Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Regjeringen: 50 millioner til ladeplasser!

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 26. januar 2009, klokken 13:53

« forrige - neste »

El rayo

Sitat fra: Laban på torsdag 22. januar 2009, klokken 09:50
Det må jo være fint å få med en batteriprodusent på laget, men synd hvis de flytter produksjonen til USA.
Det står i artikkelen at det skal produseres Th!nk både i Aurskog og i USA. Aurskog skal i gang så fort som overhode mulig, USA produksjon i gang i løpet av et års tid.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HHF

#31
Har nå fått låne med meg en liten gul Think av den nye typen og må si det er tragisk om ikke denne bilen får leve videre og bli produsert i større antall. Utvendig er det jo mye som minner om den gamle, men når man sitter inni og kjører den, merker man jo at det er mye som har blitt bedre. Støyisolering, aksellerasjon, toppfart, kraft i motbakker, gode utvendige speil, varmeapparat og dysesystem, oppbevaringsplass i førermiljøet, instrumenter.

Det eneste som vel ikke er bedre er vel høyttalerne i bilen. I min gamle fikk jeg høyttalere også bak, mens det i denne jeg låner åpenbart bare er foran. Og de er også dårlige. Merkelig at man ikke kan koste på disse bilene litt bedre saker her, da en elbil jo er ideell til lytteopplevelsene. De aller fleste biler fra de større produsentene kommer jo med et "deasent" stereoanlegg for tiden...  Mottaksforholdene er dog bedre i radioen. Det skal den ha.

Et annet aber må jeg jo si er ladekabelen. Den synes jeg er en tragedie. Relativt kort ledning og en vanvittig klump med knapper osv på. Dette virker for dumt, men om det er sikkerhetsmessige hensyn som tas, må man jo leve med det. Den svære luka som skal være åpen underlading virker jo også litt klønete i forhold til den nesten "tette" konstruksjonen på DEFA-løsningen. Men det er jo mulig at tungt snøfall eller regn ikke er noe problem selvom dette står vidåpent under lading.

Den bilen jeg nå prøver har heller ikke servo såvidt jeg kan forstå og jeg kan bare berolige alle som vurderer å kjøpe uten - det trenger man virkelig ikke - den er helt max på rattet uten.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Laban

Sitat fra: HHF på fredag 23. januar 2009, klokken 19:54
Støyisolering, aksellerasjon, toppfart, kraft i motbakker, gode utvendige speil, varmeapparat og dysesystem, oppbevaringsplass i førermiljøet, instrumenter.

Må si jeg stort sett er fornøyd med alle disse tingene i gammel Thinken (savner bedre instrumenter) så det høres jo lovende ut - kjører selv stort sett Buddy ;).

Har også høyttalere bak i Thinken, da det ble anbefalt pga støydemping enten man hørte på radio eller ikke. Er det ikke mulig å bestille annet enn standard radio i den nye Thinken? Er ikke HIFI freak, men liker at lyden er rimelig bra.

Venter i spenning på at den nye 2+2 skal komme i produksjon og vil legge inn en bestilling når den er klar med Litium batterier, da "vi" kjører stort sett korte turer og for å slippe å holde varmen i batteriene (som passer best for vårt bruksmønster).
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

HHF

Jeg skal ihvertfall ta en runde vedrørende dette med høyttalerne, så får vi se hva det kan bli til. Er heller ikke så imponert over belysningen i den radioen fra Blaupunkt som sitter i. Når jeg kjørte kveldstur i går, var det mørkt og fint inne i bilen med litt svak grønn belysning i instrumentene, men så skjærer det lyse displayet fra stereoen i øynene - mer enn nødvendig. Fant en knapp som regulerte styrken noe ned i displayet, men selv med denne dempingen, blir det for sterkt, synes jeg.

Ellers har jeg oppdaget noe annet nå som bilen har stått over natten og ladet samtidig med at snøen daler ned - den holder åpenbart et par grader varme inne i bilen også - antakelig pga batterivarmen? Ihvertfall er det bare å dra snøen av fuktige vinduer på denne bilen, mens fossilbilens vinduer ikke på noen måte er like varme og enkle å få snø/is-frie. Kanskje forhåndsvarmeren ikke er så nødvendig på disse bilene allikevel. Når man jo heller ikke kunne bestille det, så er det jo ikke noe valg, men jeg trodde jeg ville savne det mer enn jeg kanskje kommer til allikevel. Værmessig er det jo max uflaks her når man skulle teste bil litt i helgen, men jeg får jo prøvd den på det verst tenkelige føre da, så får vi se... Må snart ut en tur nå som oppkjørselen er måkt ferdig.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

GliX

God tur.

Ang. forhåndsvarmer ble jeg fortalt av en ingeniør i Think som var tilstede på et Think-arrangement hos Røhne-Selmer i Sandvika før jul at dette vil komme som en oppgradering/utvidelse av MindBox konseptet etter hvert. Han sa han selv stod for fjerningen av den proprietære fjernkontroll/timer-baserte forhåndsvarmeren da han begynte i Think for omlag 2 år siden. Målet er å kunne styre dette med SMS/WAP el. når MindBox blir videreutviklet med støtte for det.

Jeg skrev også noen ord rundt dette i denne posten:

http://elbil.no/forum/index.php?topic=1463.msg11365#msg11365

--
GliX

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

froland

Ja, det var jo ikke verst. Da legger de ned fabrikken på Auskog og flytter produksjonen til Sverige. Ja, hvorfor ikke? Vi skal jo ikke ha industri her i landet. Alle skal klippe håret på hverandre, det er livet. Nei, tro ikke på en politiker her i landet når det gjelder miljøvern. Det strekker seg ikke lenger enn til pengeboka. Solheim kan jo bare reise til langtvekkistan å hive penger etter trærne der.  Nei, gidder ikke mere prat, er drittlei av hele gjengen. Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

bosonic

Vi har da mye bra industri og dyktige folk froland, problemet er bare at disse er mest opptatt med å produsere varer og tjenester til oljeindustrien. ;D
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

GliX

Ubehaglig stille her om dagen. Håper det snart kommer noe nytt.

--
GliX

HHF

Ja, nå har jeg ikke sett noe de siste dagene jeg heller. Har bestemt meg for å ta en tilgjengelig bil uten servo og bakseter nå, så får jeg heller vurdere å bytte en gang senere om jeg ser behovet skulle bli veldig stort for setene. Servoen kommer jeg helt sikkert ikke til å savne.

Om Think blir Svensk, må jeg si jeg det er helt utrolig trist. At man skal hive bort en så fin mulighet til å skape en helt ny type industri her i landet vil jeg mene er galskap om så skjer. Det er jo nå vi virkelig trenger et løft på alle områder i økonomien og ikke nedleggelse og tap både av arbeidsplasser og kompetanse.

Norsk oljeindustri burde vært pålagt å spytte inn et øre per tjente krone til alternativ og mer miljøvennlig industri. Det burde vært en slags samvittighetsskatt som kunne blitt direkte omsatt til handling i virksomheter som Think etc.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

bosonic

Sitat fra: HHF på tirsdag 03. februar 2009, klokken 19:11
Norsk oljeindustri burde vært pålagt å spytte inn et øre per tjente krone til alternativ og mer miljøvennlig industri.

Pålegg av denne typen tror jeg ikke på.

Blårussen i oljeindustrien burde heller vært utfordret og spurt om hvorfor de ikke invisterer i denne type fremtidtsrettet industri.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

cra

Sitat fra: bosonic på onsdag 04. februar 2009, klokken 00:06
Blårussen i oljeindustrien burde heller vært utfordret og spurt om hvorfor de ikke invisterer i denne type fremtidtsrettet industri.

Ja, enhver bonde vet at før eller siden må kua slaktes, og er der ikke flere kyr så er det for sent å tenke på hva man skal ta seg til den dagen steika står i ovnen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Baltor

#42
Ja, enhver bonde vet at før eller siden må kua slaktes, og er der ikke flere kyr så er det for sent å tenke på hva man skal ta seg til den dagen steika står i ovnen.

Godt sagt. Vi må huske på at alternativ energi for oljeselskapene vil være konkurrerende energi, vi kan ikke forvente at StatoilHydro skal satse skikkelig på noe som er i konkurranse med eget kjerneområde.
(men stadig noen små beløp for å framstå som moderne og klimabevisste)

Vårt industrilokomotiv graver seg ned i oljesanden, Lund hevder til og med at det er til menneskehetens og landets beste. >:( >:(
(hvis ikke StatoilHydro hadde gravd opp oljesanden ville noen andre og mye slemmere gjort det på en verre måte) 
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA