Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Usikker på detta

Sitat fra: KnutOL på mandag 07. november 2016, klokken 18:12
Sitat fra: Bowers på mandag 07. november 2016, klokken 17:52
Har noen testet BMW concierge service som følger med bla Fully Charged bilene?  Isåfall, til hva? Hvordan fungerte det i praksis? Nyttig?

Jeg har testet. De svarer rast og greit, men på engelsk. Jeg glemte dessverre å spørre om de kunne snakke norsk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg og har testet...riktignok ufrivillig da jeg ikke visste hva det var for noe.. :P

Det skjedde dagen jeg fikk bilen at jeg satt ute i gården og forsøkte å finne ut av ting. Trykket på denne og fikk kjapt høre en hyggelig kar i andre enden.
Jeg sa "beklager" for forstyrrelsen og forklarte ham at jeg bare lekte litt med bilen. Han spurte så om jeg trengte hjelp til noe  :)

Han snakket forøvrig norsk :)

Beckern

Sitat fra: NiiN på mandag 07. november 2016, klokken 18:48
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 07. november 2016, klokken 18:17
Sitat fra: Snorre på mandag 07. november 2016, klokken 13:53
Det ene vinterhjulet som kom med min nye 94Ah var flatt. Hvordan er det å kjøre med ett sommerdekk 3-4 dager?

Går nok bra, alt avhengig av forholdene. Men, er det ikke bare å få blåst luft i det - trenger ikke være noe galt, bare at det ikke har satt seg skikkelig på felgen eller at ventilen ikke er skrudd til skikkelig.
Husk at dekkene på samme aksling skal ha tilnærmet tilsvarende egenskaper iht veitrafikkloven. Dvs ett vinter og ett sommer er no-go. Føret hos deg avgjør om det er ok med to sommerdekk på en av akslingene, så blir dilemmaet i såfall hvilken aksling ;-)
Om det ligger et flatt dekk baki, eller en bekreftelse pr tlf om at dekk er til rep så vil nok ikke myndighetene bry seg mye, ja med mindre du har krasja på glatta da. Da er det bare og be om samme behandling som de selv får internt.

T-Nico

Sitat fra: LMOR på mandag 07. november 2016, klokken 14:52
Ja, de fleste valgene holder du inne en hurtigvalgstast i stedet for å gjøre valget. Så har du de lett tilgjengelig.

Problemet er bare at er du som meg, så glemmer du de funksjonene du bruker sjeldent. Da er det like raskt å finne frem menyen enn å lete etter riktig nummer  :-\
BMW i3 Fully Charged 94Ah

Snorre

#2568
Sitat fra: Beckern på mandag 07. november 2016, klokken 19:00
Sitat fra: NiiN på mandag 07. november 2016, klokken 18:48
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 07. november 2016, klokken 18:17
Sitat fra: Snorre på mandag 07. november 2016, klokken 13:53
Det ene vinterhjulet som kom med min nye 94Ah var flatt. Hvordan er det å kjøre med ett sommerdekk 3-4 dager?

Går nok bra, alt avhengig av forholdene. Men, er det ikke bare å få blåst luft i det - trenger ikke være noe galt, bare at det ikke har satt seg skikkelig på felgen eller at ventilen ikke er skrudd til skikkelig.
Husk at dekkene på samme aksling skal ha tilnærmet tilsvarende egenskaper iht veitrafikkloven. Dvs ett vinter og ett sommer er no-go. Føret hos deg avgjør om det er ok med to sommerdekk på en av akslingene, så blir dilemmaet i såfall hvilken aksling ;-)
Om det ligger et flatt dekk baki, eller en bekreftelse pr tlf om at dekk er til rep så vil nok ikke myndighetene bry seg mye, ja med mindre du har krasja på glatta da. Da er det bare og be om samme behandling som de selv får internt.

Ok topp. Dekket fra BMW faller ned til 1.6bar få timer etter lufttrykk opp til 2.8bar.

Samtidig med defekt dekk har jeg hatt problemer med frontruten. Viskeren har laget en lang skraperipe som følger hovedvisker. BMW så på bilen noen få sekunder og hevdet at viskeren ikke var årsaken, mens glassfirmaet som byttet ruten hevder viskeren ikke virker som den skal. Fikk beskjed om å bytte visker eller ikke bruke den. Blir interessant å følge opp både defekt dekk og visker senere i uken. Det skal ikke være sånn med 5 uker gammel bil.
BMW i3 94Ah

MrBeery

Sitat fra: Snorre på mandag 07. november 2016, klokken 19:25

Samtidig med defekt dekk har jeg hatt problemer med frontruten. Viskeren har laget en lang skraperipe som følger hovedvisker. BMW så på bilen noen få sekunder og hevdet at viskeren ikke var årsaken, mens glassfirmaet som byttet ruten hevder viskeren ikke virker som den skal. Fikk beskjed om å bytte visker eller ikke bruke den. Blir interessant å følge opp både defekt dekk og visker senere i uken. Det skal ikke være sånn med 5 uker gammel bil.
Vi fikk også plutselig problemer med ett vinterhjul etter noen uker, sank ned til 1,4 bar over natta. Har ikke sjekket nærmere om det er noe feil eller noe så enkelt som en punktering.

Beckern

På et nytt ubrukt dekk er det vel sannsynlig at det ikke tetter rundt felgkanten. Noe smuss som har lagt seg imellom f.eks.
Ellers har i3 et ry på seg for å punktere lett.


Usikker på detta

Sitat fra: Beckern på tirsdag 08. november 2016, klokken 09:23
På et nytt ubrukt dekk er det vel sannsynlig at det ikke tetter rundt felgkanten. Noe smuss som har lagt seg imellom f.eks.
Ellers har i3 et ry på seg for å punktere lett.

Da er vi inne på noe...
Jeg synes det er logisk grunnet optimalisering av bilens egenvekt at det ikke medfølger reservehjul i bagasjerommet.
Likevel synes jeg det er litt synd at man blir så til de grader avhengig av Falken eller NAF ved et så til de grader simpelt problem som en punktering. :)

"Hei jeg har punktert. Kan dere komme hit vær så snill?"

Da lurer jeg litt på dette intergrert tilkallingssytemet i bilen hvor man kan tilkalle Bmw``s egne folk om man er utsatt for en ulykke eller på annen måte trenger bistand:

Hvordan fungerer dette systemet og hvor er det plassert i bilen?
Gjelder situasjoner som "punktering" for en slik tilkalling, og hvor mange ganger har man "lov" til å tilkalle dem før det begynner å koste pææng?

Vil nødig bruke min en-gang-årlig tilkalling av NAF for punktering liksom :)

Snorre

Sitat fra: MrBeery på mandag 07. november 2016, klokken 20:09
Sitat fra: Snorre på mandag 07. november 2016, klokken 19:25

Samtidig med defekt dekk har jeg hatt problemer med frontruten. Viskeren har laget en lang skraperipe som følger hovedvisker. BMW så på bilen noen få sekunder og hevdet at viskeren ikke var årsaken, mens glassfirmaet som byttet ruten hevder viskeren ikke virker som den skal. Fikk beskjed om å bytte visker eller ikke bruke den. Blir interessant å følge opp både defekt dekk og visker senere i uken. Det skal ikke være sånn med 5 uker gammel bil.
Vi fikk også plutselig problemer med ett vinterhjul etter noen uker, sank ned til 1,4 bar over natta. Har ikke sjekket nærmere om det er noe feil eller noe så enkelt som en punktering.

Da har BMW ordnet en lekasje fra ventil, samt betalt egenandelen på frontruten min som goodwill da de ikke fant noe galt med vindusvisker. Topp service fra BMW.
BMW i3 94Ah

Usikker på detta

Særdeles hyggelig å høre at det ordnet seg Snorre :)

Usikker på detta

Sitter med regnskapet mitt og noterer antall km kjørt den siste tiden, for avskriving på kommende selvangivelse.
Plutselig kommer jeg på at "jeg har jo i3 nåå"...og tenker at jeg kanskje ikke får noe som helst lenger..

Googler litt og finner lister for km-godtgjørelser hos NAF..
-til min store forbauselse ser jeg at vi med elbil faktisk kan skrive av 10øre mer pr. km. i forhold til de med fossilbiler. :)

Noen som vet hvorfor det er slik?
(Listen er gjeldende fra 1.1.2015, men jeg finner ingen nyere liste enn dette i farten.)

Ingeniøren

Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 09. november 2016, klokken 19:12
Sitter med regnskapet mitt og noterer antall km kjørt den siste tiden, for avskriving på kommende selvangivelse.
Plutselig kommer jeg på at "jeg har jo i3 nåå"...og tenker at jeg kanskje ikke får noe som helst lenger..

Googler litt og finner lister for km-godtgjørelser hos NAF..
-til min store forbauselse ser jeg at vi med elbil faktisk kan skrive av 10øre mer pr. km. i forhold til de med fossilbiler. :)

Noen som vet hvorfor det er slik?
(Listen er gjeldende fra 1.1.2015, men jeg finner ingen nyere liste enn dette i farten.)

Kalles vel "elbil fordeler"
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Usikker på detta

Jau, forstår det :)

Synes bare det var litt merkelig at vi skulle få fordeler akkurat på dette punktet  ???

Snart-i3

Dette er kun en fordel for å få flere til å kjøre el-bil. Min arbeidsgiver sparer penger når jeg kjører el-bilen og ikke en av dieselbile til Oslo sentrum. 33 kroner spart i bompenger, noe som tilsvarer ekstrautgiften for 330 km.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

rth

hvor dårlig går det egentlig an å lage en webbside?

Har akkurat hentet min nye i3 94Ah. Og da skal en jo inn å registrere den nye, fjerne den gamle osv.

Blir bedt om å legge inn siste nummer i chasis. Gjør så, med etterfølgende beskjed om at dette feilet.  Prøv igjen senere eller henvend deg til din servicepartner.

Deretter skal en kode send til bilen legges inn. Gjør så, med etterfølgende beskjed at dette feilet.  Prøv igjen senere eller henvend deg til din servicepartner.

Så skal gammel i3 fjernes. Gjør så med etterfølgende beskjed Feil.
Bilen kan ikke fjernes fra kontoen din. Prøv igjen senere eller henvend deg til din servicepartner.

Ingen av disse feilene er reele. Jeg husker det samme fra da jeg registrerte den forrige i 2014. Dette er så dårlig at det nesten er utrolig. En skal være bra Fanboy for å synes det er greit.

Jeg skjønner det bare ikke.

Men nybilen er lekker som bare det da.   :D

Ingeniøren

Sitat fra: rth på tirsdag 15. november 2016, klokken 18:36
hvor dårlig går det egentlig an å lage en webbside?

Har akkurat hentet min nye i3 94Ah. Og da skal en jo inn å registrere den nye, fjerne den gamle osv.

Blir bedt om å legge inn siste nummer i chasis. Gjør så, med etterfølgende beskjed om at dette feilet.  Prøv igjen senere eller henvend deg til din servicepartner.

Deretter skal en kode send til bilen legges inn. Gjør så, med etterfølgende beskjed at dette feilet.  Prøv igjen senere eller henvend deg til din servicepartner.

Så skal gammel i3 fjernes. Gjør så med etterfølgende beskjed Feil.
Bilen kan ikke fjernes fra kontoen din. Prøv igjen senere eller henvend deg til din servicepartner.

Ingen av disse feilene er reele. Jeg husker det samme fra da jeg registrerte den forrige i 2014. Dette er så dårlig at det nesten er utrolig. En skal være bra Fanboy for å synes det er greit.

Jeg skjønner det bare ikke.

Men nybilen er lekker som bare det da.   :D

Dette gjorde "Servicepartneren" min eller Christoffer på Bilia Drammen for meg - alt klart når jeg fikk bilen. Det er slik det skal være  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA