Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

hoffa

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 06. september 2014, klokken 08:50
Hvis tesla nedtuner DU så er det bare for dem å betale tilbake differansen mellom P og S.
Det er minst sagt horribelt hvis de endrer ytelsen uten å ha informert eieren .  Jeg hadde blitt drit forbannet.
Ditto >:(
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Muffinman

Jo, tatt i betraktning at vi har betalt 60.000 for den lille forskjellen som var i utgangspunktet.

Har kjørt en liten tur nå og det første jeg merker er at slakken fremdeles er betydelig, dog noe mindre. Mulig at man shimser bytteenhetene noe åpnere. Men gnaging, saging, brumming og hvining er borte. Faktisk såpass stor forskjell at det høres ut som om noe "mangler" der bak for meg som er blitt vant til ulydene. Bilen kjennes lik ut mtp krefter, men kun prøvd forsiktig med ikke gjennomvarmt batteri og ca. 40% soc. Ingen merkbar forskjell under de omstendighetene ihvertfall.

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 06. september 2014, klokken 08:50
Hvis tesla nedtuner DU så er det bare for dem å betale tilbake differansen mellom P og S.
Det er minst sagt horribelt hvis de endrer ytelsen uten å ha informert eieren .  Jeg hadde blitt drit forbannet.
Det trenger ikke være mer avansert enn litt mer skånsom innfasing av krefter når du starter fra 0km/t. Dvs man beholder toppeffekt, men taper bittelitt på 0-100 øvelsen. P85 er vel raskere 0-100 enn fabrikktallene uansett?
Mener S85 kommer inn rett under 5 sek, og P85 rett i overkant av 4 sek i praksis? Ved 100% soc naturligvis.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på lørdag 06. september 2014, klokken 09:01
Har kjørt en liten tur nå og det første jeg merker er at slakken fremdeles er betydelig, dog noe mindre. Mulig at man shimser bytteenhetene noe åpnere. Men gnaging, saging, brumming og hvining er borte. Faktisk såpass stor forskjell at det høres ut som om noe "mangler" der bak for meg som er blitt vant til ulydene.
Og hvor lenge var Muffinman i paradis? Svar: knappe 4000 km fin langkjøring.

Slakken er økt betraktelig, og et markant "dunk" høres i overgangen mellom pådrag og regen. Hvor vanskelig kan det være å få ordnet dette  :o

staleand

LOL. Sorry for galgenhumor, men den bilen din burde du ikke ha samvittighet til å selge til markedspris, Muffinman =)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Muffinman

Høh, dette gikk opp for meg i ettermiddag. På formiddagen finalizet jeg en bil til...

Kanskje jeg bør revurdere måten jeg ser på bil og gå for noe slik istedet:


Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. september 2014, klokken 20:16
Høh, dette gikk opp for meg i ettermiddag. På formiddagen finalizet jeg en bil til...

Kanskje jeg bør revurdere måten jeg ser på bil og gå for noe slik istedet:

Finnes det noe mer trist enn Toyota?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

hgs

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 25. september 2014, klokken 22:44
Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. september 2014, klokken 20:16
Høh, dette gikk opp for meg i ettermiddag. På formiddagen finalizet jeg en bil til...

Kanskje jeg bør revurdere måten jeg ser på bil og gå for noe slik istedet:

Finnes det noe mer trist enn Toyota?

Frekkasser.
Jeg kjørte en slik i 5 år.
Aldri klunk og slakke i transmisjonen med denne gamle traveren!
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Øyvind.h

Sitat fra: hgs på torsdag 25. september 2014, klokken 23:00
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 25. september 2014, klokken 22:44
Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. september 2014, klokken 20:16
Høh, dette gikk opp for meg i ettermiddag. På formiddagen finalizet jeg en bil til...

Kanskje jeg bør revurdere måten jeg ser på bil og gå for noe slik istedet:

Finnes det noe mer trist enn Toyota?

Frekkasser.
Jeg kjørte en slik i 5 år.
Aldri klunk og slakke i transmisjonen med denne gamle traveren!
Du savner den sårt regner jeg med :) ? Jeg vurderte faktisk denne selv på et tidspunkt (mange mange år siden), fordi jeg var på jakt etter noe skuddsikkert pga dårlig opplevelse med bilen jeg eide. G6 eller noe sånt var det jeg kikket på.
Men jeg fikk meg ikke til å kjøpe, for jeg kjente jeg ble deprimert bare ved tanken på å kjøre rundt i den. Det skal dog sies at jeg hadde en sprek Celica da jeg var 18 :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leif1

Jaja..
En sterk psyke det må dere ha, om dere har eid en sånn uten å få varige men og sår på sjelen...  ;D
Konvertitt fra S til X

staleand

Har faktisk også eid en slik Toyota Corolla 1999 mod. Mindre knirk enn i interiøret i teslaen, men ellers ganske trasig opplevelse for oss som er glad i bil ;-)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

hgs

Sitat fra: Leif1 på torsdag 25. september 2014, klokken 23:16
Jaja..
En sterk psyke det må dere ha, om dere har eid en sånn uten å få varige men og sår på sjelen...  ;D

Livet er heldigvis mer enn bil...

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 25. september 2014, klokken 23:06
Du savner den sårt regner jeg med :) ?

Vel.....jeg tenker vel egentlig bare på den de gangene Muffinman poster "ukens". Jeg mener vi hadde den på verksted en gang utenom service i løpet av 150kkm. Uansett havner ingenting fra elbilhateren Toyota i vår garasje igjen. 
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Leaf_2014

Forferdelig åfftåppikk, men Tesla har mye å lære av Toyota: Før de lanserte Prius plugin hadde de 600 biler fordelt over store deler av verden til testing i 3 år og resultatet er en av verdens mest driftssikre biler tross at hybridbilene er avanserte. Tesla bruker argumenter som at "elmotoren er så enkel at ingenting noensinne kan gå feil", men har likevel en feilstatistikk på DU som overgår alt av bensin -og dieselmotorer.

Kan det være at feilen på DU ikke ennå er forstått fra Teslas side i og med at Muffinmans bil ser ut til å utvikle DU-lyder/problemer igjen? Blir spennende å se om flere som har fått fiks i senere tid får dette, da har Tesla et forklaringsproblem i mine øyne.
Leaf 2014

Høgis

Jeg har fått byttet DU og det var som å få en ny bil. Hadde ingen andre ulyder enn høy "klakke/klunke" lyd som hørtes godt i hastighet opp til ca. 70 km/t. Tør jo nesten ikke akselerere hardt lengre. Det var snakk om at de jobbet med en ny forsterket utgave, men fikk ikke vite annet enn at de hadde byttet "motoren" (som han sa).
Da jeg hentet bilen syntes jeg den gikk merkbart dårligere, men så at bilen akkurat hadde vært ute på en test tur og batteriet var nok varmt (etter forbrukskurven å dømme). Etter fullading hjemme og en natts hvile, kan jeg ikke si at bilen føles noe tregere. Edit:  Etter nærmere testing merker jeg at bilen er endel tregere ved hard akselerasjon fra f.eks 60-100 km/t.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

GOS

Høgis

Betyr det at bilen er tregere, i.e. fra 0 - 100 eller andre vanlige full guffe forbikjøringer, dersom batteriene er varme av vanlig landeveiskjøring også?
Eller er det først ved en del røff kjøring når en ser effektbegrensning som stiplet linje at en merker reduksjon?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA