Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

bb

Sitat fra: tho på tirsdag 25. mars 2014, klokken 13:10
Hæ... Fartsvisningen er da helt nøyaktig? Jeg har sjekka med GPS.
Den er kanskje nøyaktig for din bil. Men husk at dekktrykk, temperatur osv vil gjøre at speedometeret ikke alltid viser riktig.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

fonberg

Speedometeret på min viser 2 km/t for mye, sjekka mot GPS. Mener jeg har sett mange andre som har samme feilvisning. Dette er med Hakka R2 245/45-19. Andre dekkdimensjoner vil naturligvis kunne påvirke speedometernøyaktigheten.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

cra

Ja, altså dette har vært på Caraelle-turer; ikkeno' Tesla på tunet enda, desverre, og Leaf eller Think på langtur har vi ikke tatt os tid til.

Flott hvis speedometeret er nøyaktig, så slipper en i alle fall å lure på den greia. Leaf sitt har misvisning nok for begge, for å si det sånn....
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Li-Ion

Back on topic: Er det noen som sitter på info rundt utrulling av 5.9 i Norge? Eller blir det 6.0 før vi får noe nytt her til lands? Info - ikke synsing altså :D
Be afraid...

Amoss

Back off-topic ;)

Sitat fra: bb på tirsdag 25. mars 2014, klokken 13:17
Den er kanskje nøyaktig for din bil. Men husk at dekktrykk, temperatur osv vil gjøre at speedometeret ikke alltid viser riktig.

Hmm... Var det ikke snakk om at speedometeret i TM automatisk og fortløpende ble GPS korrigert, og at det derfor var helt nøyaktig? Nettopp for å korrigere for slike ting.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

tho

Sitat fra: Amoss på tirsdag 25. mars 2014, klokken 14:31
Hmm... Var det ikke snakk om at speedometeret i TM automatisk og fortløpende ble GPS korrigert, og at det derfor var helt nøyaktig? Nettopp for å korrigere for slike ting.

Trodde også det. Mulig det er helt feil :|
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

JohanH

Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 25. mars 2014, klokken 13:51
Back on topic: Er det noen som sitter på info rundt utrulling av 5.9 i Norge? Eller blir det 6.0 før vi får noe nytt her til lands? Info - ikke synsing altså :D

Foreløpig er det ingen som har kunnet si noe klokt om Teslas "strategi" for utrulling av ny software, virker veldig tilfeldig hvor raskt det rulles ut, hvem som får først osv. Så langt er det ingen updates som kun kommet på et kontinent, virker som om de behandler hele sin "flåte" globalt likt. Dessuten er det jo nye ting i 5.9 som er Europa-spesifikke (Rdio) slik at det ville vært rart om den ikke skulle komme snart her?

Roger (NO)

Da er 5.9 installert.
Alt virker tilsynelatende veldig bra. Endelig Hill Hold!!!
Rdio tar voice commands. En litem detalj er at ladepunktet mitt nå vises som et lite "super-charger" symbol på Navi-app'en. Riktig nok grått...

Muffinman

janmb

Har du luftfjæring? Sjekk low setting please - da tenker jeg spesifikt på hvor low den faktisk er.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Roger (NO)

Sitat fra: janmb på tirsdag 25. mars 2014, klokken 16:01
Har du luftfjæring? Sjekk low setting please - da tenker jeg spesifikt på hvor low den faktisk er.
Er ikke den bare ørlite grann høyere enn den gamle low settingen da?

janmb

Aner ikke, det er jo det vi må finne ut.

I verste fall betyr det at man må skaffe seg lowering links og fysisk senke bilen, men burde vært helt unødvendig.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Zanka

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 25. mars 2014, klokken 15:58
Da er 5.9 installert.
Rdio tar voice commands. En litem detalj er at ladepunktet mitt nå vises som et lite "super-charger" symbol på Navi-app'en. Riktig nok grått...

Fikk du 5.9 på service eller som en standard oppdatering i bilen.
Jeg skal ha bilen på service på Skøyen imorgen, kanskje jeg også er heldig.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

erot

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 25. mars 2014, klokken 16:03
Sitat fra: janmb på tirsdag 25. mars 2014, klokken 16:01
Er ikke den bare ørlite grann høyere enn den gamle low settingen da?

Den var ca en tomme lavere enn normal, så ble den ca halvert.

Roger (NO)

Sitat fra: Zanka på tirsdag 25. mars 2014, klokken 17:17
Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 25. mars 2014, klokken 15:58
Da er 5.9 installert.

Fikk du 5.9 på service eller som en standard oppdatering i bilen.
Jeg skal ha bilen på service på Skøyen imorgen, kanskje jeg også er heldig.
Den ble lastet ned til bilen på service center, så kjørte jeg oppdateringen da jeg kom hjem...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA