Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

janmb

Sitat fra: Guybrush på tirsdag 02. september 2014, klokken 11:19
Gjelder dette nye biler også, eller har de fått en "fix"?

Jeg har forstått det som at de har benyttet forbedrede shims en stund nå, men når dette ble endret i produksjonen har jeg ingen verdens aning om - og som det meste er jo dette annen/tredjehåndsinformasjon uansett og bør vektlegges deretter.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

fhovlan

Eg har hatt slakk i DU, etter ca. 5000 km. Dette er ein garantisak. Tekniker tok bilde av drive unit. Det var tydeleg oljelekkasje rundt DU (svetting som under ei god gammal oljepanne). DU inneheld store mengder med olje, bruk av bilen var difor mogeleg. Eg oppdaga dette i låg hastighet. Pådriv/gass - brems/regen, tydeleg klunk bak i bilen, oppfatta at det kom frå høgre side. Kunne høyrast ut som om at det var ein foring som var gåen (for å beskrive korleis det føltes). Dette handlar ikkje om nokon manglande kontakt osv. Det er mykje synsing rundt problemstillinga, at Tesla av den grunn ikkje har informert meir om årsaken til dette, er merkeleg. Garantitida blir brukt for å roe ned situasjonen, det er bra. Men kan også tyde på at dei ikkje har ein fix på problemet. Eg må legge til at min Tesla er solgt!

Høgis

Skal inn for bytte av DU i morgen. Klakke/klunke lyden er blitt stadig mere påtrengende og iriterende.
Ringte for sikkerhets skyld for og sjekke om de hadde delen og at alt var klart i mogen tidlig. Spurte om jeg fikk en utgave som var "forsterket" og fikk litt uklart svar, men hun fortalte at Tesla jobber med en forbedret utgave som ikke var klar. Noe sier meg at bilen må inn igjen i løpet av noen år (bra med utvidet garanti). Min er snart gått 11' og kjører stort sett småturer. Har lest i innlegg at noen har fått tregere akslerasjon etter DU bytte. Tar en sjekk i morgen med fulladet batteri, så får jeg sammenligne etter jobben er gjort.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

fhovlan

Ja, det er viktig at den resirkulerte DU er av samme kaliber som var på ny bil P vs vanleg 85.

Amoss

Sitat fra: fhovlan på onsdag 03. september 2014, klokken 17:35
Ja, det er viktig at den resirkulerte DU er av samme kaliber som var på ny bil P vs vanleg 85.

Nja, tror ikke det er mange som hadde klaget om den nye DU'en var av type P, uansett hva man hadde før ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Trustno1

Jeg byttet DU i sommer, har vel nå kjørt ca 8-10k km etter byttet, og klunkelyden min er omtrent like ille igjen som tidligere, så skal vel inn å få byttet igjen etterhvert.

Forrige gang jeg var inne fikk jeg også fikset knakinka i styringa, den har også kommer tilbake.

Muffinman

Jeg skal inn i morgen for både bytte av DU og knaking. Mener det var noen som fikk byttet bærebro eller lignende i forbindelse med dette? I så fall bør de jo ta begge sider samtidig. Min knaking kommer fra venstre side. Det har også vært nevnt at de løsner noe og setter det til igjen for å løsne spenninger i metallet. Hvis det siste er tilfelle  er det ingen fiks, men å ligne ut spenninger som sannsynligvis vil oppstå på nytt.

Bjoris

Jeg var inne i Tr.heim og fikk stramt til styringa, men det hjalp ikke der og da. Nå i det siste har jeg dog ikke hørt noe lyd...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

cairnz

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 03. september 2014, klokken 19:23
Jeg byttet DU i sommer, har vel nå kjørt ca 8-10k km etter byttet, og klunkelyden min er omtrent like ille igjen som tidligere, så skal vel inn å få byttet igjen etterhvert.

Forrige gang jeg var inne fikk jeg også fikset knakinka i styringa, den har også kommer tilbake.
Byttet i slutten av juni, 17000km med ny DU, ingen lyder. Regner med de fikser det for deg ved neste servicebesøk.

Elbilist

Patosan

Fick ny DU i Juli. 
Första tiden var den väldigt 'stram' och utan antydning till backlash.
Nu menar jag också att backlash har ökat, och amn märker det bäst i lite kö.
Till trotts för det är alla rara ljud borta och jag har ingen 'klunk'.
VIN 15026

LinkedIn

Muffinman

#460
Ny driveunit og oppgradert motorfeste i dag. Arbeidsordren beskriver oppgradering av software på samme punkt som denne jobben. Hva kan det innebære? Forhåpentligvis sitter jeg ikke der med en nedtunet bil som er identisk med en S ytelsesmessig.

Så også at under kjølevæske stod det "check and fill". Betyr det at de ikke erstatter all kjølevæsken når de bytter driveunit?

Servicesenteret ladet til 100% før utlevering i dag (sjekket via VT). Typical range stoppet på 375km, og det er vel fort 15-20km mindre enn før. Mener å ha lest at dette er en konsekvens av endret rekkeviddekalkulasjon i ny software? Noen som husker?

EDIT: Bilen indikerer også at den har brukt 57% av batteriet (100-43) på samme strekning som normalt skulle tatt 45-50. Men forbrukt energi er 40kwh, dette henger jo ikke helt sammen?

Øyvind.h

Hvorfor skulle de tune ned bilen? Ytelsesforskjellen er jo allerede helt minimal når man kommer opp i litt fart, så jeg tror ikke de tør redusere forskjellen ytterligere. Det hadde for drivverkets del sikkert vært litt å hente ved å redusere effekt ved rivstart fra 0km/t, for der er P vesentlig sterkere enn S, men da forsvinner jo eneste merkbare forskjell.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Nei, de burde jo ikke det. En annen bruker med skjegg har dog rapportert om slappere bil, men det tipper jeg skyldes en feil. Enig i at forskjellen mellom S og P er så liten at man ikke må fjerne noe her. Tror dog at forskjellen merkes best ved overgang fra P til S og ikke omvendt; hadde en loaner for en tid tilbake og etter 5-6 mil gjennomførte jeg en rask forbikjøring fra ca. 60km/t. Da fattet jeg mistanke om at det ikke var en P jeg kjørte, det var en del mindre "attack" i akselerasjonen. Draget videre oppover føltes dog identisk.

Øyvind.h

Bekymringen din er forsåvidt ikke ubegrunnet. Det hadde ikke vært utypisk Tesla å kutte litt i ytelsene for å rette et fysisk problem.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Hvis tesla nedtuner DU så er det bare for dem å betale tilbake differansen mellom P og S.
Det er minst sagt horribelt hvis de endrer ytelsen uten å ha informert eieren .  Jeg hadde blitt drit forbannet.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA