS i følge Tesla. Dermed får jeg ikke fjernet feilmeldingen til tross for at jeg får ok ved resetting. Noen andre med nylig leverte biler som har hatt samme problemet? Jeg tar kontakt med QWT i morgen, men han som vi kjøpte pakken hos, har visst sluttet i dette firmaet? Jeg oppfattet det slik at Tesla hadde skiftet TPMSene nylig..
Bestilling bekreftet 31.08.14 RN534581:
85 kWt Model S 19" Blå metallic Karbonfiber
Panoramatak Parkeringsass  Luftfjæring
Svart skinn Tech Tåkelys Ultra Hi-Fi lydsystem
GLEDER MEG!!!

Thor2014

Muffinman

Hmm, er det vanskelig å bytte disse sensorene fra en felg til en annen? Bilen jeg har i bestilling leveres med to sett standardfelger. De skal bli vinterhjul på hver sin bil, og det ene felgsettet på bilen jeg allerede har skal bli sommerdekk på den nye.

Dårlig plan?

B_Tesla

Det er ikke vanskelig, men du kan ikke gjøre det selv. Dekkene må av felgen, og så skrur man sensorenn bare av. Den sitter i ventilen om jeg ikke husker feil. Problemet er at det er dårlig med tilgang på Nye sensore om dagen. Står fortsatt på vent siden November her hos meg. Håper snart å få orden på dette. begyner å bli lei av å ha feilmelding.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Muffinman

Da er det jo ikke noe problem, dekkene skal av uansett. Standard GY-dekk fra ny standard-felg til gammel Cyclone felg, og da kan jo byttet skje samtidig.

Thor2014

Tror ikke de trengs å tas helt av.
Det er nok med å klemme inn dekket der ventilen er.
Byttet nettopp ventil på en bmw på den måten.
Da slipper man avbalansering også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA