Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

nilskt

Sitat fra: gulars på tirsdag 03. mars 2015, klokken 20:16
Dette er jo ganske naturlig, varmeapperatet i Golfen (på batteri)  har max effekt 6kA/t.

Lader du fra vegg med orginal kabel får du max 10A x 230V = 2,3kA/t.
Lading fra vegg med 16A kabel max 16A x 230V = 3,6kA/t

Effekt (varme) ut i bilen vil bli reflektert i disse tallene

Litt usikker på hvorfor du ikke opererer med betegnelsen watt (altså effekt), men uansett, burde ikke egentlig 2300 watt være nok til å få behagelig temperatur i bilen etter ganske kort tid?

Er vi sikre på at den faktisk trekker hele 3600 watt (på 16A kurs/kladd) dersom batteriet er fullt og forvarmen står på?
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Råde

Nei. Jeg er i hvert fall ikke sikker, men det er mye som skal varmes opp også utenfor bilen. Etter 10-15 min er det god lunk. Omtrent som webastoen i dieseldyret.

Gulars: regner med det er dette valget du mener.
e-Golf | X75D

gulars

Sitat fra: nilskt på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:08
Sitat fra: gulars på tirsdag 03. mars 2015, klokken 20:16
Dette er jo ganske naturlig, varmeapperatet i Golfen (på batteri)  har max effekt 6kA/t.

Lader du fra vegg med orginal kabel får du max 10A x 230V = 2,3kA/t.
Lading fra vegg med 16A kabel max 16A x 230V = 3,6kA/t

Effekt (varme) ut i bilen vil bli reflektert i disse tallene

Litt usikker på hvorfor du ikke opererer med betegnelsen watt (altså effekt), men uansett, burde ikke egentlig 2300 watt være nok til å få behagelig temperatur i bilen etter ganske kort tid?

Er vi sikre på at den faktisk trekker hele 3600 watt (på 16A kurs/kladd) dersom batteriet er fullt og forvarmen står på?


Jeg skulle selvfølgelig brukt Watt som betegnelse, må lære meg å korrekturlese før jeg poster :)

Som sagt nå har jeg ikke fått e-Golfen min enda, så skal ikke påstå hvordan den fungerer og ikke. Dette er kun erfaringer fra e-Up. Det tar fryktelig lang tid på den å få varmen opp til behagelig temperatur via 10A der. Selger anbefalte meg faktisk å starte den flere ganger på rad. På 16A er det hakket bedre, men ingenting slår om valget at den kan bruke batteri er slått på.

Jeg håper virkelig e-Golf også utnytter den ekstra effekten den kan få av 16A ladekladd vs 10A, da det er den viktigste grunnen til at jeg kjøpte inn ekstra kabel

mihkku

Oppdaget en liten kvise ved tanklokket og det virker som at et støvkorn eller en liten utstikker fra metallet er lakket over. Lakken er borte på toppen og jeg er redd for at dette kan bli et rustproblem i fremtiden. Burde jeg klage?

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

hottentott33

Sitat fra: mihkku på lørdag 14. mars 2015, klokken 01:23
Oppdaget en liten kvise ved tanklokket og det virker som at et støvkorn eller en liten utstikker fra metallet er lakket over. Lakken er borte på toppen og jeg er redd for at dette kan bli et rustproblem i fremtiden. Burde jeg klage?

Absolutt. Høres ut som åpenbar produksjonsfeil.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Råde

Det er jo ikke sikkert det betyr noe som helt, men hvis du reklamerer på det nå, så kan de ikke skylde på deg om noen år hvis det ikke blir gjort noe med det nå.
e-Golf | X75D

mihkku

Jepp, men av erfaring så kan et lite støvkorn forårsake rust.

Noen flere som ikke får til speilsenking når bilen er i revers?

Svk

Sitat fra: mihkku på lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18
Jepp, men av erfaring så kan et lite støvkorn forårsake rust.

Noen flere som ikke får til speilsenking når bilen er i revers?

Speilsenking? Mine speil står bom..
Et støvkorn kan sikkert en lakkerer fjerne enkelt.. Tviler på det vil ruste.

mihkku

Står som valg i menyen i alle fall og det går på en kompis sin egolf

hottentott33

Sitat fra: Svk på lørdag 14. mars 2015, klokken 18:07
Et støvkorn kan sikkert en lakkerer fjerne enkelt.. Tviler på det vil ruste.

Det kan nok variere noe. Men på min 2007 Midt-i-bushen Outlander så har det kommet frem 3-4 bittesmå rustflekker på størrelse med en knappenålspiss på begge sider av bilen på forskjellige plasser. Det er nok bare meg som legger merke til dem når jeg steller med bilen, men jeg kan kanskje tenke at det har vært noe støvkorn etc. Nå gidder jeg aldri å gå til Mitsubishi, for de vil garantert si at det er steinsprut, selv de på passasjersiden, men det ville jeg nok sett bl.a. ved de årlige poleringene, da steinsprut pleier å være hvite først.
VW-forhandleren har forøvrig sett dette ved inspeksjon ved tilbud om innbytte, så det er ingenting jeg gjør med det nå.

Derfor synes jeg at @mihkku burde si i fra snarest mulig i tilfelle det skulle bli noe mer, det er greit å holde ting varmt med forhandleren.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Svk


Ohm

Sitat fra: mihkku på lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18
Jepp, men av erfaring så kan et lite støvkorn forårsake rust.

Noen flere som ikke får til speilsenking når bilen er i revers?
Du må programmere speilet, og speiljusteringen må stå i R. Sjekk instruksjonboka, står bra beskrevet. Funker på min, dette er std utstyr, siden min har det. Min egolf er nemlig helt standard.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

mihkku

Konge! Da er det bare lakken som må fikses og frontrutevarming/stille inn avgangstider via app

Svk

Sitat fra: mihkku på lørdag 14. mars 2015, klokken 19:21
Konge! Da er det bare lakken som må fikses og frontrutevarming/stille inn avgangstider via app
Får ikke støvkorn på lakkgaranti. 1 korn på en flate anses som fabrikstandard

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA