Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

Bugsy

Jeg skal ha nye hjul til både sommer og vinter.
Bilde 1 er MSW 26
Bilde 2 er MSW 24
Bilde 3 er PH Split
Alle skal være 17"
Hvilke av disse synes DU vil være finest på en oryxhvit E-golf?
2015 e-golf
2012 BMW X1
1980 Panther Lima

sjeverni

Sitat fra: Bugsy på fredag 30. januar 2015, klokken 13:04
Jeg skal ha nye hjul til både sommer og vinter.
Bilde 1 er MSW 26
Bilde 2 er MSW 24
Bilde 3 er PH Split
Alle skal være 17"
Hvilke av disse synes DU vil være finest på en oryxhvit E-golf?
det første ser fineste til meg
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

Puzoni

Enig med sjeverni. Ved første øyekast er felgen på bildet #2 rett og slett stygg.

Bildet #3 blir vanskelig å betrakte uten å se den i sammenheng med bilen, men vil ikke se bort ifra at denne ville vært en enda bedre alt. enn felgen på bildet #1.

Råde

Klart nr 2. Nr tre er sølv, hvilket er på vei ut. Nå er det mørkere farge eller felger med kontraster som gjelder.
e-Golf | X75D

4Matic Fanatic

Noen som vet om denne er mulig å velge i Norge? Evnt. hva den heter?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Sidewinder

Jeg fikk tilbud med Aspen 16" uten pigg på vinter til 13.340.-
Ser ut som noen har fått 15". . Hva er standard?

Noen som vet om bilen blir sendt med vinterfelger eller om det blir lagt til i Norge? (For å evnt bytte etter produksjonbekreftelse)

Forresten noen som har fått byttet de grusomme orginal felgene med tillegg i prisen?

poskare

Det er standard levert med sommerdekk på 16". De fleste blir tilbudt 15" vinterfelger har jeg inntrykk av...

Råde

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 30. januar 2015, klokken 21:50
Jeg har sett den en gang på nettet (og hva den het) da jeg var på leit etter felger. Tok laaaang tid å komme frem til den, men jeg husker ikke nå hva den het. Den ligner imidlertid veldig på "Marseille" som du kan få kjøpt av møller (stiv pris) og uoriginalt i feks UK.
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: Sidewinder på fredag 30. januar 2015, klokken 21:54

Noen som vet om bilen blir sendt med vinterfelger eller om det blir lagt til i Norge? (For å evnt bytte etter produksjonbekreftelse)

Forresten noen som har fått byttet de grusomme orginal felgene med tillegg i prisen?
De fleste får vel tilbudt 15" for de er billigere og da kan forhandler legge på litt ekstra :)

De aller fleste får tilbudt møllers "fits all" felg Aspen. Ikkeno galt med den. Har den i 17" på passaten, men den er jo dønn kjedelig. Hør om de har 17" Xion. Det blir fint og skiller seg ut. Den er på vei ut, men kan jo hende. 16" er standard på bilen, men det er ikke ulovlig å gå opp eller ned i felgstørrelse.

De fleste forhandlere bruker klargjøring i Oslo, og jeg har forstått det slik at vinterhjul også blir satt på der.

Du kan helt sikkert få bil levert med forskjellige VW originalfelg i steden for Astana. Det er flere her som har fått 18" Durban eller Santiago. Noen til mer ubli pris enn andre. Regn med 20.000 (heldig) eller mer.

Her har du min (postet før) med 17" Madrid og 205/50-17. Felgene fant jeg på Finn. Tok av sommerdekkene og kjøpte goodyear ultragrip som jeg er veldig fornøyd med.
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 30. januar 2015, klokken 21:50

Bilen på bildet er vel "konseptbilen" som ble vist på bilutstillingen i Chicago.  Jeg trodde halvveis at felgene var one-offs for utstillingsbilen...

Sidewinder

Sitat fra: Råde på fredag 30. januar 2015, klokken 22:04
Sitat fra: Sidewinder på fredag 30. januar 2015, klokken 21:54

De fleste får vel tilbudt 15" for de er billigere og da kan forhandler legge på litt ekstra :)

De aller fleste får tilbudt møllers "fits all" felg Aspen. Ikkeno galt med den. Har den i 17" på passaten, men den er jo dønn kjedelig. Hør om de har 17" Xion. Det blir fint og skiller seg ut. Den er på vei ut, men kan jo hende. 16" er standard på bilen, men det er ikke ulovlig å gå opp eller ned i felgstørrelse.

De fleste forhandlere bruker klargjøring i Oslo, og jeg har forstått det slik at vinterhjul også blir satt på der.

Du kan helt sikkert få bil levert med forskjellige VW originalfelg i steden for Astana. Det er flere her som har fått 18" Durban eller Santiago. Noen til mer ubli pris enn andre. Regn med 20.000 (heldig) eller mer.

Her har du min (postet før) med 17" Madrid og 205/50-17. Felgene fant jeg på Finn. Tok av sommerdekkene og kjøpte goodyear ultragrip som jeg er veldig fornøyd med.

Hmm, skulle tenkt på felger tidligere.
Så bra ut de du hadde på din.

Synes bare de orginal sommer felgene er ufattelig trist, men
det blir vel rimeligst å kjøpe noe privat i ettertid.

De konsept felgene ser jo veldig bra ut, men er vel ikke bare å bytte til?

4Matic Fanatic

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 30. januar 2015, klokken 22:19
Bilen på bildet er vel "konseptbilen" som ble vist på bilutstillingen i Chicago.  Jeg trodde halvveis at felgene var one-offs for utstillingsbilen.
Ja, det er den bilen.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Sonus

Til NewBeetle kan man få noen 18" felger som er ganske tette. Møller Trondheim hadde dem på demobeetleen sin.

Stebben

Heia,noen som vet om 215/45/18 92w er innfor kravet?

Sonus

Sitat fra: Stebben på søndag 01. februar 2015, klokken 23:58
Heia,noen som vet om 215/45/18 92w er innfor kravet?

Det gir 2,98% større rulleomkrets og skule derfor være akkurat innenfor kravet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA