Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Joda, så lenge du vet hva du gjør, så går det sikkert greit, men da høres det ut som en spesiell situasjon. På andre BMWer kan du skru alt av, da må du i hvert fall vite hva du gjør.
De gangene jeg har brukt det for å komme løs, så er det situasjoner der det ikke spiller noen rolle hva den stod på før bilen stoppet. Problemet er å komme i gang igjen.
Når du skal opp en glatt bakke derimot, er det bare å skru på DTC før du kjører inn i bakken.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: turfsurf på mandag 07. november 2016, klokken 13:26
Hm, kjørte med traction modus på hele tiden i fjor når det var snø eller slapseføre. Opplevde ikke noen problemer med det.
Jeg kjørte uten å skru det på, og opplevde ingenting som var grunn god nok til å slå det på. i3 er god på snø/slaps pga smale dekk. Det er noe helt annet med en større BMW.

I følge manualen skal du kjøre ekstra forsiktig med DTC, spesielt i svinger og ved akselerasjon. Så jeg forstår ikke poenget med å kjøre med det på.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

turfsurf

Har vel litt med hva slags veier man kjører på. Vi kjører gjerne ut hjemmefra på ubrøyta veier opp litt bakker, og noen smale like dårlig brøyta gater til barnehage. Uten traction modus på kom jeg normalt ikke ut av gårdsplassen.

Så da er det like greit å skru på traction modus med en gang. Det hjelper også ut av rundkjøringer og diverse annet på vei til jobb.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Snorre

Det ene vinterhjulet som kom med min nye 94Ah var flatt. Hvordan er det å kjøre med ett sommerdekk 3-4 dager?
BMW i3 94Ah

Rayray

Sitat fra: LMOR på mandag 07. november 2016, klokken 12:23
Sitat fra: RodeoKlovn på mandag 07. november 2016, klokken 11:51
Skjønner. Hadde første kjøretur med bilen på snø på lørdag, og kan ikke si jeg merket stor forskjell på om systemet var av eller på. Merket mye mer forskjell mellom comfort og eco pro :)
Du må aktivt skru av antispinn hvis du f.eks. sitter fast, eller har problemer å komme opp en rett bakke. Dette skjer ikke automatisk.
Du finner valget under: Innstillinger; DTC.
Hvis du velger Traction (DTC), slås antispinn av.

Dette var sånt man kan lagre som en snarvei på en talltast eller noe.....? Så man slipper å grave dypt nedi menyer om man står der og trenger litt mer traction NÅ.. :)

LMOR

Ja, de fleste valgene holder du inne en hurtigvalgstast i stedet for å gjøre valget. Så har du de lett tilgjengelig.

Problemet er bare at er du som meg, så glemmer du de funksjonene du bruker sjeldent. Da er det like raskt å finne frem menyen enn å lete etter riktig nummer  :-\
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Holder å "sveipe" fingeren i området over/bak nummertasterekken så ser du hva som er skjult bak tallet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på mandag 07. november 2016, klokken 15:37
Holder å "sveipe" fingeren i området over/bak nummertasterekken så ser du hva som er skjult bak tallet. :)
Det var det jeg mente med å "lete". Kan jo time det en gang, men DTC tar ikke akkurat lang tid å finne, sammenlignet med å sette på splittscreen, velge type visning i begge vinduene osv. Der er mer tid å spare selv om en glemmer hvilken knapp det var koblet til.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Usikker på detta

Det hadde vært fint om disse snarveisknappene kunne lagres med litt med detaljerte menyvalg. Det er altfor mye som "ikke kan lagres", gjerne da ting innerst i menyene - de tingene man faktisk ønsker å kunne lagre :)

Rayray

Sitat fra: LMOR på mandag 07. november 2016, klokken 15:53
Sitat fra: Klykken på mandag 07. november 2016, klokken 15:37
Holder å "sveipe" fingeren i området over/bak nummertasterekken så ser du hva som er skjult bak tallet. :)
Det var det jeg mente med å "lete". Kan jo time det en gang, men DTC tar ikke akkurat lang tid å finne, sammenlignet med å sette på splittscreen, velge type visning i begge vinduene osv. Der er mer tid å spare selv om en glemmer hvilken knapp det var koblet til.

Kan man lagre disse funksjonene...? Kjenner det kribler etter å få en bil å fikle med.. Ikke bare lese om andres erfaringer........  :o

Bowers

Har noen testet BMW concierge service som følger med bla Fully Charged bilene?  Isåfall, til hva? Hvordan fungerte det i praksis? Nyttig?

KnutOL

Sitat fra: Rayray

Kan man lagre disse funksjonene...? Kjenner det kribler etter å få en bil å fikle med.. Ikke bare lese om andres erfaringer........  :o
/quote]

Jeg har lagret snarveier til forskjellige ting på 8 av hurtigtastene, blant annet å slå av/på splitt screen raskt og enkelt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

KnutOL

Sitat fra: Bowers på mandag 07. november 2016, klokken 17:52
Har noen testet BMW concierge service som følger med bla Fully Charged bilene?  Isåfall, til hva? Hvordan fungerte det i praksis? Nyttig?

Jeg har testet. De svarer rast og greit, men på engelsk. Jeg glemte dessverre å spørre om de kunne snakke norsk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingeniøren

Sitat fra: Snorre på mandag 07. november 2016, klokken 13:53
Det ene vinterhjulet som kom med min nye 94Ah var flatt. Hvordan er det å kjøre med ett sommerdekk 3-4 dager?

Går nok bra, alt avhengig av forholdene. Men, er det ikke bare å få blåst luft i det - trenger ikke være noe galt, bare at det ikke har satt seg skikkelig på felgen eller at ventilen ikke er skrudd til skikkelig.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

NiiN

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 07. november 2016, klokken 18:17
Sitat fra: Snorre på mandag 07. november 2016, klokken 13:53
Det ene vinterhjulet som kom med min nye 94Ah var flatt. Hvordan er det å kjøre med ett sommerdekk 3-4 dager?

Går nok bra, alt avhengig av forholdene. Men, er det ikke bare å få blåst luft i det - trenger ikke være noe galt, bare at det ikke har satt seg skikkelig på felgen eller at ventilen ikke er skrudd til skikkelig.
Husk at dekkene på samme aksling skal ha tilnærmet tilsvarende egenskaper iht veitrafikkloven. Dvs ett vinter og ett sommer er no-go. Føret hos deg avgjør om det er ok med to sommerdekk på en av akslingene, så blir dilemmaet i såfall hvilken aksling ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA