Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor bruker du kollektiv feltet?

Startet av mecanica vergara, onsdag 13. august 2014, klokken 14:39

« forrige - neste »

Muffinman

Hvis du ikke fikk mer enn 25kW skulle du hatt begrensning på regen også. Hvis du ikke hadde det var det andre årsaker til at det gikk så tregt.

sturle

Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:03
Hvis du ikke fikk mer enn 25kW skulle du hatt begrensning på regen også. Hvis du ikke hadde det var det andre årsaker til at det gikk så tregt.
Det hadde eg.

Tesla-man

Ser at SC i Berlin ikke er med på kartet i bilen, men ligger inne på supercharge.info.  Noen som vet status i Berlin?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Andrewas

Sitat fra: Tesla-man på søndag 15. mars 2015, klokken 10:47
Ser at SC i Berlin ikke er med på kartet i bilen, men ligger inne på supercharge.info.  Noen som vet status i Berlin?

SC i Berlin er oppe. Plass for 2 biler. Den er på service centeret i Berlin (av en eller annen grunn lister ikke Tesla opp alle slike - muligens fordi det ikke er særlig fasiliteter omkring). Skal være tilgjengelig 24/7. Har ikke vært der selv.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

sturle

Sitat fra: Andrewas på mandag 16. mars 2015, klokken 12:22
Sitat fra: Tesla-man på søndag 15. mars 2015, klokken 10:47
Ser at SC i Berlin ikke er med på kartet i bilen, men ligger inne på supercharge.info.  Noen som vet status i Berlin?
SC i Berlin er oppe. Plass for 2 biler. Den er på service centeret i Berlin (av en eller annen grunn lister ikke Tesla opp alle slike - muligens fordi det ikke er særlig fasiliteter omkring). Skal være tilgjengelig 24/7. Har ikke vært der selv.
Eg lada der i romjula, og han fungerer fint.  Det stemmer at det ikkje er nokon fasilitetar i nærleiken.  Måtte ty til kaffitraktaren i bilen og ein film på PCen.  (Kaffitraktar til bilen er ei god investering, forresten.  God å ha til dårleg planlagde ladepauser til odde tider langt frå sivilisasjonen.)

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

ihlhaug

Ser på supercharge.info at det nå har kommet permit til bygging på Stjørdal. Stemmer dette? Har ikke sett noe info om det på Tesla sine sider.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Muffinman

Se detektivtråden - det er vel bare en melding om ny trafo som foreligger i postlistene. Sjekket nå og fant ikke noen søknad. Imidlertid har en kilde postet her på forumet at en SC skal være oppe og gå innen 01.05.

Den som lever får se :)

TeslaPerformanceD

#368
Det er trolig kun trafoen de er nødt til å søke for.  På Klett måtte de sende søknad om dispensasjon på hele stasjonen fordi det lå for nært offentlig veg.  Starter de nå så er den ferdig til 1.mai.  Det tar ca 12 dager.  På Klett tok det 8 uker fra søknad til ferdig stasjon.

Gusse


Togge

#370
Dem starter å grave i morra(Ref min kilde). Hadde tenkt å gi en tilbakemelding i morgen ettermiddag. Tror også som det bemerkes lengre oppe i tråden, at de ikke trenger å søke om selve ladestasjoner. Dette trenger de sikkert bare en forenklet søknad. Ikke sikker, men tror det.
Hel-elektrisk bilpark.

OleJA

Sitat fra: Togge på søndag 12. april 2015, klokken 18:38
Dem starter å grave i morra(Ref min kilde). Hadde tenkt å gi en tilbakemelding i morgen ettermiddag. Tror også som det bemerkes lengre oppe i tråden, at de ikke trenger å søke om selve ladestasjoner. Dette treger de sikkert bare en forenklet søknad. Ikke sikker, men tror det.
Vet vi noe om hvor mange ladestolper det blir på Stjørdal?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Togge

Vi "vet vel ikke det".
Min kilde har fortalt at det kommer 2SC. Dvs, 4 ladestolper. Når vi ser på Trafoen som skal opp, er det plass til 8 ladeplasser. Mulig det kommer en oppgradering om en stund.
Men som jeg sier, vi vet ikke helt sikkert om det kommer 4 stolper. Håper det blir 6 eller 8.
Hel-elektrisk bilpark.

Togge

Sitat fra: Togge på søndag 12. april 2015, klokken 18:45
Vi "vet vel ikke det".
Min kilde har fortalt at det kommer 2SC. Dvs, 4 ladestolper. Når vi ser på Trafoen som skal opp, er det plass til 8 ladeplasser. Mulig det kommer en oppgradering om en stund.
Men som jeg sier, vi vet ikke helt sikkert om det kommer 4 stolper. Håper det blir 6 eller 8.

Da har det kommet søknad fra Tesla:
http://einnsyn.stjordal.kommune.no/einnsyn/Journalpost/Details/325834

Jeg har bestilt innsyn. Der vil det vises hvor mange ladere som kommer opp.
Hel-elektrisk bilpark.

Togge

Da har jeg fått svar. Og jeg tok feil, jippi. Det kommer 6 ladestolper, 2 under tak.


Hel-elektrisk bilpark.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA