Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Snart-i3

.... eller spylevæske som leder strøm for dårlig. Står noe om det i forumet.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Mr.Zero

Når jeg har koblet min iphone via blåtann til bilen, uteblir meldingslyden når det kommer en sms. Tyst i både mobil og i bilens høyttalere. Vibrasjonen i mobilen virker, samt at ringefunksjon mm er på stell!
Er det noe håp?  8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

SveinJ

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 07. januar 2017, klokken 21:40
Når jeg har koblet min iphone via blåtann til bilen, uteblir meldingslyden når det kommer en sms. Tyst i både mobil og i bilens høyttalere. Vibrasjonen i mobilen virker, samt at ringefunksjon mm er på stell!
Er det noe håp?  8)

Nei tror ikke det, samme opplevelse i Q3 og i3!

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

SveinJ

Sitat fra: Klykken på tirsdag 11. mars 2014, klokken 23:34
Fukt...?  :o

...også snø. Fredag kjørte jeg fra Notodden til Saggrenda og tilbake til Austbygde. Frunken var "full av snø". 8)
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Mr.Zero

Sitat fra: SveinJ på søndag 08. januar 2017, klokken 16:39
Er det noe håp?  8)

Nei tror ikke det, samme opplevelse i Q3 og i3!

Urk! ???
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Bowers

Er det noe håp?  8)

Den virker hvis du spiller av lyd via Bluetooth/kabel som f.eks Spotify. Hvis radioen står på derimot så er det tyst.
Jeg pleier å ha telefonen i en av koppholderene så jeg ser evt varsler.
Synd at den ikke lar varseltoner overstyre radioen slik den gjør via Bluetooth.

Ingeniøren

Konsentrer dere om kjøringa folkens, livet betår av mer enn å ha trynet ned i mobilen (hvor skal dette ende...)  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Bowers

Hehe, nettopp ;) Derfor er det litt kjipt at BMW har rotet til de viktigste funksjonene for fjernstyring av telefonen.

Roffe78

Lure på om d går å slå av at man åpner vindu å takkuke med nøkkeln ?
Smått irriteranes når man gjør d med nøkkeln i lomma uten at man vet d.

Bowers

Sitat fra: Roffe78 på mandag 09. januar 2017, klokken 11:24
Lure på om d går å slå av at man åpner vindu å takkuke med nøkkeln ?
Smått irriteranes når man gjør d med nøkkeln i lomma uten at man vet d.

Såvidt jeg vet så kan du ikke slå av funksjonen uten å kode om bilen.

Zuexi

Sitat fra: Snorre på lørdag 07. januar 2017, klokken 16:28
Noen her inne som har hatt problemer med vindusspyler indikatoren? Jeg fylte den nylig opp, en dag etterpå slo den seg på igjen. Defekt sensor?
Hadde dette på min Mercedes som ikke ville godta "uoriginal" spylervæske.
Noen spylervæsker har lavere alkohol konsentrasjon enn andre og da tror føler'n den er tom. Litt bordsalt i spylervæske dunken funker. Ta med et par neste gang du hurtiglader på McDonald's. ;-)

(Har dog ikke opplevd dette på min i3, men har bare fylt på én gang siden ny)

Meldola

Er det noen andre her med iPhone 7 som sliter med at bluetooth-tilkoblingen "fryser"? Har hatt en god neve telefoner tilkoblet, både android og eldre iPhones(ikke mine, passasjerer) uten problem, men to ganger til jobb i dag måtte jeg deaktivere koblingen og koble til på nytt.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Klykken

Blåtann faller ut i tide og utide ja. Iallefall lydoverføringen. Når jeg spiller musikk via telefonen hender det at jeg får informasjon om hva som spilles på skjermen i bilen, og kan bytte sang osv, men lyden spilles fra telefonens høyttalere. Må da koble av og på igjen, så fungerer det. Gjelder Android-telefon med Android 7.1.1. Det ble slik etter oppgradering til v7 av Android, mener jeg. Mulig BT-softwaren i telefonen er årsak?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

hemi

100% smud i min android v6 er det vel dog

Meldola

Sitat fra: Meldola på onsdag 11. januar 2017, klokken 07:07
Er det noen andre her med iPhone 7 som sliter med at bluetooth-tilkoblingen "fryser"? Har hatt en god neve telefoner tilkoblet, både android og eldre iPhones(ikke mine, passasjerer) uten problem, men to ganger til jobb i dag måtte jeg deaktivere koblingen og koble til på nytt.

Og der fant jeg svaret selv etter et par kjappe google søk: http://www.iphonehacks.com/2016/09/bmw-iphone-7-bluetooth-issues.html#comment-2927674367

kort oppsummert: telefonen er problemet, BMW og Apple jobber sammen om en fiks.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA