Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Det eneste jeg er oppriktig skuffet over med TMS er

Startet av Milzit, onsdag 23. juli 2014, klokken 12:49

« forrige - neste »

Milzit

Stjålet Tesla delt i 2, batteri i brann ser ut som fyrverkeri, 5 personer skaded, siste rapporter sier at fører av Tesla er død:

http://losangeles.cbslocal.com/2014/07/04/7-injured-after-tesla-crashes-into-west-hollywood-building-following-police-pursuit/

http://www.myfoxla.com/story/25941756/six-people-injured-as-stolen-tesla-crashes-into-building

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/33094-Stolen-Model-S-crashes-after-police-pursuit-7-4-14/page9

5 personen i den hvite Hondaen...

Bakdelen av bilen inne i Synagoge og fronten liggende langt unna.

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Tuxedo

Sitat fra: pej på fredag 04. juli 2014, klokken 18:20
Hvor bekreftes døsfallet?
Det er vel en av de nyeste TV-reportasjene som melder at politiet har bekreftet en person omkommet (se tråden på teslamotorsclub.com).  Men de sa ingenting om det var noen i Tesla'en.

Dette var jo selvsagt noe som måtte skje før eller siden.  Det vesentlige er likevel statistikk på lang sikt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

M.SKEIDE

Her sier di 1 er død.. http://www.myfoxla.com/story/25941756/six-people-injured-as-stolen-tesla-crashes-into-building politiet skulle heller ringt Tesla for å stoppe bilen :/
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Milzit

Selv om Teslaen traff en lyktestolpe skjønner jeg ikke hvordan man har klart å dele hele bilen og få de to delene så langt fra hverandre..det må har vært en utrolig høy fart.

Ellers et stort nummer at det var en sports bil til $100 000 som gikk veldig fort, og at batteriene begynte å eksplodere som et fyrverkeri.

Amoss

Sitat fra: Milzit på fredag 04. juli 2014, klokken 19:15
Selv om Teslaen traff en lyktestolpe skjønner jeg ikke hvordan man har klart å dele hele bilen og få de to delene så langt fra hverandre..det må har vært en utrolig høy fart.

Det skal vist ha vært observert ikke mindre enn TO lyktestolper som har blitt lagt ned av krasjet :p Politiet hadde vist målt den til over 100mph (160kmt) før de ble utsatt for en ulykke og måtte avbryte forfølgelsen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

timingbeltkiller

Ikke noe å skrive hjem om:
Skjer ofte når fartsglade biltyver får tak i en rakett på hjul.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Batteritralla

Hadde det vært en annen biltype så hadde det nok gått helt fint ...... NOT!
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

jkirkebo

Sitat fra: Milzit på fredag 04. juli 2014, klokken 17:51
Stjålet Tesla delt i 2, batteri i brann ser ut som fyrverkeri, 5 personer skaded, siste rapporter sier at fører av Tesla er død:

Ejected from car står det, det betyr med svært høy sannsynlighet null bruk av sikkerhetsbelte. Da er "all bets off" som man sier...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jejl

Han glemte nok setebeltet i farten ja.

D.O

Sitat fra: jkirkebo på fredag 04. juli 2014, klokken 22:19
Sitat fra: Milzit på fredag 04. juli 2014, klokken 17:51

Ejected from car står det, det betyr med svært høy sannsynlighet null bruk av sikkerhetsbelte. Da er "all bets off" som man sier...
det stod vel at begge mistenkte, også han som ble kastet ut av bilen var stabile, mens tilstanden til en i den hvite bilen var kritisk.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

sn0le

Helt tragisk.  :-[
Håper de i den hvite bilen klarer seg.
På det YouTube-klippet ser det ut som en krigssone.  :o
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Hyperstress

Står flere steder at to stykker er kritisk skadet, men at alle overlevde (foreløpig).
Kan virke som at føreren ikke hadde setebelte, ja. - Litt rart tatt i betraktning at han da måtte kjøre rundt med den irriterende beltealarmen..
Blir interessant å se hva Tesla kan hente ut av data fra "ferdsskriveren".
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Batteritralla

Sitat fra: Hyperstress på fredag 04. juli 2014, klokken 23:06
Står flere steder at to stykker er kritisk skadet, men at alle overlevde (foreløpig).
Kan virke som at føreren ikke hadde setebelte, ja. - Litt rart tatt i betraktning at han da måtte kjøre rundt med den irriterende beltealarmen..
Blir interessant å se hva Tesla kan hente ut av data fra "ferdsskriveren".

Tviler på at de lot seg affisere av belte alarmen, eller Sirener/Saftblander på hjul bak....

Her har nok inntaket av Columbiansk Dansepulver vært såpass høyt at dette ikke har påvirket utfallet nevneverdig.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA