Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Elbilist79

Ingenting nytt om å fjerne funksjonen som åpner alle vinduer med fjernkontrollen?
S85, Sølv

TerjeV

Største savnet i navigasjopn er muligheten til å bruke ÆØÅ. Skulle finne Grødemsveien i helga, men måtte gi opp og bruke telefonen i tillegg. Norsk språk vile vært topp!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

RSandven

Sitat fra: TerjeV på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:37
Største savnet i navigasjopn er muligheten til å bruke ÆØÅ. Skulle finne Grødemsveien i helga, men måtte gi opp og bruke telefonen i tillegg. Norsk språk vile vært topp!

Skal vel funke å velge O isteden der?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Enig. Å finne enkelte veier med norske bokstaver er vanskelig. Det kan no umulig være mykje jobb å legge til det for en programatør

Olatho

Litt OT, men "navigasjon med favoritter". Hva er greia med det?  Jeg finner jo stort sett veien hjem og til hytta og til andre potensielle "favoritter".  Steder jeg vet hvor er (og dermed har favorittmarkert) trenger jeg jo sjelden GPS for å finne fram til.  De gangene jeg trenger navigasjon er jo når jeg beveger meg inn på ukjent mark og skal finne fram til hotellet i en ny by f.eks.

Eller er begrepet "favoritter" bare et dårlig valgt navn, og det er bare snakk om vanlige veipunkter?

ArneS

Ett tips er å skrive gatenummeret først og deretter gata. Då finner den ofte frem. Dette er en amerikansk måte å søke på
P85+ Signature (solgt)
P85DL

FThorsen

Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

TerjeV

Sitat fra: Øggen på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:41
Enig. Å finne enkelte veier med norske bokstaver er vanskelig. Det kan no umulig være mykje jobb å legge til det for en programatør
O A og slik hjelper ikke

Takk, må trekke klagen. Det fungerte helt greit å bruke O for Ø. Jeg hadde feilstavet navnet når jeg ikke fikk det til!  ???
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Adrian

Sitat fra: Olatho på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:44
Litt OT, men "navigasjon med favoritter". Hva er greia med det?  Jeg finner jo stort sett veien hjem og til hytta og til andre potensielle "favoritter".  Steder jeg vet hvor er (og dermed har favorittmarkert) trenger jeg jo sjelden GPS for å finne fram til.  De gangene jeg trenger navigasjon er jo når jeg beveger meg inn på ukjent mark og skal finne fram til hotellet i en ny by f.eks.

Eller er begrepet "favoritter" bare et dårlig valgt navn, og det er bare snakk om vanlige veipunkter?

Enig. Ville heller før hatt favoritter i telefonlisten i stede.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

dundun

Når man har trafikkvarsling gir det mening å ha favoritter i navigasjonen, siden man da bør bruke navigeringen uansett hvor man skal slik at bilen kan varsle om problemer på ruta.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

cra

Sitat fra: TerjeV på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:58
Takk, må trekke klagen. Det fungerte helt greit å bruke O for Ø. Jeg hadde feilstavet navnet når jeg ikke fikk det til!  ???

Litt feilstaving/slingringsmonn burde der være, og det er der som regel også; ikke alle vet nøyaktig hvordan et gatenavn staves. (f.eks. John Withs gate, eller var det Jon Witt?) Dette er som regel løst ved å bruke en såkalt soundex-funksjon i programmeringen som gjør nettopp dette. Men ufeilbarlige er de selvsagt ikke. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sole

Dette burde også vært forbedret i browseren for musikkavspilling fra eksternt medium. Artister og/eller sanger med disse tegn i navnet glimrer med sitt fravær, selv om de faktisk ligger på sticken/disken.

bb

Sitat fra: Olatho på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:44

Jeg bruker favoritter på TomTom hele tiden. Noen av mine kjenninger besøker jeg bare et par ganger i året. Og man skulle tro det var lett å huske veien dit. Men av og til er det vegarbeid eller omkjøring som gjør at man ikke kan ta den vanlige ruten. Og da er det kjekt å bare navigere dit. På samme måte som man ikke går rundt og husker telefonnumrene til folk nå om dagen så husker man heller ikke adressen.

Noe annet jeg ofte gjør er å navigere til destinasjonen min uansett om jeg kan ruten. På den måten får jeg vite hvor mange km det er igjen og når jeg vil ankomme.

Når jeg er på ferie eller helgetur så er favoritter gull. Da har jeg på forhånd lagret hoteller, severdigheter og annet som favoritter. Hvis jeg logisk navngir dem med by foran og deretter sted så blir det enkelt å finne fram. For eksempel "Brussel Mannekes Pis" eller "Paris Hotel X". Som tidligere nevnt så kan man velge å vise favorittene (som stjerner) når man browser kartet. Det gir en lett oversikt over hvor man skal dra først.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

cra

Sitat fra: bb på tirsdag 25. mars 2014, klokken 12:06
Noe annet jeg ofte gjør er å navigere til destinasjonen min uansett om jeg kan ruten. På den måten får jeg vite hvor mange km det er igjen og når jeg vil ankomme.

Dette gjør jeg også på lengre turer. Og i tillegg er speedometeret på TomTom'en mer nøyaktig enn det i bilen, selv om jeg naturligvis har lært meg hva misvisningen er. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tho

Hæ... Fartsvisningen er da helt nøyaktig? Jeg har sjekka med GPS.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA