Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kvalitetsfølelse

Startet av elox, søndag 28. desember 2008, klokken 16:13

« forrige - neste »

elox

Sitat fra: cra på torsdag 18. desember 2008, klokken 13:37
Og at pærene ikke har godt av å bli skrudd av og på to ganger pr start er ingen unskyldning.

Dette tror jeg har med den gamle Thinken å gjøre og ikke den nye! Slår du på lysene så er de på til du slår de av!
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

cra

Sitat fra: elox på torsdag 18. desember 2008, klokken 14:30
Sitat fra: cra på torsdag 18. desember 2008, klokken 13:37
Og at pærene ikke har godt av å bli skrudd av og på to ganger pr start er ingen unskyldning.

Dette tror jeg har med den gamle Thinken å gjøre og ikke den nye! Slår du på lysene så er de på til du slår de av!

Ja, hvis jeg slår dem på med bryteren så er de på til jeg slår av igjen (tror jeg), men det var vel ved autimatiske kjørelys at de kommer på i det man vrir nøkkelen til hakk 2, og av på hakk 3 og så på igjen når man kommer tilbake til hakk 2 etter å ha startet bilen. (får sjekke det neste gang jeg skal ut på tur)

Ellers synes jeg det er veldig greit at lysene alltid sttarter på nærlys når man skrur dem på. Slår jeg av med bryteren i fjernlys så er de på nærlys igjen når jeg skrur på på nytt. Veldig greit, siden det er en "bak/bak" spake, ikke en "fram/bak" (som jeg egentlig foretrekker)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Hella leverer LED kjørelys for ettermontering.
En diskusjon er om slike ettermonteringer kan gjøres slik at baklysene IKKE lyser. I Helle sin monteringsbeskrivelse står det slik, har ikke rukket å sjekke om det stemmer overens med EU-direktivet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

corvette

Da har jeg hentet bilen fra Strømmen. Jeg er dessverre litt skuffet. Ble anbefalt komponenthøytalere med diskanten separat oppe på dashbordet, men når jeg hentet bilen hadde de montert "vanlige" høytalere i dørene. Det var ikke plass til de andre sa de, men synes det er for dårlig å ikke engang ringe meg for å spørre om jeg da ville ha vanlige høytalere. Riktignok sparte jeg 1000 kr, men det er min bil og de kunne ha spurt........
Problemet med at kneet dekker høytaleren er der altså fortsatt, men det skal sies at lyden er MYE bedre, så da så....
Aktiv subwoofer i bagasjerommet er overkill av dimensjoner dessverre, måtte skru den helt ned på minimum for at det ikke bare skulle buldre....
Konklusjon:
1: Kan dessverre ikke anbefale Strømmen Bilradio selv om folkene der er veldig hyggelige. Når de sterkt anbefaler en løsning som jeg bestiller, for så å bare montere noe helt annet uten å spørre (skjønner hvis det ikke var plass, men de må jo si fra og høre hva jeg da vil ha....) så blir jeg ikke fornøyd.
2: Subwoofer er bare tull i den lille bilen dessverre.
3: Lyden blir dramatisk forbedret ved bare å bytte høytalerne i dørene, tipper det holder for de fleste og det er jo den billigste løsningen også!

John
VW e-Up! kjørt 17100 km

elektrolux

Kan hende du har fått feil sub. Der er mange forskjellige subber, og denne fra Pioneer er en av favorittene mine.

http://cgi.ebay.de/Pioneer-TS-WX22A-NEU-Aktiv-Sub-Fernbedienung-TS-WX-22_W0QQitemZ120341121184QQcmdZViewItemQQptZCE_Auto_Hi_Fi_Autosubwoofer?hash=item120341121184&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Koster en tusing, er liten og meget plasseringsvennlig. Lydbildet i AX'en er nærmest perfekt, uten buldring. Monterte en slik i P106'en også med samme fantastiske resultat, og har en liggende på lur til enten Saxo'en eller Thinken min.

Ellers virker denne spennende for plassering i Think: http://cgi.ebay.de/Pioneer-TS-WX77A-Aktiv-Sub-200-Watt-TS-WX-77-UVP-399_W0QQitemZ120352089627QQcmdZViewItemQQptZCE_Auto_Hi_Fi_Autosubwoofer?hash=item120352089627&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Lurer på om den passer framfor stolene.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

corvette

Er litt gladere i dag! Viser seg at alt var justert totalt feil på stereoen, f.eks sto sub'n på fullt mens bassen på spilleren sto på absolutt minimum. resultat: Bare grøt.
En skam at et bilradiofirma leverer fra seg bilen slik!!!
Jeg justerte ned subwoofer til nesten minimum og justerte bassen til "normal" og vips så var det konsertsal!!
Nesten da.... Ikke i klasse med Harman-Kardon anlegget i konas bil, men mer enn bra nok for meg!
Ren, klar lyd med litt ekstra bass.
Sub'n er en aktiv Boss.
John
VW e-Up! kjørt 17100 km

corvette

Sub'n er forøvrig helt flat og ligger i rommet under bagasjegulvet til høyre, så det er en fin plassering.

John
VW e-Up! kjørt 17100 km

el nino

Sitat fra: corvette på fredag 19. desember 2008, klokken 09:01
Er litt gladere i dag! Viser seg at alt var justert totalt feil på stereoen, f.eks sto sub'n på fullt mens bassen på spilleren sto på absolutt minimum. resultat: Bare grøt.
En skam at et bilradiofirma leverer fra seg bilen slik!!!


Det blir vesentlig bedre lyd i høyttalerne etter at man har justert radioen riktig. Det er mange justeringsmuligheter både på diskant, bass, mellomtoner, ex-bass osv. Ikke konsertsalfølelse, men kanskje med en sub i tillegg............?
Men det sitte jo 2 høyttalere i hver dør, og så vidt jeg skjønner er vel en av dem en form for subwoofer? ???

El rayo

Sitat fra: el nino på lørdag 27. desember 2008, klokken 09:15
Men det sitte jo 2 høyttalere i hver dør
Er du sikker? På den jeg prøvekjørte for lenge siden trodde jeg det var designet av dørtrekket som lignet på en høyttalergrill.

Det er vanlig når man har to høyttalere å ha en bass/mellomtone og en diskant.  Kan enkelt testes ved å holde hånden over den minste høyttaleren, da skal diskanten dempes. Spill musikk med mye diskant som cymbaler og skarptromme (ikke tale).
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

el nino

Hvis man legger øret inntil eller kjenner med håndflaten, føler man lyden i alle 4. Bassen i de to største. Så da tror jeg at det er enslags sub eller basshøyttaler.

corvette

Er ikke høytalere bak de store "grillene" i min Think ihvertfall, dessverre......
VW e-Up! kjørt 17100 km

corvette

Spørs om ikke det er 2 høytalere på alle, hvis man ikke bestiller noe ekstra da.... Hentet fra hjemmesiden deres:                                                                                                                   Standard equipment
2 front airbags
Disable key for passenger airbag
ABS brakes
Regenerative brakes
Power steering
Central locking
4kW electric heater
Electric windows and mirrors
2 loudspeakers and aerial
Mind Box (to be introduced in 2009) 
VW e-Up! kjørt 17100 km

TransMedia

Hvilken størrelse er det på høyttalerne i dørene? Om noen kan legge ut et bilde av dørtrekket, hadde det vært trivelig.  :)

Ellers et kjapt grunnkurs i telling av høyttalere:
4 høyttalere, også kalt et komponentsett:


Fortsatt 4 høyttalere her også, et koaksialt høyttalerpar:

..men mange kaller dette bare 2 høyttalere, men det er altså også et par diskanthøyttalere der, selv om de er fastmontert i en annen høyttaler! Svært mange, både selgere, kjøpere og bilprodusenter, surrer mye med dette.

corvette

Fikk med de gamle høytalerne etter å ha fått nye, de ble kalt "kaffefiltre".... Fikk forståelsen av at de bare var dritt og det kan vel stemme siden lyden var elendig.
Nydelig lyd nå fra nye høytalere, separat diskant og subwoofer under gulvet bak, anbefaler sterkt høytalerskifte.
John
VW e-Up! kjørt 17100 km

elox

Her er det blitt snakket litt om høytalere, jeg er ikke inne i dette, men jeg skal være enig i at det er ikke noe god lyd! Tenkte jeg kunne bytte ut de høytalerene som er der i dag med nye! Vil ikke legge mye penger i dette, men er det noen som har forslag til hva dette skulle være?
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA