Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladeren i Tønsberg er i ustand...

Startet av TRM, fredag 25. juli 2014, klokken 13:50

« forrige - neste »

cairnz

200Wh/km § 28500km (P85, 19" R2 + GY) - føles ut som om man kjører uten å betale en krone uansett, det er såpass billig med strøm.
Elbilist

joern100

Hentet bilen 21.09.13 kl 10 og tok bildet etter ett år...
Vi har kun brukt bilen til og fra jobb og for å besøke familie. En langtur til Stavanger og nå ferie i Danmark, ellers bare småkjøring.

Veldig fornøyd med bil, Tesla, service og kvalitet. Ekstremt fornøyd med økonomien! Den kostet 494.000 og ny koster i dag 565.000 med samme utstyr. S60, sort, skinn, tech, superlading, vinterpakke, vinterdekk. Ny motor og innfellbare speil kommer i oktober samt ny Bluetooth modul
Solgt Tesla S60

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

GOS

190 wh/km etter 4200 km siden 25.06.2014. 50% sålangt er langkkøring og 50% er typisk by småturer á 6-7 km 2-4 ganger til dagen. Ligger stort sett 5-10% over fartsgrense. (Primært Sør-Vestlandet, men en tur retur Gøteborg)

I de siste 2 ukene med ca 67% by og 33% landevei så har jeg 173 wh/km, men da har jeg satt på rangemode og kjørt uten AC med mindre det har vist tendenser til dugg på ruter


S85 med standard 19".
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Torpedo Ted

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 08. juli 2014, klokken 19:48
Snitt siste 15.000km= 254Wh/km. Årsaken til det høye tallet er:

Applaus til deg. Blir trist av alle disse gnitne folkene som er i besittelse av 350hk+ uten å bruke de for å spare noen kroner på strøm/dekk.

19quiz76

#65
245 / 11.000 km på ~1 år.
40 / 60 Langkjøring/bykjøring.
Mye skiboks, våte veier, GY RS-A2.
Og selvfølgelig litt moro av og til ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

hma

Snitt på 184Wh/km fordelt på 10'000 km (juni-sept) med 50-50 lang-bykjøring.
19" originalfelger med GY RS-A2 dekk og en passe dose moro av og til :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

TeslaSvein63

207 / 15890km. Siste kjøring langtur+litt småkjøring rundt sørnorge til Stavanger t/r - 1224km /174Wh/km.

Cowboystrekk

188 på 8300 km siden desember 13. Sommerforbruk siden begynnelsa av juni er 159. Koser meg med endel akser, men følger stort sett nesten fartsgrensa og det er omtrent bare 70 og 80-soner der jeg bor.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

eclipse

Hatt bilen et år og kjørt 20.000

Kjører fint, holder fartsgrensene og de er skjeldent over 80 her vest.
Forbruk 19" sommerdekk 199 w/km (over 5 mil typisk 180 w/km)
Forbruk 19" Nokian piggdekk 225 w/km (over 5 mil ca 215 w/km)
Total forbruk 210 w/km

Når det gjelder forbruk på piggdekkene så er det ikke dekkene alene som er skylden i dette, det er den kalde regnfulle årstiden de brukes på. I hver ende av vintersesongen klarte jeg fint å kjøre på under 200 w/km hvis turen var over 5 mil.

Du får et høyt snitt på korte turer om vinteren der bil/batteri skal varmes opp - gled dere solskinnssjåfører :)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

eclipse

Sitat fra: 88charlie på torsdag 10. juli 2014, klokken 12:22
Er det fortsatt ingen som klarer å måle forbruket på ladepunktet opp mot km?

Det dere oppgir her sier svært lite om hva det koster å bruke en TMS, mer om hvor fint dere kjører fra gang til gang. Det blir litt som å vurdere hvor drifstoffgjerrig en diesel er utifra kjørecomputeren.

Jeg mistenker at det reelle forbruket blir merkbart høyere hvis man måler på ladepunktet. Da får man med de elektriske tapene ifm. ladeprosessen, tap pga. termisk kontroll av batteriet og ikke minst diverse forbruk ifm. forvarming/forkjøling av kuppeen mens den er plugget inn. Dette er en del av greia med å ha en Tesla og bør tas med i beregningen på samme måte som at tankmåling på en diesel må til for å "avsløre" hvor mye dieselvarmeren trekker.

Det blir sikkert gode tall uansett men det er nå en gang greit å få de riktige tallene :)

Lader ikke samme sted hver gang vet du så å montere en teller på ladepunktet funker ikke. Du kan jo se i bilen hvor mangen Kwt du har brukt, men som du sier forsvinner en del før det når batteriet og en del forsvinner som vampire drain. Du får montere en teller og lade bare der så kan det være du kan lage en statistikk på dette, teoretiske beregninger har jeg ingen tro på.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Bonefish

#71
26000km med et snittforbruk på 180w/km. kjører på 19" felger med orginale Goodyear dekk.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

ELbilist1

Da var min kjære 1 år :)
27500km, (Ferietur til Rivieraen og noen Sverige turer)
193w I snittforbruk
S 85 med standard hjul.
Meget fornøyd.
:) Ren nytelse, hvær dag!

OleT

Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Mhal

#74
29000 km siden mars, og gjennomsnitt på 176 wh/km. Merker at lågare temperaturer og regn gjer det vanskelig å holde det snittet. Rekner med att dette er bunn for meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA