Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av Muffinman, onsdag 30. juli 2014, klokken 21:38

« forrige - neste »

Muffinman

Denne kunne vel godt ha vært postet andre steder enn under Model S, men siden det neppe er andre elbilister enn Model S - eiere som drar på roadtrip nedover svenskekysten og til Danmark når SC``ene åpner legger jeg den her.

Har hørt at forbindelsene over Øresund og Storebælt tar autopass. Jeg har brikke fra Trøndelag Bomveiselskap, hvordan vil den fungere? Og er det rabatter med autopass for utlendinger? All info mottas med takk :)

nagela

Du kjører bare på feltene merket Brobizz/EasyGo.
(Kjør langsomt første gangen, virker som om datasystemet trenger noe tid for å importere deg inn i systemet, går raskt senere).
Hvis alt er OK får du Grønt lys og bom går opp.
Du får 5% rabatt i forhold til kontantbetaling (I hvertfall på Øresundbroen)
Regning kommer noen uker/måneder senere fra din Autopass leverandør.

Det fungere også på fergene mellom Sverige/Danmark + Danmark/Tyskland. ( Vet ikke om det gjelder alle fergeselskaper )
Kan da kjøre i VIP feltet, og blir normalt prioritert ved ombord kjøring.
Eneste forskjellen her er at du må oppgi på en dataskjerm hvor mange som er i bilen, og om du ønsker "Flex" eller "Economy" billett.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Øyvind.h

Autopass fungerer i hvert fall utmerket i Brobizz feltet :) Testet det igjen i sommer, og det var bare å trille rett igjennom.
Samme med Scandline fergen (Helsingborg-Helsingør). Bare å kjøre på automatikken, velg antall personer på skjermen og regningen kommer på faktura fra Fjellinjen.
Enkelt, og muligens også rimelig sammenlignet med manuell betaling på bro/ferge?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bb

Du får 5 % rabatt med AutoPass/EasyGo. Jeg har skaffet meg BroPass-brikke og avtale som gir meg 57 % rabatt. T/r med AutoPass koster ca. 750 kr. T/r med BroPass koster ca. 350 kr. Årsabonnementet koster ca. 300 kr. Selv med bare en t/r i året så lønner BroPass seg. Jeg skal kjøre Oslo - København - Oslo neste helg og får testet ut brikken min da.

Edit: Link: http://se.oresundsbron.com/page/1864
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

Bra tips for de som kjører en del nedover :) Passerte bare Storebælt, og bare en vei. Øresund ble forsert med ferge. Tror jeg betalte rundt 200,- NOK for Storebælt, men husker ikke nøyaktig da fakturaen allerede er betalt og glemt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TW838

Sitat fra: bb på torsdag 14. august 2014, klokken 09:39
Du får 5 % rabatt med AutoPass/EasyGo. Jeg har skaffet meg BroPass-brikke og avtale som gir meg 57 % rabatt. T/r med AutoPass koster ca. 750 kr. T/r med BroPass koster ca. 350 kr. Årsabonnementet koster ca. 300 kr. Selv med bare en t/r i året så lønner BroPass seg. Jeg skal kjøre Oslo - København - Oslo neste helg og får testet ut brikken min da.

Bjørn, du har jo en del erfaring med å kjøre over bruene nå. Hvordan fungerer det med BroPass-brikken, må du ta ut AutoPass-brikken din før du kjører over bruene for å unngå dobbeltfakturering?
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

bb

Jeg har aldri registrert AutoPassen min. Så derfor går det fint at den bare ligger der. Når jeg passerer holder jeg oppe BroPas til den piper og bommen går opp. Men problemet er at hvis jeg kjører rundt med BroPas i Norge så faktureres jeg for norske bommer. Den må derfor ligge i hanskerommet ellers.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

twinpeaks

I forbindelse med bestilling av BroPass måtte jeg ikke angi noen registreringsnummer/skilt (noe som jeg ikke har kunnet uansett siden bilen min er forsinket og ikke registrert).
Det blir nå slik at jeg kjører nedover i en annen bil i morgen. Vet noen om BroPass blir registrert opp mot bilen/skilt ved første innsats, eller er det ingen problem å bruke det på min bil senere?
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

nagela

Sitat fra: TW838 på søndag 07. juni 2015, klokken 22:11
Sitat fra: bb på torsdag 14. august 2014, klokken 09:39

Bjørn, du har jo en del erfaring med å kjøre over bruene nå. Hvordan fungerer det med BroPass-brikken, må du ta ut AutoPass-brikken din før du kjører over bruene for å unngå dobbeltfakturering?
Hvis du har en Autopass brikke fra før, kan du registrere nummeret på denne når du bestille BroPass abonnement.
Du slipper da å ha 2 brikker å passe på.
BroPass passeringene blir belastet direkte på visakort hvis du gjør det på denne måten, kommer ikke på Autopass faktura som det ellers gjør hvis du bare kjører på BroBizz/EasyGo/Autopass.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)

bb

Sitat fra: twinpeaks på søndag 07. juni 2015, klokken 22:59
I forbindelse med bestilling av BroPass måtte jeg ikke angi noen registreringsnummer/skilt (noe som jeg ikke har kunnet uansett siden bilen min er forsinket og ikke registrert).
Det blir nå slik at jeg kjører nedover i en annen bil i morgen. Vet noen om BroPass blir registrert opp mot bilen/skilt ved første innsats, eller er det ingen problem å bruke det på min bil senere?
Du kan fint bruke BroPas med en annen bil. Jeg brukte den da jeg lånte P85Den til Berlin.
Bjørns videoer

twinpeaks

Sitat fra: bb på søndag 07. juni 2015, klokken 22:30
Jeg har aldri registrert AutoPassen min. Så derfor går det fint at den bare ligger der...

Mener du med dette at du har ikke registrert AutoPassen opp mot Øresund-broen? Jeg har nettopp fått ny bil og vurderer å legge AutoPassen i NoseCone, men gidder vel egentlig ikke å styre med NoseCone for å ta den ut på de en til to turer/år som det blir vel nedover. Har ordnet meg BroPas som jeg kan ha liggende i hanskerommet og bruke ved behov.

Min autopass-brikke er registrert hos vegamot/trøndelag bomveiselskap (elbil/miljø-avtale).
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

mandresen

Heisan
Hva mener dere med å registrere Autopass brikken? Må jeg gjøre noe registrering av noe slag før jeg skal kjøre over Øresunds broen? Eller kan jeg bare kjøre i Brobizz feltet og den blir automatisk registrert?
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

nagela

Sitat fra: mandresen på tirsdag 16. juni 2015, klokken 20:50
Heisan
Hva mener dere med å registrere Autopass brikken? Må jeg gjøre noe registrering av noe slag før jeg skal kjøre over Øresunds broen? Eller kan jeg bare kjøre i Brobizz feltet og den blir automatisk registrert?
Hvis du har en aktiv avtale på din Autopass brikke (Hos Fjellinjen etc) trenger du ikke gjøre noenting og kan kjøre på "EasyGo". Du blir da fakturert   437.- SEK for hver passering noen uker/måneder senere på din vanlige Autopass avtale.
Du kan også velge å tegne en egen avtale, BroPass, hos Öresundbroen, og registrere din Autopass brikke der (Du kan også be om å få tilsendt en egen brikke). Avtalen har en fast årsavgift på 350.- SEK, og hver passering koster 194.- SEK. Trekkes direkte fra VISA.

D.O

Men min saldo er 0kr på autopass, da vi ikke blir belastet ved bommpassering. Må jeg fylle på kontoen, eller funker det uansett?
Og er den sensoren som leser brikken god? Opplever noen gang at brikken ikke registreres(ligger i nosecone, eldre brikke type)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tuxedo

Sitat fra: D.O på tirsdag 16. juni 2015, klokken 21:52
Men min saldo er 0kr på autopass, da vi ikke blir belastet ved bommpassering. Må jeg fylle på kontoen, eller funker det uansett?
Og er den sensoren som leser brikken god? Opplever noen gang at brikken ikke registreres(ligger i nosecone, eldre brikke type)
Saldo?  Du får vel faktura i ettertid?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA