Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gi navn til din Model S

Startet av glenn.sollid, fredag 13. juni 2014, klokken 09:27

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 29. mai 2014, klokken 19:52
Sitat fra: Cirion på torsdag 29. mai 2014, klokken 19:22
Det var dagens Sven-Erik! Tja si det, hvis sims ikke har lading hjemme, så tror du ikke at jeg har?!?

Forresten når vi først er inne på dagens:
"Det var morro å se at bilen nå villle være full om 1,5t etter parkering."
230V 32A er litt fortere enn dobbel Schuko.
Synes du det var SÅ mye raskere?
Ja, går litt raskere enn dobbelt så fort. 13A VS 32A... Samt at jeg lader alltid over alt, og dermed så har jeg ikke så flatt batteri. 1,5t er vel noenlunde maks tid jeg ser på 32A. Finnes selvfølgelig unntak... 1,5t 32A er ca 4t 13A. Begge rekker å toppe batteriet over natta.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Lanber

Kors på halsen ja.

Kom frem til Bergen med 45km igjen (fikk på ca 15km på Aksdal), men det var skikkelig grisvær og vi hadde hatt høgt forbruk fra Lyngdal til Stavanger så jeg tok ingen sjanser, fikk på noen kwh hos Tesla i Stavanger.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA