Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp! Ulyd ved akselerering og deakselerering.

Startet av iCar, mandag 01. september 2014, klokken 15:23

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 08. januar 2015, klokken 23:44
Sitat fra: Orcuz på torsdag 08. januar 2015, klokken 22:57
Hvor fant du det?
Tesla hadde helt nye nettsider i noen minutter til morgenen i dag. Men for meg virket ikke sidene å fungere helt optimalt. Etter en liten stund var de gamle tilbake.

Kanskje de skal justere priser for valuta igjen i tillegg... blir stadig dyrere dollar, selv om den har falt litt tilbake siste par dagene...
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Amoss

Sitat fra: bjoris på fredag 09. januar 2015, klokken 15:14
... og ingen nye i 2016.

... sør for Lofoten. De to NORD for Lofoten står fortsatt på 2016.

Ser forøvrig at dette superladerkartet var det som var på den midlertidige siden som var der en kort stund.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902


Tesla P85D

Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

turbolurbo

Da er siden oppe igjen, med nytt design. (Samme som lå ute en kort periode for noen dager siden)
2019 TM3P

petersv

Som endelig har responsivt design tilpasset mobil f.eks. :D

Stig O

Accessories en meget godt gjemt under support på den amerikanske siden ,og mangler helt så vidt jeg kan se på den norske. Kanskje like greit, da det meste ikke er på lager eller leverbart.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Tesla P85D

Av en eller annen grunn blir jeg kastet ut av tesla sin hjemmeside når jeg bruker ipad'n. Sto det nå noe info ang varme i ratt?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

P85DL

Sitat fra: Neon på søndag 11. januar 2015, klokken 14:58
Av en eller annen grunn blir jeg kastet ut av tesla sin hjemmeside når jeg bruker ipad'n. Sto det nå noe info ang varme i ratt?
Nei - uendret:-(
Tesla Model S P85D

MeTesla


Dennis

P100D med 1000hk. Har allerede forhåndsbestilt ;)



;D

Dennis

Oppe igjen nå.

Eneste forskjellen jeg ser i farta er at Superlader står nå spesifisert som gratis ved langkjøring på usa siden og ikke bare aktivert for superlading under standard funksjoner. Men kan være dette er endret tidligere.


Tyder på at de som bruker sin lokale SC som hjemmelader skal gjøres slutt på som Musk også hintet til igår.

jkirkebo

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 10. juni 2015, klokken 15:37
Oppe igjen nå.

Eneste forskjellen jeg ser i farta er at Superlader står nå spesifisert som gratis ved langkjøring på usa siden og ikke bare aktivert for superlading under standard funksjoner. Men kan være dette er endret tidligere.


Tyder på at de som bruker sin lokale SC som hjemmelader skal gjøres slutt på som Musk også hintet til igår.

Det er meget lett å gjøre slutt på dette: Send faktura på 1,50 pr. kWh (dobbel pris av strømmen hjemme) for all lading på SC som ligger nærmere hjemmet enn 50km. Det er dyrt nok til at ingen lader på slike SC mer enn de må, og billig nok til at det ikke koster noe særlig om man faktisk må lade noen kWh på en slik for å rekke helt hjem. Bor man f.eks 18km fra Solli, slik som meg, og må lade 20tkm til for å rekke dit blir det ca. 4kWh, eller 6 kroner.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tkjoerlaug

Jeg synes det er bra at man gjør det slutt på "lokal-lading" på SC, da det er viktigere for meg å unngå kø på superchargere på langtur enn å kunne lade der til daglig (bor 1mil unna nærmeste supercharger). Men kan man begrense dette med tilbakevirkende kraft for de som allerede har kjøpt bil med ubegrenset gratis supercharing?

Dennis

Er jo en løsning, men blir nok fort dyrt og mye administrasjon.

Tror nok de går for at man maks kan lade så mange ganger på SC som man bor nærmest eller bruker ofte. Så får man effektivt slutt på taxier og de som skal ha "gratis" strøm.

Tesla finner nok en løsning som funker fint for alle oss andre men som bare rammer taxi'er og de som står veldig ofte å lader på sin lokale SC.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA