Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Kent

Sitat fra: Bawler på torsdag 11. september 2014, klokken 17:10
Sitat fra: LGF på onsdag 10. september 2014, klokken 23:38
Siste nytt er at det kommer tekniker fra fabrikken på mandag... No further comments...!!!!

Kjedelig for oss andre det, vi trenger at alle folkene på fabrikken lager bilene våre! :p

Men så er det jo litt greit og, da kan det jo hende de rekker få noe bugfix før dere får bilene deres :p
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Bawler

Sitat fra: Kent på torsdag 11. september 2014, klokken 18:23
Sitat fra: Bawler på torsdag 11. september 2014, klokken 17:10
Siste nytt er at det kommer tekniker fra fabrikken på mandag... No further comments...!!!!

Kjedelig for oss andre det, vi trenger at alle folkene på fabrikken lager bilene våre! :p

Men så er det jo litt greit og, da kan det jo hende de rekker få noe bugfix før dere får bilene deres :p

Greit å se det positive i det! :D
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Råde

Syns de skulle sette han fyren på varmepumpa, jeg, og ikke bilen din...  8)
e-Golf | X75D

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jamez

I ettermiddag når jeg skulle ut og kjøre ville ikke e-golfen være med på det.
Husker ikke akkurat feilen, men noe med at det var feil på elektrisk system. Stopp!

Ville heller ikke lade når jeg satte i ladekabelen, men lot den stå, og noen timer senere ser det ut som den begynte å lade.

My guess er samme problem som tidligere i tråden med at 12V batteriet ikke lader seg under kjøring, men kun når ladekabel er tilkoblet...
Får ringe møller i morgen. 

LGF

Da er saken vår løst. Dvs. at fabrikkens folk som var hos forhandler for 2. gang i dag, ikke fant ute mer enn de gjorde i forrige uke. Dermed sliter VW med at de ikke har funnet ut hva som er feilen...

For oss løses saken ved at vi får ny e-Golf. Forhandler har en identisk bil i utstilling. Den overtar vi som permanent løsning i morgen kl 09:00.
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

aat

Jeg nevnte vår bils feil i annen tråd, så poster feilbeskrivelse og løsning på problemet her;

Vår bil ble levert medio august, ikke intro-kontrakt, så ganske tidlig bil uten varmepumpe. Husker ikke produksjonsuke.

Allerede leveringsdag fikk vi driftsstans med samtidige feilmeldinger:
-Feil på elektrosystem
-Feil på 12V
-Feil på rekuperasjon
Bilen ble kjørbar igjen ved å slå den helt av, låse og vente en halvtime. En rekke meldinger lå igjen i bilens elektronikk ved feilsøk hos Møller.

Ett reparasjonsforsøk ble gjort, hvor de byttet av "styringselektronikk". Samme feilmeldinger og driftsstans oppstod på nytt et par-tre ganger. Hver gang lot bilen seg starte ved å slå den helt av og ta liten pause før nytt forsøk. Før ny reparasjon fikk jeg også
1)feil på klimaanlegg ved at bilen ikke leverte varme på tross av -2 ute. Selv om den stod i normalmodus og klimaanlegg på "High", viste den ikke sparepotensiale på infotainment-delen hvor man kan se strømforbruk og potensiale
2)Etter ene feilmeldingsrunden sluttet også carnet fungere, og på appen viste det at siste kontakt med server hadde vært den dagen jeg fikk feilrunden.
Møller tok inn bilen for å feilsøke med fjernhjelp fra VW i Tyskland. Etter en dag eller to fikk jeg beskjed om at de ventet deler fra Tyskland, og etter 8 dager var bilen ferdig reparert.

Det har nå gått halvannen måned, og vi har ikke hatt feilmeldinger eller startproblemer. Heller ikke i kuldeperiodene som har vært. Carnet fungerer igjen, og vi har så langt ikke sett noe til feilen med manglende varmeproduksjon.

Vi har hørt den pussige lyden forbundet med sving/servo beskrevet i annen tråd, men Møller hørte ikke og har derfor ikke bekreftet det som feil så langt.

Bilen har vært inne to ganger for disse elektronikkproblemene, samt en gang for mindre kosmetisk reparasjon, hvor vi har fått leiebil alle tre ganger. Dialog rundt det har vært tilfredsstillende, og de har vært overraskende aktive på å følge opp med kontakt når de har fått ny info fra fabrikk, og ringt og hørt om det fungerer etter utlevering.

e-Kvaase

E-Golfen vår skal leveres i april/mai 2015.
Teller på knappene om den bør avbestilles med tanke på alle feilene som dukker opp i forumet her.
Bilen blir ikke produsert før i mars.
Ligger en prisøkning og spøker rett rund hjørnet også.

Bilen må jo fungere daglig til levering/henting i barnehage og skole.
De "japse" bilene jeg har hatt til nå har fungert 100%.
Forventer at en helt ny bil ikke fusker og krangler.

Er det mange som har hatt en feilfri bil uten noe tull?

Er det "gratis" å hoppe av kontrakten før bilen produseres?

Nuvolari

Sitat fra: e-Kvaase på søndag 28. desember 2014, klokken 16:44
Teller på knappene om den bør avbestilles med tanke på alle feilene som dukker opp i forumet her.

Jeg har ikke hatt noen feil med min bil. Fikk den i august.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

WolfM

Sitat fra: e-Kvaase på søndag 28. desember 2014, klokken 16:44

- Hvis prisøkning går over 6 %, kan du gå ut av kontrakten. Se flere detaljer pkt 3 "Pris" i kontrakten
- Min forhandler antydet kr 30.000,- for å gå ut av kontrakten ellers, men det beløpet var nærmest å betrakte som en konto jeg kunne bruke på annen ny eller brukt bil - dvs beløpet ble trukket i fra annet kjøp.
- Synes ikke det er mange feil som har dukket opp her på under det halve året siden tråden ble startet. Det meste fremstår som bagateller, og det lånes ut gratis bil mens feilene fikses. Husk at du har 5 års garanti. Flere av barnesykdommene vil være luket ut når du får din bil i april/mai (det samme som er forespeilet meg).
eGolf med VP - levert uke 19/15. Nesten alt utstyr

Råde

Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg ikke det er så ille med feil når man leser tesla-forumene har ikke finlest for leaf, trillinger eller focus som har holdt på litt lenger, så jeg skal ikke uttale meg i forhold til de.

Så er det vel nå engang slik at man poster når det er problemer. Det er jo tilsammen ca 2000 e-golf derute nå, og mange er sikkert feilfrie også.
e-Golf | X75D

bereri

Jeg fikk min 1/9 og har kjørt snart 12000 kilometer uten noen som helst problemer. Bilen har også fungert utmerket i kulden de siste dagene, rekkevidden blir selvsagt kortere, men det bør ikke komme som noen overraskelse for noen..  :)

john-r

Då etter 5 dager å 50mil med ny bil uten eit eineste feilslag var de slutt... >:(
Bilen vill ikkje lade å lyse i ladeluka blinker først grønt so litt grønt å gult åso tilslutt blinker de berre rødt. Har og prøvd med annen ladekladd uten hell, ser at her er en til på d3nne tråden som hadde samme probleme i en md og probleme vart løst med ny bil... :o

Va ikkje slik eg hadde sett føre meg jula med ny bil, i morga skal bilen på møller men de er no fortsatt ei stund til verkstede opner etter nyttår. For berre krysse fingrene for at de ikkje blir eit langt verkstedopphald!
e-golf
pure white, sort skinn, 18" salvador.
nesten alt av utstyr

LarryF

Jeg har kjørt snart 10000 km siden midten av juli uten problemer av noe slag. Ingen feilmeldinger, ingen ladeproblemer (unntatt hvis ladekabelen ikke er satt i på en tilfredsstillende måte).
e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA