Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: FW 5.9

Startet av skjalg, mandag 07. april 2014, klokken 14:29

« forrige - neste »

Muffinman

Jeg har fyrt av en mail med forespørsel om det finnes løsning for lasking internt i bilen, og hva det i så fall koster. Ikke fått svar enda.

jkirkebo

Sitat fra: BDA på onsdag 23. september 2015, klokken 15:40
Hei,

Sitat fra: HKS på tirsdag 22. september 2015, klokken 17:08
Det er uansett bra at Tesla har ordnet opp i dette nå og fått en løsning for offentlig 32A 1-fase Type 2 for biler med enkeltlader.

Jeg er ikke sikker på om jeg fortstår hva some er Teslas løsning for 32A 1-fase typøe 2 med enkeltlader. ???   Eller for å si det på en annen måte.  Hva skal jeg be om på service for å få dette fikset på min bil ?

Løsningen er en kontaktor som automatisk lasker over alle 3 fasene om bilen oppdager spenning på kun én fase inngående. Biler i UK har visstnok blitt levert med denne løsningen en stund, siden 32A 1-fase lading er svært vanlig der. Jeg vil anta de sist leverte bilene i Norge også har denne løsningen implementert, men det hadde vært fint om noen med ny bil med enkeltlader kunne sjekke.

Om/når det blir mulig å ettermontere, og om det evt. blir gratis er vel litt usikkert ennå. Jeg tror ikke verkstedene har fått så mye info om dette foreløpig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Spennende. Får levert bil med enkellader om en måneds tid, så får vel testet ut etterhvert. Uansett greit å få vite på forhånd, for når jeg skal lade på 32A enfase over type2 neste gang er det store sjanser for at 16A blir i knappeste laget.

Digiman

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 23. september 2015, klokken 16:39
Sitat fra: BDA på onsdag 23. september 2015, klokken 15:40
Hei,

Sitat fra: HKS på tirsdag 22. september 2015, klokken 17:08
Det er uansett bra at Tesla har ordnet opp i dette nå og fått en løsning for offentlig 32A 1-fase Type 2 for biler med enkeltlader.

Har en sen juni 15 produsert (levert 13 august) 85D med enkellader. 16A på 32A Type ladebokser dessverre.

Jeg er ikke sikker på om jeg fortstår hva some er Teslas løsning for 32A 1-fase typøe 2 med enkeltlader. ???   Eller for å si det på en annen måte.  Hva skal jeg be om på service for å få dette fikset på min bil ?

Løsningen er en kontaktor som automatisk lasker over alle 3 fasene om bilen oppdager spenning på kun én fase inngående. Biler i UK har visstnok blitt levert med denne løsningen en stund, siden 32A 1-fase lading er svært vanlig der. Jeg vil anta de sist leverte bilene i Norge også har denne løsningen implementert, men det hadde vært fint om noen med ny bil med enkeltlader kunne sjekke.

Om/når det blir mulig å ettermontere, og om det evt. blir gratis er vel litt usikkert ennå. Jeg tror ikke verkstedene har fått så mye info om dette foreløpig.

fredag

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 23. september 2015, klokken 16:39
Løsningen er en kontaktor som automatisk lasker over alle 3 fasene om bilen oppdager spenning på kun én fase inngående. Biler i UK har visstnok blitt levert med denne løsningen en stund, siden 32A 1-fase lading er svært vanlig der. Jeg vil anta de sist leverte bilene i Norge også har denne løsningen implementert, men det hadde vært fint om noen med ny bil med enkeltlader kunne sjekke.

I Oslo-området har Ski rådhus en 32A enfase type2 stolpe der noen med ny bil og enkeltlader kan teste dette.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jkirkebo

Sitat fra: fredag på torsdag 24. september 2015, klokken 08:34
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 23. september 2015, klokken 16:39
Løsningen er en kontaktor som automatisk lasker over alle 3 fasene om bilen oppdager spenning på kun én fase inngående. Biler i UK har visstnok blitt levert med denne løsningen en stund, siden 32A 1-fase lading er svært vanlig der. Jeg vil anta de sist leverte bilene i Norge også har denne løsningen implementert, men det hadde vært fint om noen med ny bil med enkeltlader kunne sjekke.

I Oslo-området har Ski rådhus en 32A enfase type2 stolpe der noen med ny bil og enkeltlader kan teste dette.

Jepp, evt. kan det testes hos meg i Fredrikstad :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ingare

Er det noen som vet om biler med enkeltlader produsert etter mai 2015 lader på 7,4kW på Type2 / 230V/32A?

Snakket med noen fra Tesla teknisk support som sa at det har vært en endring på dette i mai i år.
(Har Type2 lader hjemme så det hadde vært fint om dette virka når bilen kommer :) )
S85D - Levert
S85 - Solgt

lunitiks

#337
Det fremgår jo på websidene at biler uten dobbeltlader skal lade 7,4kW på 230V / 32A med Type 2, og at Tesla anbefaler enfaset opplegg ... So what's the deal here?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Dealen er at vi så langt ikke har sett det i virkeligheten, så det ville vært greit å få det bekreftet. Tesla har jo tidligere også sagt at dette skulle være mulig uten at det var det, jfr topic for denne tråden.

Jeg har så langt ikke fått svar på mailen jeg sendte for en tid tilbake om det finnes løsning som kan ettermonteres, og eventuell pris.

lunitiks

#339
"HVJB to Charger Harnesses" som du fikk byttet må være ledningene/kabelsettet ("Harnesses") fra koblingsboksen ("High Voltage Junction Box") til laderen ("Charger"). Fra koblingsboksen går det ledninger til bl.a. lader og batteri. Usikker på hvordan ditt bytte av disse ledningene skulle fikse 32a/1-fase/Type2-problematikken...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

#340
Sitat fra: Cirion på mandag 05. mai 2014, klokken 06:37
Har selv fått utført denne:
Utført arbeid: Replace HVJB to Charge Port Harness

Del Antall Enhetspris

ASY,HV HARN,HVJB TO CHG PORT,GEN2,EU (1022620-00-C) 1.00 0.00 0.00

Ingen endring i ladehastighet så langt, og de hadde ikke fått info om noen laderoppgradering enda. I så fall er dette en todelt sak. Del 1 oppgradere denne, Del 2 oppgradere firmware.

Her har man byttet ledninger ("HARN") fra koblingsboks ("HVJB") til ladeport ("CHG PORT")
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW



lunitiks

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. september 2015, klokken 20:54


Rapport, rapport!

Ps: Foreslår at alle i denne tråden, i fortsettelsen siterer Muffins smiliey
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA