Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av Muffinman, onsdag 30. juli 2014, klokken 21:38

« forrige - neste »

twinpeaks

Sitat fra: nagela på tirsdag 16. juni 2015, klokken 21:10
Sitat fra: mandresen på tirsdag 16. juni 2015, klokken 20:50
Heisan
Hva mener dere med å registrere Autopass brikken? Må jeg gjøre noe registrering av noe slag før jeg skal kjøre over Øresunds broen? Eller kan jeg bare kjøre i Brobizz feltet og den blir automatisk registrert?
Hvis du har en aktiv avtale på din Autopass brikke (Hos Fjellinjen etc) trenger du ikke gjøre noenting og kan kjøre på "EasyGo". Du blir da fakturert   437.- SEK for hver passering noen uker/måneder senere på din vanlige Autopass avtale.
Du kan også velge å tegne en egen avtale, BroPass, hos Öresundbroen, og registrere din Autopass brikke der (Du kan også be om å få tilsendt en egen brikke). Avtalen har en fast årsavgift på 350.- SEK, og hver passering koster 194.- SEK. Trekkes direkte fra VISA.

Og således burde jeg som har både Autopass-brikke og BroPass-brikke ikke la Autopassen ligge i Nosecone for å være sikker å unngå dobbel faktura og mye styr å rydde opp etter det (ikke sant?).
Jeg opplevde desverre sensorene som ganske dårlig og ville ikke stole på at de registrere brikke i Nosecone - og det er mye enklere å vise fram brikken hvis man må ber om hjelp når den er tilgjenglig. Det gjelder i enda større grad når man vil bruke den også for fergen fra Rødby til Puttgarden.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

bb

Hvis du har BroPas-avtale og du kjører rundt med den i vinduet blir du fakturert for passeringer i Norge. Du bør derfor ha den liggende i hanskerommet slik at bommene ikke ser den. De anbefaler også å pakke den inn i aluminiumsfolie. Men det merket jeg var unødvendig siden Teslaen er en eneste stor aluminiumsfolie.

Når du passerer Øresund bør du ikke ha begge brikkene synlige for sensoren. Da er det tilfeldig hvilken brikke som blir lest. Det blir ikke dobbeltregistrering, men førstemann til mølla. En kompis av meg ble fakturert for 400 kr av Autopass på tur ut og 190 kr av BroPas på returen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

D.O

Noen som har kjørt over brua med den i nosecone?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TW838

Sitat fra: nagela på søndag 07. juni 2015, klokken 23:15
Hvis du har en Autopass brikke fra før, kan du registrere nummeret på denne når du bestille BroPass abonnement.
Du slipper da å ha 2 brikker å passe på.
BroPass passeringene blir belastet direkte på visakort hvis du gjør det på denne måten, kommer ikke på Autopass faktura som det ellers gjør hvis du bare kjører på BroBizz/EasyGo/Autopass.

Hvilket Autopass brikkenummer er det som skal registreres? Jeg har prøvd meg med forskjellige tall fra brikken, men får bare feilmeldingen: Ugyldigt bizz-nummer.
(https://dk.oresundsbron.com/order/bropas/)
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

SR

Sitat fra: D.O på onsdag 17. juni 2015, klokken 09:54
Noen som har kjørt over brua med den i nosecone?

Jeg kjørte over brua sist helg med brikken i nosecone. Funket som bare det!
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

sjokomelk

Sitat fra: TW838 på torsdag 02. juli 2015, klokken 22:02
Hvilket Autopass brikkenummer er det som skal registreres? Jeg har prøvd meg med forskjellige tall fra brikken, men får bare feilmeldingen: Ugyldigt bizz-nummer.
Du må ha den nyeste type brikke for at du skal få skrevet inn nummeret. Så hvis du har en gammel brikke med nummer av typen L:07 XXXXXXX X e.l. så får du ikke lagt den inn.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

D.O

Sitat fra: sjokomelk på søndag 05. juli 2015, klokken 22:02
Sitat fra: TW838 på torsdag 02. juli 2015, klokken 22:02
Du må ha den nyeste type brikke for at du skal få skrevet inn nummeret. Så hvis du har en gammel brikke med nummer av typen L:07 XXXXXXX X e.l. så får du ikke lagt den inn.
Men hvis du ikke registrer deg, fungere den gamle til bro passeringen?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tuxedo

Sitat fra: D.O på mandag 06. juli 2015, klokken 08:59
Men hvis du ikke registrer deg, fungere den gamle til bro passeringen?
Den fungerer helt utmerket. Det blir litt dyrere (men billigere enn kortbetaling), til gjengjeld slipper du å betale årsavgift for BroPas.  Du blir fakturert i ettertid av ditt lokale bomselskap.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cairnz

Det nummeret du bruker for å koble brobizzen din er ikke brikkenummeret men serienummeret som står ved strekkoden på selve brikken.
Det ser slik ut IC578xxxxx IDxxxxxxxxxxx - du opplyser alle tallene uten mellomrom og uten IC og ID, da er det 19 sifre langt. Da får du koblet den norske autopassbrikken til øresundsbroen (og eventuelt andre).

Elbilist

sn0le

@Cairnz:
Registrerte min "gamle" Autopassbrikke nå slik du beskrev.
Ser ut til å ha gått bra, men gjenstår å se i morgen når vi passerer broen på tur til Paris. :D
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA