Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladeren i Tønsberg er i ustand...

Startet av TRM, fredag 25. juli 2014, klokken 13:50

« forrige - neste »

ELTesla


noto

Ett år for 5 dager siden. 25.000 km. 176 Wh/km.

Standard fjæring/19", Goodyear/Pirelli.

toppi

Sikkert nevnt før, men greit å minne på om:
Disse tallene blir meningsløse å sammenligne.
Oppvarming av kupe og ikke minst batteri suger strøm  :o

En som ikke forvarmer batteriet, og kjører korte turer, vil få et MYE høyere forbruk i bilen enn en som forvarmer max via ledningsnettet.

Men erfaringen fra forrige vinter var at å vedlikeholde batteritemperaturen ikke krever like mye strøm, slik at ved å forvarme max før langturen, blir ikke forbruket så veldig mye høyere enn sommerstid  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Sjøhyene

Sitat fra: toppi på onsdag 22. oktober 2014, klokken 11:26
Sikkert nevnt før, men greit å minne på om:
Disse tallene blir meningsløse å sammenligne.
Oppvarming av kupe og ikke minst batteri suger strøm  :o

En som ikke forvarmer batteriet, og kjører korte turer, vil få et MYE høyere forbruk i bilen enn en som forvarmer max via ledningsnettet.

Men erfaringen fra forrige vinter var at å vedlikeholde batteritemperaturen ikke krever like mye strøm, slik at ved å forvarme max før langturen, blir ikke forbruket så veldig mye høyere enn sommerstid  :)

veldig sant! Mange tror også at kjørestil har mye å si men det har det absolutt ikke. Vil påstå at det er neglisjerbart sammenliknet med de tingene som blir nevnt her.
For en fossil har kjørestil mye å si, men for en elbil som MS med regen (forutsatt at du bruker regen) har det veldig lite å si hvor aggressivt du kjører til vanlig.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

fonberg

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 22. oktober 2014, klokken 12:31
Sitat fra: toppi på onsdag 22. oktober 2014, klokken 11:26
Sikkert nevnt før, men greit å minne på om:
Disse tallene blir meningsløse å sammenligne.
Oppvarming av kupe og ikke minst batteri suger strøm  :o

En som ikke forvarmer batteriet, og kjører korte turer, vil få et MYE høyere forbruk i bilen enn en som forvarmer max via ledningsnettet.

Men erfaringen fra forrige vinter var at å vedlikeholde batteritemperaturen ikke krever like mye strøm, slik at ved å forvarme max før langturen, blir ikke forbruket så veldig mye høyere enn sommerstid  :)

veldig sant! Mange tror også at kjørestil har mye å si men det har det absolutt ikke. Vil påstå at det er neglisjerbart sammenliknet med de tingene som blir nevnt her.
For en fossil har kjørestil mye å si, men for en elbil som MS med regen (forutsatt at du bruker regen) har det veldig lite å si hvor aggressivt du kjører til vanlig.

Når det er sagt, så har hastighet veldig mye å si for fobruket. Samme tur med snittfart hhv. 80 og 100, f.eks., vil gi stor forskjell i forbruk.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cronos

Har kjørt ca 22 000 km på ca 1 år.
(Egentlig 21835 på 405 dager)

Vinterhjul:
11 000 km - 220 Wh/km

Sommerhjul:
11 000 km - 174 Wh/km

Totalt - 196 Wh/km










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Talvern

Hei.

1 år nå 31.10.14

18700KM - 253 Wh/km totalt
8700KM - 233 Wh/km - Vår / Sommer
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Avh

Sitat fra: cra på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:29
191wH/km i snitt på 19.000km siden slutten av Mars.  Spørs om jeg får la fruen prøve bilen snart;
Jøss hatt bilen siden mars og fruen har ikke fått kjøre den !?  :o
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

arnkl

22 600 km sidan starten av februar. 197 Wh/km. Var oppe i 220 før sommardekka kom på etter 8000 km.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

ebbrey

30.000 km 1 år gammel nå.
218 lifetime average.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

MyTess

10.000 km ca 240 wh/km

Stort sett kjøring i og rundt byen

ctr46

18314 km siden 13 mars 2014. 3903,5 kWh, Snitt 213 Wh/km
Siste 1445,5 km - 333,4 kWh snitt 231 Wh/km

Bruker mer når det er vått og kjøligere ute enn det var under varmen i sommer.
85D

TRM

#103
Sitat fra: TRM på søndag 06. juli 2014, klokken 17:24
Tesla Model S85

Forbruk: 3599,3km@198Wh/km (totalt 703,7kWh)

Kjoerestil: som en prest (stort sett 3 smaa barn ombord)
Oppdatering:
23105@227Wh/km

Med vinterdekk (R2) er tallene:
11390@255Wh/km
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

amund

20700 km siden 28. juli 14
Vinterdekk: Hakka R1 - 13 150 km 230 Wh/km snitt
Sommerdekk: GY 19" - 201 Wh/km snitt
Totalt snitt 222 Wh/km

Skjønner ikke hvordan noen greier å komme laaangt under 200. Bor dere i kun 70-sone full av fotobokser? Her er det mest pendling 80-100 motorvei ispedd noe tett by (Oslo)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA