Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

P85D+

Bare positiv erfaring m. 5.9 :)

Husk at hvis 12V batteriet ha vært utsatt for dyputlading så må det skiftes. Har gjort det på begge mine.

Sjekk 12V. Ta av nesa på bilen etter lading og bilen har stått noen timer og mål V styrken på batteriet. Bør ha en hvilespenning på mellom 12.8 og 13.1 V
Viktig at bilen ikke startes før måling slik at event. 12V lading startes.

Best er og gjøre det klart på forhånd og måle etter endt lading.

P85D og 85D

Quattro

Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 05. april 2014, klokken 08:46
Bare positiv erfaring m. 5.9 :)

Husk at hvis 12V batteriet ha vært utsatt for dyputlading så må det skiftes. Har gjort det på begge mine.

Sjekk 12V. Ta av nesa på bilen etter lading og bilen har stått noen timer og mål V styrken på batteriet. Bør ha en hvilespenning på mellom 12.8 og 13.1 V
Viktig at bilen ikke startes før måling slik at event. 12V lading startes.

Best er og gjøre det klart på forhånd og måle etter endt lading.

Skal se på det, men har hatt bilen i 10 dager, 12v problemer to ganger, bør jeg forvente dårlig 12v batteri?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Royce1981

Jeg har hatt bilen i 4 mnd og aldri hatt noe problem, så det er litt vanskelig å forutse.



Sitat fra: Quattro på lørdag 05. april 2014, klokken 08:54
Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 05. april 2014, klokken 08:46
Bare positiv erfaring m. 5.9 :)

Husk at hvis 12V batteriet ha vært utsatt for dyputlading så må det skiftes. Har gjort det på begge mine.

Sjekk 12V. Ta av nesa på bilen etter lading og bilen har stått noen timer og mål V styrken på batteriet. Bør ha en hvilespenning på mellom 12.8 og 13.1 V
Viktig at bilen ikke startes før måling slik at event. 12V lading startes.

Best er og gjøre det klart på forhånd og måle etter endt lading.

Skal se på det, men har hatt bilen i 10 dager, 12v problemer to ganger, bør jeg forvente dårlig 12v batteri?

P85D+

Nei. Men hvis batteriet har vært tappet helt ned - så ja.

Har det vært så langt nede at du har brukt 12 V lader for å få det i gang?

P85D og 85D

Quattro

Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 05. april 2014, klokken 09:26
Nei. Men hvis batteriet har vært tappet helt ned - så ja.

Har det vært så langt nede at du har brukt 12 V lader for å få det i gang?

Har alltid gått fint å få igang bilen igjen uten ekstern hjelp, jeg har dog fulgt opp mot Tesla, men de sier bare at det skal være slik, beskyttelsesmekanisme :-o
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

OleJA

Sitat fra: Quattro på lørdag 05. april 2014, klokken 08:08
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 05. april 2014, klokken 07:54
For de med vedvarende ladeproblemer er det en lykkens dag idag!!
v5.9 (1.51.94) ser ut til å løse alle ladeproblemene. Denne versjonen er spesialdesignet  for IT lading har jeg fått sagt. Hos meg kan jeg for første gang stoppe- og starte lading med app- og det er ingen 12V-problem etter at bilen var tilkoblet UMC selv om den var ferdigladet fra igår.

Jau, jeg har 5.9 og får 12v problemer hvis lading ferdig før jeg er i bilen. Ikke alltid jeg kan restarte lading fra appen heller.....
Det finnes flere varianter av FW 5.9 (1.51.x). I de senere variantene er det endel spesifikke IT fikser som ikke fantes i den første versjonen 1.51.81 (?). Det kan være at du har en for tidlig versjon.
Høyeste versjon jeg har sett raportert er .141.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Havebigfun

Jeg hadde masse ladeproblemer med .81 varianten  mens det altså er .94 varianten som løser de- ihvertfall sålangt (siden igår) Sistnevnte variant fikk jeg spillt over fysisk igår.

Anew

Jeg kan bekrefte at .94 så langt ser ut til å ha løst mine problemer. Scheduled charging fungerte som det skulle, og ingen problemer i løpet av natten.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

P85D+

Sitat fra: Quattro på lørdag 05. april 2014, klokken 09:31
Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 05. april 2014, klokken 09:26
Nei. Men hvis batteriet har vært tappet helt ned - så ja.

Har det vært så langt nede at du har brukt 12 V lader for å få det i gang?

Har alltid gått fint å få igang bilen igjen uten ekstern hjelp, jeg har dog fulgt opp mot Tesla, men de sier bare at det skal være slik, beskyttelsesmekanisme :-o

Da er nok batteriet ok
P85D og 85D

Hyperstress


Sitat fra: Cirion på fredag 04. april 2014, klokken 10:19
Sitat fra: Hyperstress på fredag 04. april 2014, klokken 10:18
Etter 5.9 så vises ikke valgt navrute på storskjermen, bare den lille .. :/

Hadde vært trivelig å vite hvilken rute den har planer om å ta.
Er det en catch her, eller er det slik det er nå?
Har du rebootet begge skjermene etter oppgradering?

Det begynte bare å virke av seg selv etter en times tid, så må ha vært en midlertidig bug. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cra

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. april 2014, klokken 21:27
Praktisk når fruen maser om å få sitte bak rattet  ;D

Det problemet har jeg ikke; fruen har så langt ikke villet kjøre Teslaen, for den ser så brei ut. Hun vil heller ha fast plass i Leaf'en.  :D  Hun vil knapt nok sitte på når jeg kjører Teslaen, for "det er så ubehagelig at innmaten flytter på seg" når jeg tar løs.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Quattro

Sitat fra: OleJA på lørdag 05. april 2014, klokken 09:51
Sitat fra: Quattro på lørdag 05. april 2014, klokken 08:08
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 05. april 2014, klokken 07:54
For de med vedvarende ladeproblemer er det en lykkens dag idag!!
v5.9 (1.51.94) ser ut til å løse alle ladeproblemene. Denne versjonen er spesialdesignet  for IT lading har jeg fått sagt. Hos meg kan jeg for første gang stoppe- og starte lading med app- og det er ingen 12V-problem etter at bilen var tilkoblet UMC selv om den var ferdigladet fra igår.
Jau, jeg har 5.9 og får 12v problemer hvis lading ferdig før jeg er i bilen. Ikke alltid jeg kan restarte lading fra appen heller.....
Det finnes flere varianter av FW 5.9 (1.51.x). I de senere variantene er det endel spesifikke IT fikser som ikke fantes i den første versjonen 1.51.81 (?). Det kan være at du har en for tidlig versjon.
Høyeste versjon jeg har sett raportert er .141.

Sjekket versjon nå, jeg har 1.51.88
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

turfsurf

Sitat fra: Quattro på lørdag 05. april 2014, klokken 16:28
Sjekket versjon nå, jeg har 1.51.88

Skjønner ikke helt dette. Forrige torsdag fikk jeg 1.51.88-eller-9, dagen etterpå fikk jeg 1.51.141 OTA. Hadde regnet med at alle som fikk oppdatering f.o.m forrige fredag fikk 1.51.141 eller nyere.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Havebigfun

Kanskje .141 går til de som ikke har ladeproblemer mens .94 er for de med IT nett som har ustabil spenning.

P85D+

V5.9 (1.51.141)

Navi henger plutselig. Prøvd alt  >:(
P85D og 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA