Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor bruker du kollektiv feltet?

Startet av mecanica vergara, onsdag 13. august 2014, klokken 14:39

« forrige - neste »

Togge

Sitat fra: Togge på mandag 04. mai 2015, klokken 08:14
Sitat fra: Tesla-man på tirsdag 28. april 2015, klokken 07:21
Sjekket Stjørdal i dag. Fortsatt ingen aktivitet. >:(

Spørs om de har ventet på en form for tillatelse. Ser det er sendt ut et brev til Tesla fra Kommunen:
http://einnsyn.stjordal.kommune.no/einnsyn/Journalpost/Details/329667

Regner med de er i gang rimelig snart.

Da har jeg fått innsyn, og søknaden er godkjent. Regner med arbeidet starter umiddelbart.
Hel-elektrisk bilpark.

Muffinman


Bjørn T.

Godkjennings brevet er sendt fra kommunen til Tesla den 23.04.2015
Så vi får krysse fingrene og håp at det blir satt igang med bygginga omgående.

arvid44

Noen som vet om det jobbes med SC ved Mache på Kløfta ?  Denne ville dekke trafikken mot Kongsvinger /Sverige og  Østre delen av Hedemark nordover mot  Trøndelag .

Andrewas

Sitat fra: arvid44 på tirsdag 05. mai 2015, klokken 23:15
Noen som vet om det jobbes med SC ved Mache på Kløfta ?  Denne ville dekke trafikken mot Kongsvinger /Sverige og  Østre delen av Hedemark nordover mot  Trøndelag .
Teslas Superladersjef Christian Marcus fikk ønsket fremlagt på Tesla Owners Club Norway sin samling på Hunderfossen i helga.  Han skjønte hvorfor vi ønsker Kløfta, men virket samtidig veldig lunken til stedet. Noe med plassering mellom Oslo og Gardermoen og mye taxilading.

Til info: Schiphol taxi har over 150 Model S, de har sin egen superlader inne på taxiområdet. Kanskje det må til før Kløfta kan få superlader?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

jkirkebo

Sitat fra: Andrewas på onsdag 06. mai 2015, klokken 00:16
Sitat fra: arvid44 på tirsdag 05. mai 2015, klokken 23:15
Noen som vet om det jobbes med SC ved Mache på Kløfta ?  Denne ville dekke trafikken mot Kongsvinger /Sverige og  Østre delen av Hedemark nordover mot  Trøndelag .
Teslas Superladersjef Christian Marcus fikk ønsket fremlagt på Tesla Owners Club Norway sin samling på Hunderfossen i helga.  Han skjønte hvorfor vi ønsker Kløfta, men virket samtidig veldig lunken til stedet. Noe med plassering mellom Oslo og Gardermoen og mye taxilading.

Så legg den på Minnesund da. Ingen gidder å ta den omveien. Litt mer upraktisk for oss dog, siden vi da må kjøre Minnesund-Gjøvik på vestsiden. Den veien har ikke all verdens standard. Foretrekker Fv35 Gardermoen-Roa.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

NegativeElectrode

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 06. mai 2015, klokken 02:08
Sitat fra: Andrewas på onsdag 06. mai 2015, klokken 00:16
Sitat fra: arvid44 på tirsdag 05. mai 2015, klokken 23:15
Noen som vet om det jobbes med SC ved Mache på Kløfta ?  Denne ville dekke trafikken mot Kongsvinger /Sverige og  Østre delen av Hedemark nordover mot  Trøndelag .
Teslas Superladersjef Christian Marcus fikk ønsket fremlagt på Tesla Owners Club Norway sin samling på Hunderfossen i helga.  Han skjønte hvorfor vi ønsker Kløfta, men virket samtidig veldig lunken til stedet. Noe med plassering mellom Oslo og Gardermoen og mye taxilading.

Så legg den på Minnesund da. Ingen gidder å ta den omveien. Litt mer upraktisk for oss dog, siden vi da må kjøre Minnesund-Gjøvik på vestsiden. Den veien har ikke all verdens standard. Foretrekker Fv35 Gardermoen-Roa.

Vedr. frykt for taxilading på Kløfta: Alle ville være tjent med om det ble gode lademuligheter på flyplassen, og spesielt for taxier. Shiphool og taxiselskapene i Nederland har fått stor oppmerksomhet pga de 150 Tesla-taxiene som kjører til/fra flyplassen. Kjenner ikke til hvordan lading er organisert der, men OSL, Tesla og taxiselskapene er alle tjent med å finne en god løsning som lar dem lade mens de venter på kunder. Det ville være smart å gjøre dette til en win-win istedet for å skape et problem med taxier som vil bruke ladeplasser langs E6.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Togge

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 06. mai 2015, klokken 10:15
Vedr. frykt for taxilading på Kløfta: Alle ville være tjent med om det ble gode lademuligheter på flyplassen, og spesielt for taxier. Shiphool og taxiselskapene i Nederland har fått stor oppmerksomhet pga de 150 Tesla-taxiene som kjører til/fra flyplassen. Kjenner ikke til hvordan lading er organisert der, men OSL, Tesla og taxiselskapene er alle tjent med å finne en god løsning som lar dem lade mens de venter på kunder. Det ville være smart å gjøre dette til en win-win istedet for å skape et problem med taxier som vil bruke ladeplasser langs E6.

Når det nå kommer SC på Stjørdal, er det ca 3 km fra Værnes. Relativt nære flyplass. Her vil det sikkert være en del "boosting" av Taxi. Synes det er bare flott. Alle flyplasser skulle hatt en SC i nærheten.
Bestandig kjekt å ta Teslataxi når en skal fra/til en flyplass.
Hel-elektrisk bilpark.

sturle

Sitat fra: Togge på onsdag 06. mai 2015, klokken 10:25
Når det nå kommer SC på Stjørdal, er det ca 3 km fra Værnes. Relativt nære flyplass. Her vil det sikkert være en del "boosting" av Taxi. Synes det er bare flott. Alle flyplasser skulle hatt en SC i nærheten.
Bestandig kjekt å ta Teslataxi når en skal fra/til en flyplass.
Poenget er vel å finne ei god løysing for taxiane først, slik at ikkje alle som skal lade på Kløfta vert ståande i ei kø av taxiar som står der og ladar medan dei ventar på tur.  Lading langs taxihaldeplassane på Gardermoen hadde vore fint, og det er nok meir lønsamt for dei å vente der.

jkirkebo

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 06. mai 2015, klokken 10:15
Vedr. frykt for taxilading på Kløfta: Alle ville være tjent med om det ble gode lademuligheter på flyplassen, og spesielt for taxier. Shiphool og taxiselskapene i Nederland har fått stor oppmerksomhet pga de 150 Tesla-taxiene som kjører til/fra flyplassen. Kjenner ikke til hvordan lading er organisert der, men OSL, Tesla og taxiselskapene er alle tjent med å finne en god løsning som lar dem lade mens de venter på kunder. Det ville være smart å gjøre dette til en win-win istedet for å skape et problem med taxier som vil bruke ladeplasser langs E6.

Enig. Og om det er slik at man kvier seg for å bygge ut enkelte plasser pga. frykt for høy bruk så ønsker jeg hele gratis-systemet dit pepperen gror. Jeg vil heller lade der det passer meg best og betale 2,50 pr. kWh fremfor å måtte kjøre omveier for å lade gratis.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

NegativeElectrode

Etterspørsel bør aldri sees på som en trussel, men en mulighet. Hvor stor andel av taxiene på Gardermoen vill konvertert til elektrisk om det var et bra nok ladetilbud der? Det vil generere salg (og mersalg) for Tesla.

Nå er det ikke gratis å lade på superlader, men siden det er inkludert i prisen oppleves det slik i praksis. Lading på Gardermoen bør organiseres i samarbeid (inkludert finansiering) med OSL. Taxiene kan ha en abbonementsløsning slik at de slipper å tukle med betaling for hver lading.

Det er pussig at man skal kjøre rundt med rekkeviddeangst på en av norges mest trafikkerte veier. Høy fart på E6 som medfører høyt forbruk, kombinert med lite tid til å lade på destinasjoner i Oslo-området (typisk for selgere osv) tilsier at det må komme en superlader nord for Oslo.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Muffinman

Hvis det er et problem med taxilading bør man se på Klett. I dag var halve superchargeren fylt av taxier, og det er "alltid" en eller flere der.  Avlaster vel litt når Størdal kommer opp og gå.

fredag

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 06. mai 2015, klokken 10:15
Shiphool og taxiselskapene i Nederland har fått stor oppmerksomhet pga de 150 Tesla-taxiene som kjører til/fra flyplassen. Kjenner ikke til hvordan lading er organisert der, men OSL, Tesla og taxiselskapene er alle tjent med å finne en god løsning som lar dem lade mens de venter på kunder. Det ville være smart å gjøre dette til en win-win istedet for å skape et problem med taxier som vil bruke ladeplasser langs E6.

Amsterdam supercharger er/var alltid opptatt, dårlig stemning, taxier holder av ladere til andre taxier, osv.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Dennis

Bør innføre regler slik at Taxi'er må betale dyrt for å bruke de, eventuelt hindre de som er i nærområdet og be de betale for egne super ladere for sin taxi sentral.

Er flere ladere som begynner å fylles opp av aggressive taxi sjåfører som tror de har første rett på å lade.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på onsdag 06. mai 2015, klokken 13:31
Hvis det er et problem med taxilading bør man se på Klett. I dag var halve superchargeren fylt av taxier, og det er "alltid" en eller flere der.  Avlaster vel litt når Størdal kommer opp og gå.

Jepp, det er min erfaring også. Jeg har ladet der seks ganger nå, og fem av gangene har det vært monst en taxi der samtidig med meg.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA