Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp! Ulyd ved akselerering og deakselerering.

Startet av iCar, mandag 01. september 2014, klokken 15:23

« forrige - neste »

jog

Jeg håper at det blir mulig å få ut en logg fra Tesla om hvor mye Superlader har blitt brukt slik at bruktbilkjøpere kan vurdere om batteriet er fint brukt.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

fonberg

Sitat fra: jog på mandag 15. juni 2015, klokken 12:17
Jeg håper at det blir mulig å få ut en logg fra Tesla om hvor mye Superlader har blitt brukt slik at bruktbilkjøpere kan vurdere om batteriet er fint brukt.

Logg over samlet tid på SC, eller antall SC-besøk, vil være rimelig verdiløs informasjon for menigmann.
Jeg ville heller hatt en generell batteridiagnose, og det er sikkert noe Tesla Motors har teknisk mulighet til å lese ut av bilen over nett. Om Tesla noen gang vil være villig til å frigi en slik type informasjon er et annet spørsmål.

Tesla Motors er i det hele tatt rimelig ivrig på å begrense informasjon om batteristatus - vi sluttbrukere har jo ikke en gang tilgang på batteripakkens temperatur.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Dennis

Tesla har vel ikke lov i forhold til europeisk regelverk å holde verkstedmanualer eller sperre for mulighet til å kjøre diagnose på bilen (derfor manualer er tilgjengelig for Europa og noen stater i USA med likt regelverk)

Men også diagnose skal være mulig for 3 parts verksteder å utføre i henhold til regelverket så hadde vært morsomt å sendt en forespørsel om tilgang å se hva de svarer.

Øyvind.h

Sitat fra: jog på mandag 15. juni 2015, klokken 12:17
Jeg håper at det blir mulig å få ut en logg fra Tesla om hvor mye Superlader har blitt brukt slik at bruktbilkjøpere kan vurdere om batteriet er fint brukt.
+1

Selgere som bruker SC til det meste må jo uansett opplyse kjøpere om det ettersom de har brukt SC i langt større grad enn hva som er normalt.

De siste globale tallene jeg så tydet på 5-10% av all bruk lades på SC. Men det skyldes nok at mange Tesla-eiere ikke har tilgang til SC eller bruk for SC.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. juni 2015, klokken 14:55
Selgere som bruker SC til det meste må jo uansett opplyse kjøpere om det ettersom de har brukt SC i langt større grad enn hva som er normalt.

Du skriver 5-10%, hos Tesla selv mener de at den SC lading bør ligge på 30% (for at deres regnestykke på drivstoffbesparelse skal gå i hop)
Og hva er mye 1 gang i uken er det mye, 2-3??
Skal antall "tømming" av batteri oppgis? (noe jeg syns er mye mer viktig)
Eller visst man kjøper en 8 år gammel p85d så er det interessant og vite hvor mange rivstarter bilen har vært igjennom?

Tesla sitter på all info, men tviler sterkt på de kommer til og gi ut dette..

Øyvind.h

#170
5% var tidligere publisere "miles charged at SC" delt på publiserte "miles driven" fra omtrent samme tidspunkt. Gjetter på at tallet stiger med utbygging av SC.

30% er sikkert et svært høyt tall benytter for å kunne presentere maks besparelse. Ikke fordi det er normalt lademønster for SC. . Det har null og niks med "bør" å gjøre.

Og uavhengig av om Tesla velger å fortelle bruktkjøpere om SC bruk så må naturligvis selger av bilen informere kjøper om bruk av SC.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cowboystrekk

Ved videresalg ville jeg lagt vekt på lavt langtidsforbruk. Å ha brukt 190 Wh/km vs 260 når bilen runder 100k vil fort utgjøre noen prosent på restkapasitet.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jkirkebo

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 15. juni 2015, klokken 20:02
Ved videresalg ville jeg lagt vekt på lavt langtidsforbruk. Å ha brukt 190 Wh/km vs 260 når bilen runder 100k vil fort utgjøre noen prosent på restkapasitet.

Godt poeng, de som kan vise til lavt snittforbruk siden bilen var ny vil nok ha en fordel på bruktmarkedet. Så de som kjører pent bør la være å nulle enten Trip A eller Trip B ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på mandag 15. juni 2015, klokken 20:36
Godt poeng, de som kan vise til lavt snittforbruk siden bilen var ny vil nok ha en fordel på bruktmarkedet. Så de som kjører pent bør la være å nulle enten Trip A eller Trip B ;)

Kan man se forbruket i hele bilens levetid noe sted?

Bushy

"spore av"
Ser ut som stofftak er fjernet? Lekte meg litt igår. Pga jeg "hater" mitt lyse stofftak. ALT setter merker
S75D sept. 17

Epleskreller

#175
Sitat fra: Bushy på tirsdag 16. juni 2015, klokken 08:01
"spore av"
Ser ut som stofftak er fjernet? Lekte meg litt igår. Pga jeg "hater" mitt lyse stofftak. ALT setter merker
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

havardma

Når jeg hentet min bil 27. mai sa min DS at det fra den uka ikke lenger var mulig med tekstiltak på nybestillinger (lyst alcantara var standard, mens sort fortsatt koster ekstra siden det krever den interiørpakka). Ble såvidt snakk om det siden jeg hadde bestilt sort alcantara på min.

jazzwheel

Virker som TMS designstudio har vært nede over hele verden et par timer, spent på hva som skjer.

fredag

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 23:46
Virker som TMS designstudio har vært nede over hele verden et par timer, spent på hva som skjer.

Jeg ser de har fjernet alle referanser til antall hestekrefter de forskjellige variantene har.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA