Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kvalitetsfølelse

Startet av elox, søndag 28. desember 2008, klokken 16:13

« forrige - neste »

elox

Hvordan opplever dere andre som har fått levert Thinken kvalitetsfølelsen?

Jeg for min del opplever den som bra, men det er en par ting jeg reagerer på. Dørene må man være bestemt og legge litt kraft bak for at de skal lukke seg på en skikkelig måte. Jeg reagerer også på karoseripresisjonen. På Thinken min er den ene døren ikke synkront med resten av karoseriet, faller på en måte ned 1,5 cm i bakkant, samt at takspoileren (på bakdøren) på høyresiden går helt inn i karoseriet når den er lukket (her er det også 1,5 cm forskjel kontra venstre side)

Ellers må jeg si jeg er veldig fornøyd og anbefaler alle til å seriøst å vurdere den! :)

Har nå kjørt 1200km på 14dager!
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

HHF

Bra å få litt brukererfaringer frem her!

Hvordan virker den performance-messig så langt? Aksellerasjon, kraft i bakker osv ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elox

Preformance-messig, så vil jeg si det er høyere enn forventet. Har testet den på tur til jobb, opp fra Bjørvika til Furuset, er aldri under 95 km/t på spedometeret (da kan jeg stort sett ligge i venstre feltet)! Aksellerasjonen er bra og det er kraft nok i masse vis! Har ca 6 mil til jobb, og jeg ikke problemer med å følge trafikken!  :D
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

corvette

Kjørt min i en uke og trives. Bra kvalitetsfølelse, problemet med dørene har jeg også. Det kommer av store dører og liten kupe som skaper mottrykk. Hvis du har vinduet på en sprekk er det ikke noe problem!!

Det burde egentlig vært slik automatisk at vinduet gikk litt ned når dørene åpnes, og lukket seg sammen med dørene slik det er på mange cabrioleter.

Bilen topper 115 km på flatmark og 90 opp Asker- og Lierbakkene, ganske bra!

Bra aks, og godfølelsen er der. Pinglete stereo. Ser ikke ut til at jeg oppnår 16 mil, heller rundt 12.

Krasjet etter 4 dager med en Yaris, den ble temmelig stygg mens man ikke kan se noe på Thinken, traff Yarisen i siden.

Servo er helt unødvendig etter min mening, lett på rattet.

Savner definitivt vindusvasker på bakruten, den gror igjen etter bare noen kilometer.

Hilsen John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Ken

Det blir bye- bye til defensiv kjørestil med den kraftpakken.

Jeg trodde at topp fart var begrenset til 100km/t?

Prøv å kjøre som en gamling og se hvordan det slår ut på rekkevidden. Du kommer til å være overasket tror jeg. Hvis rekkevidde ikke er avgjørende er det bra at man nå har elbiler som kan henge med det fleste biler på veien. Tung belastning på batteriene vil sannsynligvis slå ut over levetid men det gir du blaffen i mens du betaler batterileie. ;)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

HHF

Veldig hyggelig lesning! 90 opp de heftige motorveibakkene skal bli en sann fornøyelse!

Rekkevidden på 120 kmt er nok preget av tung gassfot vil jeg tro (og virkelig håpe - noe av poenget med den nye bilen for mitt vedkomende er jo økt rekkevidde). Er Zebraene ellers på max kapasitet fra dag 1 eller må de "kjøres inn" på noe vis?


Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

corvette

Var ute og kjørte i dag, fra Asker til Strømmen tur retur for å kjøpe ordentlige høytalere og en aktiv subwoofer. Nå skal det bli lyd!

Men vær oppmerksomme på dette: Jeg kjørte med lett gassfot hele veien. Riktignok i 70 - 100 km men allikevel. Praktisk rekkevidde idag var 10 mil. Jeg sier praktisk, for da var det 20% igjen, men kjører du med under 20% skjer det noe som gjør at ladingen tar minst dobbelt så lang tid, så det skal du helst ikke gjøre!

Så rekkevidden er noe skuffende synes jeg, ihvertfall med motorveikjøring. Sikkert bedre med bare bykjøring. Ellers en veldig fin bil!!

John
VW e-Up! kjørt 17100 km

corvette

Ikke noe innkjøring av batteriene, bare tut og kjør.

Toppfarten er begrenset til 115 (på speedometeret da) men null problem å holde følge med trafikken, ligger stort sett i venstre felt fra Oslo til Asker ihvertfall.

John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Studleif

Er enig i at det er en noe lunken rekkevidde på bilen. Hadde håpet å kunne bruke bilen fra Oslo til hytta på Hvaler, men ser at det kan bli vanskelig om batterienes ytelse minker med tiden.

Ellers skjedde det noe kjedelig her om dagen. Bilen min ville ikke starte når jeg skulle kjøre kjæresten min på jobben. En liten lampe som indikerer at det er en feil i høyspenten på bilen lyste konstant. Måtte ringe Think, som ringte Falken og de kom iløpet av timen.
Nå står det parkert en Skoda stasjonsvogn utenfor leiligheten min, som jeg blir nødt til å kjøre frem til Thinken blir fikset igjen. Må betale bompenger og drivstoff på den i mellomtiden. Føler det blir feil at jeg skal få merkostnader når den nye bilen min ikke fungerer. Litt skuffet...

espens

Fikk min Think på fredag, så jeg er ganske fersk - men jeg er så langt veldig fornøyd (kjøpte jo tross alt bilen så jeg er vel ikke objetiv).

Suste opp til Frognerseteren i går, det var ikke noe problem å holde farten/opplevelsen av å kjøre en "normal" bil opp bakkene der, de kan jo være ganske drøye innimellom.

Jeg synes det meste er veldig mye bedre enn hva jeg har sett fra Buddy, men jeg savner en visker på bakdøren, den blir temmelig fort grumsete på E18 i dagens null-føre med mye veidritt.

corvette

Ja, bakruten gror igjen på null komma niks. Kjøpte en nal idag, sånn gummilist som man vasker vinduer med. Har den i en bøtte med vann i garasjen og skal dra over bakruten ved behov, men det er selvfølgelig irriterende at en så dyr bil ikke har bakrutevisker.

Totalt sett fornøyd med bilen, men kommer ikke utenom at Think er "nybegynnere" og ikke alt ved bilen er perfekt.  Leste jo at de trenger penger og skjønner at de får 200.000 kr inn for hver bil de leverer, men på sikt er det nok skadelig for dem at de leverer ut et uferdig produkt.  Men det er klart at hvis det er "do or die" for dem nå, så skjønner jeg det jo.                                                     Allikevel, når det gjelder totalen, så er jeg veldig fornøyd!

John
VW e-Up! kjørt 17100 km

elox

Var ute i dag og kjørte, det blåser litt, så da jeg parkerte så merket jeg at det blåste godt gjennom dørhåntaket på innsiden av døren :-[
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

Håvard

Jeg fikk min for én uke siden og er stortsett fornøyd. Aksen og toppfarten er super. Jeg har ikke fått testet rekkevidden, men til mitt bruk holder den i masser. Lydisoleringen er bra, men stereoen er ikke mye å skryte av... Jeg bestillte Radio CD m/mp3, men spilleren har ingen CD-slott... kun plugg i front for iPod/CD-tilkobling. Mulig det er en glipp i leveransen her... Lysindikatorene for hvilket gear bilen står i oppfører seg òg litt merkelig - med "fullt" lys i både N og D innimellom. De automatiske kjørelysene virker heller ikke...

Men i forhold til min gamle er dette helt klart et hakk opp i kjøreglede. Ikke savner jeg servo heller.

Gleder meg til varmere vær med soltaket oppe  8)
Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

espens

Sitat fra: Håvard på onsdag 17. desember 2008, klokken 15:56
, men stereoen er ikke mye å skryte av... Jeg bestillte Radio CD m/mp3, men spilleren har ingen CD-slott... kun plugg i front for iPod/CD-tilkobling. Mulig det er en glipp i leveransen her...

Om du har samme Blauwpunkt som meg så må du trykke på en liten knapp i venstre hjørne (mener det var der den var) som gjør at panenet på Stereoen vippes ut og viser frem en Eject knapp og CD-luke. Jeg fant ut av det ved en tilfeldighet ettersom jeg ikke har noen CD'er i bilen enda.

froland

Hei på dere! Det finnes ikke kjørelys på den. Det fikk jeg opplyst. Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA