Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

egolfxxx

Sonus

Jeg får forhåpentligvis levert bilen i løpet av Januar. Jeg har ikke kjøpt vinterdekk til den da jeg ønsker å bruke originalfelgene på vinteren. Originaldimensjon er 205/55/16 på sommerdekk og mest sannsynlig anbefalt på vinterdekk, men jeg vurderer å gå for smalere vinterdekk; 195/60/16 eller kanskje til og med 185/60/16?

Noen som har syns punkter på dette?

E_S

Min generelle erfaring er at å kjøre på den originale dimensjonen på vinterdekk er det beste kompromisset. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

kristian86

Noen som har noe erfaring med hvor mye mindre rekkevidden blir med 17/18/19" felger?

Har noen orginale OEM Helios (fra VW Phaeton) 8,5x19" felger på Passaten i dag som kunne vært kult å beholde til e-Golfen som er bestilt, men har hørt før at store felger vil drepe mye rekkevidde..
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

Sonus

Da var sommerfelgene bestilt i 8.5x18. Dekk tror jeg blir 225/40/18 GoodYear Efficient Grip.

Råde

Sitat fra: Sonus på mandag 12. januar 2015, klokken 13:00
Da var sommerfelgene bestilt i 8.5x18. Dekk tror jeg blir 225/40/18 GoodYear Efficient Grip.
Gratulerer. Valgte samme dekk. Noe nytt fra eibach?
e-Golf | X75D

poskare

Grattis! Orginale VW felger, eller valgte du noen andre nice felger?
Har hatt mine liggende i garasjen siden september.....med samme dekka... Kanskje jeg kan skippe  vinterdekk og sette de rett på når jeg får bilen i mars!?! :)

Sonus

Sitat fra: Råde på mandag 12. januar 2015, klokken 14:04
Sitat fra: Sonus på mandag 12. januar 2015, klokken 13:00
Gratulerer. Valgte samme dekk. Noe nytt fra eibach?

Ikke direkte fra Eibach, men Parts and Retards er blitt nasjonal agent/importør av Eibach og de kunne informere om at testing på E-golf starter om ikke lang tid.

EV - Driver

Sitat fra: kristian86 på mandag 29. desember 2014, klokken 13:19
Noen som har noe erfaring med hvor mye mindre rekkevidden blir med 17/18/19" felger?

Har noen orginale OEM Helios (fra VW Phaeton) 8,5x19" felger på Passaten i dag som kunne vært kult å beholde til e-Golfen som er bestilt, men har hørt før at store felger vil drepe mye rekkevidde..
Det er sikkert ikke stor forskjell på hvor store felgene er. Det går nok mer på bredden på dekkene og hvilken type dekk man setter på. Vil tro at det ikke er videre forskjell på eksempelvis 16 og 17 tommers dekk så lenge begge er i 205 bredde og med samme dekktype. Dekk klassifiseres i dag etter rullemotstand der klasse A er best.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

mihkku

225/40 Godyear Efficient grip på 18" OZ Ultrareggera. Satser på at det blir en bra kombo

Sonus

Sitat fra: poskare på mandag 12. januar 2015, klokken 14:07
Grattis! Orginale VW felger, eller valgte du noen andre nice felger?
Har hatt mine liggende i garasjen siden september.....med samme dekka... Kanskje jeg kan skippe  vinterdekk og sette de rett på når jeg får bilen i mars!?! :)

Det ble noen felger fra kjent "scene"firma innen VW-verden, men ikke fra VW :)

poskare

Hehe, samme her. Mine blir "hemmeligholdt" til den er på veien... Da kommer det bilde! [emoji6][emoji13]

Råde

Sjekk dette! Her er områdene i mellom de store blanke flatene på originalfelgene enten foliert eller plasti-dippet. Ble ganske bra:
e-Golf | X75D

Trulswh

Kan man endre på bestillingen av vinderdekk- og felg etter at bilen er satt i prod? Har helt gått i glemmeboken dette.. Ser jeg har fått 15" aspen med conti u/pigg til 13 058  kr. - ikke akkurat nissepris

Er jo norskmontert utstyr dette her, så jeg ser ikke helt problemet med å endre dette (bilen blir produsert denne uken)

oaarum

Sitat fra: Råde på onsdag 21. januar 2015, klokken 20:13
Sjekk dette! Her er områdene i mellom de store blanke flatene på originalfelgene enten foliert eller plasti-dippet. Ble ganske bra:
Skal kopiere den!
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA