Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MyTesla - opplevere mange sen/ikke oppdatering?

Startet av sindrej, tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:28

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:49
Overbevist om at det vil dø ut ganske raskt her inne hvis alt skal deles opp/flyttes rundt. Vet med meg selv at jeg _aldri_ har sjekket andre steder på elbilforumet. Trist men sant.

Hva med å ta en titt innom en gang i blandt? Trenger ikke være mer enn en gang eller to i uka når man har litt ekstra tid. Plukk ut et emne eller to som ser ut som det kan ha noe relevant eller interessant innhold (eller kanskje et som ikke ser interessant ut - kanskje blir du overrasket?), og skum over trådene. En ser jo også når det var sist postet noe i hver enkelt del, så det er jo lett å sile ut de som ikke har hatt noen aktivitet siden sist.

Det er bare en som taper på å gå med skylapper, og det er den som har dem på. (Ja, jeg snakker av erfaring. :) )
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Balrog

For en vanvittig debatt. Jeg skulle ønske meg noen unike og logiske undermapper i TMS-forumet og har fått NEI FOR FAEN! av forumhøvdingene da jeg tok det opp tidligere. En slik inndeling ville kunne forenkle og aktualisere informasjonstilgangen. I stedet kjører vi på med tråder som blir lenger enn køen på E18 inn til Oslo mandag morgen og et utall parallelle tråder. Men sånn er det og blir det, og da forholder man seg til det. UAnsett har jeg oppi alt unyttig som jeg har bidratt med og lest selv, fått utrolig mye nyttig info. La oss holde en slik tråd som dette til en diskusjon om hvordan man best mulig kan tilrettelegge et forum for brukernes behov og ønsker.

MEN

Hvorfor i hule himmel må så mange i denne tråden gå så milelangt off topic, gi meddebattanter negative motiver, tildele dem nedsettende adjektiver og diskutere folks motiver ved kjøp av Tesla, om man kan kjøre elbil i 2014 uten å ha kjørt Kewet i 1994 og endatil om avgiftsfritaket kommer til å vare til 2017 eller ikke? Hva folks motiver bak å kjøpe Tesla er er da helt irrelevant.

Uansett hvor et Teslaforum er og hvordan det måtte organiseres blir det ubrukelig uten at folk holder seg til tema og utviser alminnelig folkeskikk. Denne tråden er i ferd med å falle ned på nivået til kommentarfeltet til Dagbladet og VGDebatt. Vi er ressurssterke mennesker her inne. La oss ikke late som om vi er ignorante trygdebeist med lange diagnoser på psykiske lidelser og alt for lite å bruke tida på. (Ja det er litt satt på spissen. Kort sagt: Skjerpings folkens - hold det saklig!)
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

sindrej

@cra: Er nok ikke bare den som har skylappene som taper da.....  Det er vel imidlertid han som taper mest kanskje, og det kan jeg imidlertid godt leve med regner jeg med.  Når det er sagt er det vel ditt forslag om RSS leser som er det beste så langt, men da blir en veldig bundet til en maskin (selv om det normalt ikke er noe stort problem).

cra

Sitat fra: sindrej på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:40
@cra: Er nok ikke bare den som har skylappene som taper da.....  Det er vel imidlertid han som taper mest kanskje, og det kan jeg imidlertid godt leve med regner jeg med.  Når det er sagt er det vel ditt forslag om RSS leser som er det beste så langt, men da blir en veldig bundet til en maskin (selv om det normalt ikke er noe stort problem).

Joda, det er klart at den som trenger svar på noe også taper dersom den som sitter med svaret har skylapper. Jeg ser den ("pun" intended). ;)

Er enig i at det er en bakdel at RSS-metoden er låst til en maskin (men jeg tipper det finnes RSS-lesere som kan la deg synkronisere mellom maskiner/enheter? Note to self: Sjekk opp dette ved høve.)  RSS kunne forøvrig dra fordel av en liten splitting av Tesla S-forumet, da man ville kunne lavære å sjekke f.eks. de mest aktive trådene om når man får bilen, etc og bare få varsel om de mer "saklige" (i mangel av et bedre ord) diskusjonene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

christian1986

Sitat fra: cra på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:36
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:49
Overbevist om at det vil dø ut ganske raskt her inne hvis alt skal deles opp/flyttes rundt. Vet med meg selv at jeg _aldri_ har sjekket andre steder på elbilforumet. Trist men sant.

Hva med å ta en titt innom en gang i blandt? Trenger ikke være mer enn en gang eller to i uka når man har litt ekstra tid. Plukk ut et emne eller to som ser ut som det kan ha noe relevant eller interessant innhold (eller kanskje et som ikke ser interessant ut - kanskje blir du overrasket?), og skum over trådene. En ser jo også når det var sist postet noe i hver enkelt del, så det er jo lett å sile ut de som ikke har hatt noen aktivitet siden sist.

Det er bare en som taper på å gå med skylapper, og det er den som har dem på. (Ja, jeg snakker av erfaring. :) )

Det blir vel bare ikke til at det blir gjort... Hvis en slik sortering skulle fungert måtte det vært en måte å finne alt, litt som i dag. En oversikt over underforumene, samt et sted der alt som blir lagt inn her listes opp.

cra

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:55
Det blir vel bare ikke til at det blir gjort... Hvis en slik sortering skulle fungert måtte det vært en måte å finne alt, litt som i dag. En oversikt over underforumene, samt et sted der alt som blir lagt inn her listes opp.

Vi har jo "Nyeste innlegg", men som andre har nevnt inneholder den bare de siste 100, som ifte ikke er nok pga svært høy aktivitet i Tesla-delen. Det har vært foreslått å ha en "Bare nye Tesla S innlegg" og en "Nye innlegg unntatt Tesla S", som sikkert kunen ha hjulpet på mye av frustrasjonen (tipper "drukninga" har ført til litt lavere aktivitet i andre deler av forumet fordi de som bruker nyeste innleg ikke finnner noe i Tesla-mylderet som er der). Muligvis ville likevel siste 100 ikke være nok til å dekke aktiviteten for Tesla, i alle fall ikke om man er borte et par dager.

Er det mulig å få laget en liste (på tvers av alle forum, evt. med Tesla separert) som bare lister opp emner etter når de var sist oppdatert/kommentert? Litt som "Siste innlegg", men bare en linje pr tråd, ikke hver enkelt melding?
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Porsgrunn

Sitat fra: cra på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:59

Er det mulig å få laget en liste (på tvers av alle forum, evt. med Tesla separert) som bare lister opp emner etter når de var sist oppdatert/kommentert? Litt som "Siste innlegg", men bare en linje pr tråd, ikke hver enkelt melding?

Denne?
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=unread;start=0
Kanskje det er mulig men en knapp som denne funksjonen

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Kjære elbileier

Foreslår at vi tar videre debatt rundt dette i denne posten, med tilhørende spørreundersøkelse.

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=12997.msg195418#msg195418

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
elbilforum.no
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA