Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Regjeringen: 50 millioner til ladeplasser!

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 26. januar 2009, klokken 13:53

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Elbilprodusenten Think opplyser at de har fått kriselån på 40 millioner kroner fra flere investorer.

Lånet er midlertidig, og skal være et brolån som er det første steget mot å få økonomien på fote igjen, opplyser selskapet i en pressemelding.
Nå begynner en gradvis innkalling av de ansatte som ble permittert før jul.

Jeg kommer tilbake med mer.

Desverre har vi tekniske problemer på nettsidene til www.elbil.no, og greier ikke å oppdatere hovedsiden i øyeblikket, men holder alle elbilentusiaster oppdatert her.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Laban

Det var da godt å høre. Håper de greier seg videre også da og får 2+2 versjonen på veien raskest mulig. Skal ikke se bort fra at jeg bestiller en når den er kommet i produksjon.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

HHF

Fikk også høre dette i går, faktisk, men valgte å tro det var en som var litt feilinformert, men så stemte det altså. Meget bra. Jeg håper jo da at de nå får fart på prosessen med å få kloa i de statlige midlene de kan få, samt å få nye og mer langsiktige investormidler på plass.

Jeg har jo en 2+2 i bestilling som opprinnelig skulle leveres i april. Spent på å se hva som skjer nå da.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

GliX

#3
Selv har jeg gitt opp 2+2, men er superklar for bil med servo så fort som mulig. Håper den svenske servoleverandøren har klart å få fart på sakene og leverer servoenheter i januar som tidligere annonsert. Da skulle det være et mikroskopisk håp om at de klarer å produsere noen attraktive biler om ikke så lenge.

--
GliX

HHF

Var det bare servo jeg ventet på, hadde jeg droppa det og tatt en bil med en gang. Servo tror jeg virkelig er noe jeg lett kunne klart meg uten på den bilen.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Schled

Det er bra, men hva med Ford og Siemens?
Uten forhandler ledd og batterier blir det vel ikke så lett.....
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Schled

2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

elox

Sitat fra: GliX på tirsdag 13. januar 2009, klokken 11:56
Selv har jeg gitt opp 2+2, men er superklar for bil med servo så fort som mulig. Håper den svenske servoleverandøren har klart å få fart på sakene og leverer servoenheter i januar som tidligere annonsert. Da skulle det være et mikroskopisk håp om at de klarer å produsere noen attraktive biler om ikke så lenge.

--
GliX


Når det gjelder servo, så kan jeg si at dette er noe du på ingen måte trenger! Bilen er lett å kjøre både i byen og motorveien!
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

GliX

Sitat fra: HHF på tirsdag 13. januar 2009, klokken 12:17
Var det bare servo jeg ventet på, hadde jeg droppa det og tatt en bil med en gang. Servo tror jeg virkelig er noe jeg lett kunne klart meg uten på den bilen.

Jeg har hørt flere argumentere for dette, men jeg er ikke enig. Har prøvekjørt bilen, og med en egenvekt på over 1000 kg synes jeg den må ha servo. Særlig så lenge jeg bor i en av landets mest rundkjøringstette kommuner.

--
GliX

HHF

Kan jo bare uttale meg om den Thinken jeg har idag. Den er jo uten servo og helt uproblematisk. Hvordan den nye er i forhold, vet jeg jo ikke.


Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

BRS

#10
Sitat fra: GliX på tirsdag 13. januar 2009, klokken 11:56
Selv har jeg gitt opp 2+2, men er superklar for bil med servo så fort som mulig. Håper den svenske servoleverandøren har klart å få fart på sakene og leverer servoenheter i januar som tidligere annonsert. Da skulle det være et mikroskopisk håp om at de klarer å produsere noen attraktive biler om ikke så lenge.

--
GliX


Som en del andre har påpekt, så er servostyring helt unødvendig på den nye Thinken.
Etter min mening så vil servostyring ødelegge den fine styringen som er på den nå.
Bilen er lett og fin på rattet i trange parkeringshus, og har flott feedback når man
kjører fort på svingete veier.

Med mindre man har en medisinsk tilstand som gjør man har svekket muskultur så
er servostyring totalt bortkastet på den nye Thinken.


cra

Sitat fra: HHF på tirsdag 13. januar 2009, klokken 13:56
Kan jo bare uttale meg om den Thinken jeg har idag. Den er jo uten servo og helt uproblematisk. Hvordan den nye er i forhold, vet jeg jo ikke.

Kan ikke annet enn å si meg enig. Har ikke savnet servo på min think, hverken i rundkijøringer eller i parkeringshus. Sveiver rattet uten videre problemer. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

III

Spent på når 2+2 varianten kan komme i produksjon, før eller etter sommeren? ::)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

HHF

Jeg også  - og vurderer faktisk å droppe 2+2 bare for å være sikker på å få bil nå.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

corvette

Ikke for å være gledesdreper, men jeg tror dere som venter både på servo og 4 seter kan bli skuffet dessverre. Det meldes om en krisepakke på 40 millioner som er alt alt for lite. Så skal det komme midler fra statlige fond etter dette, men tenk på følgende: De hentet noe slikt som 160 millioner i friske penger i høst, i tillegg til at de har mottatt betaling for leverte biler. Det holdt noe slikt som 2 måneder.....
Tviler i tillegg på at de nevnte 40 milllionene er å betrakte som "nye" penger da jeg ser at batterileverandøren stiller med mer enn 50% av pengene. Flere enn meg som tror at dette er leverandørgjeld som omgjøres til langsiktig finansiering? I så fall er det ikke "penger inn" som er det Think trenger.
Misforstå meg rett, jeg håper inderlig at de får det til, jeg liker bilen min!! Men dette blir altfor lite, og hadde jeg ikke fått levering allerede, hadde jeg ihvertfall løpt og kjøpt når de åpner for salg igjen før krisen på nytt innhenter dem.

John
VW e-Up! kjørt 17100 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA