Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

sap_2000

Sitat fra: Trulswh på onsdag 21. januar 2015, klokken 20:35
Kan man endre på bestillingen av vinderdekk- og felg etter at bilen er satt i prod? Har helt gått i glemmeboken dette.. Ser jeg har fått 15" aspen med conti u/pigg til 13 058  kr. - ikke akkurat nissepris

Er jo norskmontert utstyr dette her, så jeg ser ikke helt problemet med å endre dette (bilen blir produsert denne uken)

Den pakken koster 11.490,- veiledende og det er inkl 25% mva som du ikke skal betale på ny bil.
https://www.volkswagenbutikken.no/shop/ProductDisplay?urlRequestType=Base&catalogId=10053&categoryId=36009&productId=56009&errorViewName=ProductDisplayErrorView&urlLangId=101&langId=101&top_category=17001&parent_category_rn=17001&storeId=10153

Ergo skulle du betalt ca 9.200,- uten at de ga deg et eneste øre i rabatt.
Ikke uten grunn Møller bil ofte kalles Lømler bil....
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Råde

Sitat fra: sap_2000 på onsdag 21. januar 2015, klokken 22:06
Kan man endre på bestillingen av vinderdekk- og felg etter at bilen er satt i prod? Har helt gått i glemmeboken dette.. Ser jeg har fått 15" aspen med conti u/pigg til 13 058  kr. - ikke akkurat nissepris

Er jo norskmontert utstyr dette her, så jeg ser ikke helt problemet med å endre dette (bilen blir produsert denne uken)

Den pakken koster 11.490,- veiledende og det er inkl 25% mva som du ikke skal betale på ny bil.
https://www.volkswagenbutikken.no/shop/ProductDisplay?urlRequestType=Base&catalogId=10053&categoryId=36009&productId=56009&errorViewName=ProductDisplayErrorView&urlLangId=101&langId=101&top_category=17001&parent_category_rn=17001&storeId=10153

Forklaringen på den er at det ene er nettpris og det andre er butikkpris, akkurat som på elkjøp eller xxl. Du får det allikevel prutet.

Jeg ville tatt de ut av kontrakten. Det er uproblematisk helt til bilen står klar til deg.

Alle vw har aspen om dagen. Finn heller noen uoriginale felgpakker med gode dekk. Blir nok ca samme pris, selv med mva.
e-Golf | X75D

hottentott33

Sitat fra: Råde på onsdag 21. januar 2015, klokken 22:41
Sitat fra: sap_2000 på onsdag 21. januar 2015, klokken 22:06

Forklaringen på den er at det ene er nettpris og det andre er butikkpris, akkurat som på elkjøp eller xxl. Du får det allikevel prutet.

Jeg ville tatt de ut av kontrakten. Det er uproblematisk helt til bilen står klar til deg.

Alle vw har aspen om dagen. Finn heller noen uoriginale felgpakker med gode dekk. Blir nok ca samme pris, selv med mva.

En kan jo ofte få prutet endel mht vinterdekk og andre ting, noe som kanskje er noe av forklaringen på litt høye priser. På kontrakten min så stod en pris noe ala det som er nevnt, men jeg fikk totalt 11.000,- i rabatt, og det er nok lettere å prute hvis en har noe "norskmontert utstyr" enn bare originalt tilbehør.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

np

Burde vel gå? Hva vil du endre til? Har akkurat samme setup/pris i min kontrakt..
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

e-Kvaase

I kontrakten min er prisen for det samme oppgitt til kr. 10.000.
Har fått disse med uten ekstra kostnad dvs. gratis.
Har ikke fått noen annen rabatt enn dette.

Byttet felg til Xion og dekk til Nokian, uten at det fikk noen betydning for dealen.

Trulswh

Snakket med selger i dag. Fikk ca 3500 i "kompisrabatt" da vi skrev kontrakt, og det var visstnok trekt fra på vinderdekkene. Så reell pris da ligger på rundt 10 500. Finner jeg noe bra til den prisen mon tro, med gode vinterdekk?

4Matic Fanatic

Sitat fra: Trulswh på torsdag 22. januar 2015, klokken 22:08
... Så reell pris da ligger på rundt 10 500. Finner jeg noe bra til den prisen mon tro, med gode vinterdekk?
Min runde tilsa ikke det nei. Syntes opprinnelig prisene var alt for høye og sa at jeg skulle fikse vinterhjul selv. Men.... fant ut at det blir veldig fort 10.000 for skikkelige dekk m/felg i den størrelsen, og da var det gjerne noname kinafelger som lå inne, og ikke alltid skikkelige dekk heller.
Endte derfor opp med å kjøpe standardpakken fra forhandleren, for den ekstra 10.000-kompensasjonen vi fikk pga utsettelsene før jul.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Kent

Jeg fikk samme felgpakke med bilen til 8.900 uten at jeg prutet, så vil tro det skal gå an å få prisen presset noe.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Trulswh

Noen formeninger om hvilke dekk jeg burde velge av Nokian R2 og Continental Contact 5?

Ser at Nokian får best score av de to på NAF sin vinterdekk test for 2013, med 7,5 poeng. Conti hadde 7,0 poeng grunnet litt dårligere prestasjoner på is.

Bor i Bergen, mye vått føre på vinteren. Meget sjeldent at det er is på veien.

Sitter også og lurer på om jeg skal velge Xion felger.. Er dette alu felger? Noen som kan anbefale disse, kontra Aspen felgene med stilig senterkopp?

Flehan

Sitat fra: Trulswh på tirsdag 27. januar 2015, klokken 20:40
Noen formeninger om hvilke dekk jeg burde velge av Nokian R2 og Continental Contact 5?

Ser at Nokian får best score av de to på NAF sin vinterdekk test for 2013, med 7,5 poeng. Conti hadde 7,0 poeng grunnet litt dårligere prestasjoner på is.

Bor i Bergen, mye vått føre på vinteren. Meget sjeldent at det er is på veien.

Mener å huske Nokas gjorde det dårlig på våt vei denne sesongen. Jeg ville sjekket om jeg fant testen på eks. NAF sine sider før jeg valgte
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Råde

Xion er også alu. Begge er møllers "originalfelger". Aspen er enklest å holde ren på vinteren. Xion er på vei ut av sortimentet. Har hatt begge og personlig synes jeg xion er penest på Golfen. Drister du deg på 17" (i steden for 15" eller 16" som de vanligvis slenger på i tilbudene sine) blir det riktig så pent. Har selv 17" på vinter nå (205/50-17) og komforten er det ingenting i veien med.
e-Golf | X75D

Sonus

Fikk de nye sommer felgene mine i går. 8.5x18 ET45 med korrekt sentreringshull til VAG.
Hvit eske med turkis skrift på. Virkelig fornøyd med utseende. Tror det skal bli riktig så bra når jeg får "hit it with a stick" :)

sjeverni

Nå er fire ny OZ Ultraleggera 17" m. Good Year Efficient grip Performance 215/45-R17 bestilt for ca. 16 000 kr.
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

mihkku

Skal ha det selv, bare i 18.  Flotte felger!

sjeverni

Sitat fra: mihkku på fredag 30. januar 2015, klokken 10:36
Skal ha det selv, bare i 18.  Flotte felger!
Enig at 18 tommer ser bedre ut men då må du valge bredere dekk (minst 225) og ha større forbruket og dog mye hardere kjoring.
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA