Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MyTesla - opplevere mange sen/ikke oppdatering?

Startet av sindrej, tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:28

« forrige - neste »

Kallagtunet

Jeg ser en dyster fremtid med mye avgifter fremover med de holdningene som litt for mange Tesla eiere utviser i denne tråden... Her ser en ikke lenger enn innsiden av sin egen avgiftsfritatte navle!

darthy001

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 10. mars 2014, klokken 19:09
Jeg ser en dyster fremtid med mye avgifter fremover med de holdningene som litt for mange Tesla eiere utviser i denne tråden... Her ser en ikke lenger enn innsiden av sin egen avgiftsfritatte navle!
Må bare riste på hodet av denne posten. Slike kommentarer gjør meg bare lysten på å gi opp hele forumet.

Skal man ikke få lov til å interessere seg for ett bilmerke, som tilfeldigvis lager elbiler, uten å automatisk måtte interessere seg for alle andre elbiler alt om lading etc?

Bedreviter, meningspoliti og ekstremt mislykket bruk av hersketeknikk kaller jeg slikt.

Ble faktisk flau av å lese det der.

Balrog

Herlig. Denne tråden er jo Montebello/Nyheter fra beste vestkants svar på konflikten i Ukraina.

Vil noen bryte ut? Til hvor - nye forum eller facebook? Og vil Elbilforeningen gjøre alvor avsine trusler om maktbruk? Hvem blir i så fall igjen her? Skal det simpelt flertall for å endre forumets "grunnlov" Hvem styrer egentlig forumet? Og hvorfor og hvordan? Hvem er det sine interesser elbilforeningen egentlig representerer? Går det samtidig et skille mellom unge og gamle? Vil en forumsplittelse dele familier i to? Kan partene forenes? Må det en utenforstående megler til?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

darthy001

Sitat fra: Balrog på mandag 10. mars 2014, klokken 19:21
Herlig. Denne tråden er jo Montebello/Nyheter fra beste vestkants svar på konflikten i Ukraina.

Vil noen bryte ut? Til hvor - nye forum eller facebook? Og vil Elbilforeningen gjøre alvor avsine trusler om maktbruk? Hvem blir i så fall igjen her? Skal det simpelt flertall for å endre forumets "grunnlov" Hvem styrer egentlig forumet? Og hvorfor og hvordan? Hvem er det sine interesser elbilforeningen egentlig representerer? Går det samtidig et skille mellom unge og gamle? Vil en forumsplittelse dele familier i to? Kan partene forenes? Må det en utenforstående megler til?
Hahahahahaha den lo jeg godt av. Setter saken veldig i perspektiv fra begge sider av gjerdet:)

Det absurde er at det skal ikke mer til for at jeg heller mot å bytte daglig sjekk av dette forumet til ett annet. Evt bare holde meg til tmc.com

PS! R.I.P. Trond Kirkvaag!

Harlex

Sitat fra: sindrej på mandag 10. mars 2014, klokken 17:40
Personlig er jeg ingen stor fan av FB sine grupper.  For meg blir det vel gjerne til at jeg fortsetter å følge meg på Tesla S forumet, og så får jeg heller gå glipp av det som ikke kommer her.  Evt bruke forumet mindre generelt.

Forskjellen på dette forumet og f.eks. et BMW forum er at om en henger på et BMW forum har en nok en viss interesse for BMW generelt.  Jeg har absolutt null interesse for elbiler med 10-15 mil rekkevidde.
Jeg synes Facebook forum er greie. Hvis man er lei at folk skyter fra hoften og snakker med store bokstaver bak et anonymt nick så er det iallefall greit å forholde seg til...
Har som mange andre Tesla eiere liten interesse for de til nå andre el-bilene på markedet men jeg er klar på at jeg ønsker vi skal være samlet. Satser på fortsatt aktiv Tesladel på elbilforum.no  :D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

sven erik

forumet er bra men om dere tesla eire ikke vil være her så hold dere bare unna

SK901

Sitat fra: darthy001 på mandag 10. mars 2014, klokken 19:19
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 10. mars 2014, klokken 19:09
Må bare riste på hodet av denne posten. Slike kommentarer gjør meg bare lysten på å gi opp hele forumet.

Skal man ikke få lov til å interessere seg for ett bilmerke, som tilfeldigvis lager elbiler, uten å automatisk måtte interessere seg for alle andre elbiler alt om lading etc?

Bedreviter, meningspoliti og ekstremt mislykket bruk av hersketeknikk kaller jeg slikt.

Ble faktisk flau av å lese det der.

Jeg er enig.

Andre elektriske biler, er biler jeg til normalt ikke ser på uavhengig av "drivstoff". Absolutt null interesse for kjedelig en Leaf, mikrobølgeovn(Mi-Ev?!) og så videre. Har heller ingen miljømotiv.

Mulig jeg skiller meg ut på disse punktene. Tesla (og forsåvidt Mercedes med SLS) er det eneste som har vekket min interesse for 'alternative' biler. Jeg har nokså stor interesse for biler, og spesielt gøyale biler som kan bringe frem et smil eller to.

Den dagen Nissan pumper ut elektrisk GT-R med god rekevidde skal jeg bevege meg utenfor TMS underforumet!   :)

Rio

For det første, avgiftsfritak til 2017 er totalt off topic i denne tråden.

For det andre, at man legger Tesla-tråder i Tesla-forum, og hurtiglader-tråder i hurtiglader-forum har vært vanlig nettiquette siden en gang på 90-tallet. Det er samme prinsipp som at man legger kniver, gafler og skjeer i forskjellige seksjoner i kjøkkenskuffen hjemme.

Sutringen om at "hvis jeg ikke får det som jeg vil så drar jeg et annet sted" er usigelig barnslig.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lars C. Krogenæs

Det er ikke snakk om å tvinge noen til å diskutere Tesla S- felger sammen med Think. Der har bilene ikke noe felles, og en slik diskusjon bør foregå under den enkelte bilmodell. Derimot er det et ønske at hvis man diskuterer tilgjengelighet på ladeplasser i Søgne, så gjøres dette i kategorien for ladeplasser, da dette er en diskusjon som går på tvers av elbiltype.

For noen blir det tydeligvis store utfordringer å følge med på 2 grupper, for andre vil man ved å følge med på ladegruppen (i tillegg til gruppen for sin bilmodell) komme over diskusjoner fra endre elbileiere, som man ikke hadde kommet pver, hvis disse hadde blitt holdt innen de enkelte bilmerkegruppene. 

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

sindrej

Sitat fra: Rio på mandag 10. mars 2014, klokken 20:25
Sutringen om at "hvis jeg ikke får det som jeg vil så drar jeg et annet sted" er usigelig barnslig.
Hvor finner du denne sutringen da ?

sven erik

jeg har tenkt meg  å kjøpe tesla  men med så dålige holdninger som dere har til oss som kjører foregangs bilene som faktisk har stått på med å demonstrert for å ha være fordeler ++ for å få flere å bedre elbiler  hva har dere gjort for å få dette ? men får man så dålig holdning av å kjøre tesla så vil jeg ikke ta i en  tesla engang  da vil jeg heller  gå  og jeg kjører faktisk en elbil som  er laget på fabrikken til tesla lenge før tesla eksisterte  og med faktisk god rekkevidde og en imiev  å har fått mye bra av hele forumet å de som står bak å de som har kjørt elbil lengst  om vi skal beholde fordelene  må alle stå sammen 
men kansje vi burde sakt at forumet å elbil foreningen er de med under 28 mil rekevidde og en max pris på bilen på 300tusen  og deretter og at det er kun de som skal få fordelene  for det har ikke dere brukt for  som gratis bommer  lade steder  ++++++

hma

Sitat fra: orjan på mandag 10. mars 2014, klokken 20:04
Tull og tøys. Avgiftsfritaket på kjøp av elbil kommer til å bli fornyet forbi 2017.
Kallagtunets kommentar var en satirisk karakteristikk på en del av innleggene i denne tråden ;)

Elbilforum sin styrke er innhold og kompetanse, her er rom for alle, men vi må kunne stille et minimum av krav.

Når noen utbasunerer på Elbilforeningen sitt forum at de driter i miljøet, at de ikke gidder å skrive innlegg selv, og at de til samme tid forventer at andre skal skrive innlegg i egne favoritttråder. Da kan man neppe forvente å få sympati for egen sak.

Jeg vil minne om hvorfor vi har slike gode intcentiv for elbiler i Norge. Det er ikke fordi det skal være en folkerett å ha en avgiftsfri "sportsbil" med 400hk.
Det er blant annet takket være elbilforeningen sin innsats og tro på et bedre miljø.

Jeg tror grunnen til at elbilforum har såpass god oppslutning er fordi det er her den beste kompetansen på elbil finnes. Har stor tro på at det vil fortsette å være slik i framtiden.

Hilsen en som skal kjøpe Tesla OG som er opptatt av miljø, teknikk, gummimatter, etc og elbiler med 100km rekkevidde. :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Rio

Sitat fra: sindrej på mandag 10. mars 2014, klokken 20:36
Sitat fra: Rio på mandag 10. mars 2014, klokken 20:25
Hvor finner du denne sutringen da ?

Ved å skrive slike ting som dette (i hovedinnlegget):

SitatDet handler om at jeg ikke har ork til å pløye gjennom hele forumet, da det faktisk er vanskelig å få med seg alt som ligger under Tesla alene.

Det er som å si at du ikke har "ork" til å legge kniver, gafler og skjeer separat når du rydder ut av oppvaskmaskinen, og bare kaster alt i skuffen, på tvers av inndelingene.

Alle fora har inndelinger, og man kan da vel ikke klage over det? Da må man være helt ny på nett, og da er det vel greit å lære hvordan man oppfører seg som i hjem hvor man har separate inndelinger for forskjellig bestikk?

Det er faktisk ganske mange ikke-Tesla-eiere på forum også, og det er jo greit for oss å slippe å lete etter generelle emner (f. eks. "gafler") i Tesla-inndelingen ("kniver"). Slik det er nå må resten av forumet lete gjennom kniv-inndelingen for å finne skjeer, teskjeer, gafler, smørkniver, og alt det andre som feilaktig havner der.

Og når moderator/admin så endelig rydder opp etter deg/dere så klager (!) du, i stedet for å si "tusen takk"!

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

t0ffluss

Alt av poster som har spesifikk informasjon og kun omhandler Tesla kan postes i Tesla underforumene. Generell informasjon som er kjekt for alle sammen som et fellesskap skal legges i undermapper. Tesla S forumet var blitt en stor styggedom og jeg støtter sorteringen og ryddejobben 100%. Kan dere tenke hvordan Tesla forumet ville blitt når Model X og Model E kom på markedet? Godt vi tar tak i dette nå enn senere.

Denne tråden kan legges død. Er det rart det er krig i verden?
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA