Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor bruker du kollektiv feltet?

Startet av mecanica vergara, onsdag 13. august 2014, klokken 14:39

« forrige - neste »

sturle

Sitat fra: SKH på torsdag 26. februar 2015, klokken 11:01
Haukås i dag. BKK i aksjon. Da kan det vel ikke være lenge til åpning?
Genialt – eg skal til Bergen for service i morgon.  Skal teste begge vegar!

Jærbuen

Haukås - Sandane bør vel gå greit, selv i motvind og regn? Tenker med 85 kW
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Geirr

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Ebe


Sitat fra: OleJA på torsdag 26. februar 2015, klokken 11:44
Blir det 'bare' 6 ladepunkt på Haukås?

Tesla opplyste om det på følgebrevet til byggesøknaden i alle fall. Det kommer en vanlig hurtiglader cademo osv ca på enden av pumperekka, litt til høyre fot BKK-bilen som står der.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

sturle

BKK-bil på Haukås i dag tidleg og, med folk i arbeid utanfor.  Tesla i Bergen seier at superladaren ikkje kjem til å opne i dag.

afitch80

#350
Står og lader på Haukås nå.
Før amerikansk, nå tysk.

ihlhaug

- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

sturle

Sitat fra: afitch80 på fredag 27. februar 2015, klokken 18:29
Står å lader på Haukås nå. [emoji2][emoji2][emoji2][emoji2]
Eg og!  Såg det var  lys og måtte teste.  Kom med 90% på batteriet etter å ha somla fleire timar i Bergen for å  få fullt batteri til heimturen.  >:(


Geirr

Ladet på Haukås SC idag. Kom frem med 69% fullt batteri. Oppnådde kun 38 kw hastighet. Prøvde to ladere, samme hastighet på begge. Dette er vel langt mindre enn hva en kunne forventet?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Muffinman

Nei, det er ikke langt mindre enn forventet ved slik soc, men noe. Hvis du ikke hadde driftsvarmt batteri forklarer det differansen. Du må kjøre minst en time, og ofte mer, for å oppnå full driftstemperatur nå på vinteren.

kjølholdt

Muffinman kjørte sandane - Bergen på mandag maks dårlige forhold ladet til 98% sandane. Kjørte forbi haukås med 18% igjen. Men kjørte litt hardt
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

bb

Sitat fra: SKH på lørdag 28. februar 2015, klokken 12:51
Ladet på Haukås SC idag. Kom frem med 69% fullt batteri. Oppnådde kun 38 kw hastighet. Prøvde to ladere, samme hastighet på begge. Dette er vel langt mindre enn hva en kunne forventet?
Ved 69 % skal du under gode forhold få ca. 54 kW:


Du hadde nok for kaldt batteri.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Tor med Leifen

Var innom Tesla Bergen i går og spurte på vei ut om når Haukås skulle åpne. "Jaaa, om en uke eller to" fikk jeg til svar. For en herlig humor.

sturle

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 28. februar 2015, klokken 17:18
Muffinman kjørte sandane - Bergen på mandag maks dårlige forhold ladet til 98% sandane. Kjørte forbi haukås med 18% igjen. Men kjørte litt hardt
Slapseføre kan kjøle batteriet kraftig.  Eg køyrde frå Hamburg til Herzsprung på slapseføre i romjula, og kom til Herzsprung med 18 km att på batteriet.  Lading starta på 25 kW, men tok seg fint opp etter kvart.  Aluminiumsplata under batteriet leier varme svært godt, og kontinuerleg sprut av slaps kjøler betre enn luft.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA