Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor bruker du kollektiv feltet?

Startet av mecanica vergara, onsdag 13. august 2014, klokken 14:39

« forrige - neste »

OleJA

#375
I lys av at det nå ser ut til å bli superlader på Stjørdal også, så fremkommer plasseringen av superladeren på Klett som uoptimal:

- For gjennomgangs trafikk lang E6 Nord/Sør så er det tilstrekkelig med lader enten på Klett eller Stjørdal.
- Klett laderen står for nær Trondheim til å være til hjelp for t/r pendling fra Trd. til hytteområdene på Røros, Oppdal, Kvikne mm.
- Står på et relativt trist og rotete område. Definitivt ikke en plass jeg ville ha besøkt 'frivillig'.

Ville absolutt ha foretrukket en plassering i området Sjøren - Berkåk.

Edit: Klett bærer litt preg av å være en nødløsning siden det drøyet unaturlig lenge med laderen på Stjørdal.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cowboystrekk

Klett er naturlig når du tenker på E39, Det kan vell diskuteres om den er helt nødvendig, men praktisk for svært mange som f.eks kommer fra E6 sør og skal mot vest eller omvendt :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cstromme

Klett er veldig riktig plassert for oss som kjører til/fra Ålesund.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Togge

Det som er med en slik plassering av SC, er at det vil være enklere for oss brukere å finne en SC når vi har behov. Likeledes også for fremtidig satsing på elbil. Håper de lager enda en SC i Trøndelag. Kanskje Fosen blir neste?
Hel-elektrisk bilpark.

drinden

Sitat fra: OleJA på onsdag 15. april 2015, klokken 11:21
I lys av at det nå ser ut til å bli superlader på Stjørdal også, så fremkommer plasseringen av superladeren på Klett som uoptimal:

- For gjennomgangs trafikk lang E6 Nord/Sør så er det tilstrekkelig med lader enten på Klett eller Stjørdal.
- Klett laderen står for nær Trondheim til å være til hjelp for t/r pendling fra Trd. til hytteområdene på Røros, Oppdal, Kvikne mm.
- Står på et relativt trist og rotete område. Definitivt ikke en plass jeg ville ha besøkt 'frivillig'.

Ville absolutt ha foretrukket en plassering i området Sjøren - Berkåk.

Edit: Klett bærer litt preg av å være en nødløsning siden det drøyet unaturlig lenge med laderen på Stjørdal.

Det er vel ikke mer unaturlig enn at det er ladere rundt Oslo?
Nå er det på Lier, Solli og de fleste ønsker seg en på Kløfta.

ihlhaug

Nå blir det mye OT her. Tråden er for bilder og info rundt SC i Norge, ikke diskusjon om hvor de burde være og ikke være. Kanskje lag en ny tråd hvis dere vil diskutere det?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

cehauge

Beklagar å bidra til endå eit OT innlegg, men det er eit perspektiv mtp ladaren på Klett som ingen har nevnt:

Mi erfaring i Trondheim er at det er få plassar eg kan få parkert og lada. Fleire Schuko-punkt med maks 2 eller 3 timar parkering, og 22 kW-punkta på Lade er bittelitt "utanfor allfarveg" mtp enkel parkering og spasere i sentrum.

Ladaren på Klett gjer at ein kan kome anten via E6 eller E39, ta eit kort stopp på Klett for å anten
A) lade tilstrekkeleg til neste destinasjon
B) lade tilstrekkeleg til at batteriet er "i grønt" dersom ein ikkje har ein parkeringsplass med tilgong på straum. Som sagt er det - etter kva eg har sett - tilnærma ingen av desse i Trondheim sentrum.
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

Muffinman

Nå er jeg i Trondheim og kunne sikkert svippet oppom Stjørdal, men må prioritere å få meg litt søvn. Noen som har vært der og sett om det skjer noe?

Togge

Jepp, kikket når jeg kom hjem fra jobb. De har ikke begynt graving ennå. Ser ut til at det er noe graving rundt Truck diesel. Spørs om dette holder Tesla noe tilbake.
Jeg bare antar, og har ingen ting som bekrefter dette.
Hel-elektrisk bilpark.

mecanica vergara

Er det noen som vet når Lom er opp og kjøre. Har ikke sett så mye info om den her inne.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

aness

Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 22. april 2015, klokken 22:12
Er det noen som vet når Lom er opp og kjøre. Har ikke sett så mye info om den her inne.

Hvis du sjekker postlistene der så står det ganske tydelig at Tesla kun sjekker om det i det hele tatt er mulig å få til, og at "permit"-prikken på supercharge.info er noe tidlig ute.

Når det er sagt så virker det jo som alle involverte er positive, men jeg tviler på at den kommer på plass før sommeren.

Andrewas

En som passerte Stjørdal nylig påstår at det nå graves til superlader. Er det noen som kan sjekke om det stemmer? (og at det ikke var noe annen graving som ble sett?)
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Togge

Sitat fra: Andrewas på fredag 24. april 2015, klokken 00:56
En som passerte Stjørdal nylig påstår at det nå graves til superlader. Er det noen som kan sjekke om det stemmer? (og at det ikke var noe annen graving som ble sett?)
Passerte nettopp angitt plassering. Kan bekrefte at de IKKE har begynt graving. Det er heller ikke merket/farget der de skal grave.
Personlig synes jeg dette tar litt for lang tid.....
Hel-elektrisk bilpark.

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Togge

Sitat fra: Tesla-man på tirsdag 28. april 2015, klokken 07:21
Sjekket Stjørdal i dag. Fortsatt ingen aktivitet. >:(

Spørs om de har ventet på en form for tillatelse. Ser det er sendt ut et brev til Tesla fra Kommunen:
http://einnsyn.stjordal.kommune.no/einnsyn/Journalpost/Details/329667

Regner med de er i gang rimelig snart.
Hel-elektrisk bilpark.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA