Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Smbob

Klimatisering for avreise.
I dag rimelig, når jeg var tilkoblet strøm virket alt slik jeg hadde programmert.
Ved hjemreise fra jobb, ikke tilkoblet strøm, så var ikke bilen varm selv om jeg hadde programmert avreiserid2.
Er dets lik at man må starte klimatisering manuelt når man ikke et tilkoblet strøm?
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

LMOR

Regner med at du har sjekket at klimatisering var krysset av, og at alle dagene er markert riktig?
Burde fungert hvis ikke den har opplevd flere ganger å forvarme til det klokkeslettet uten at du har brukt bilen.
Fjern krysset i bilen, og legg det inn på nytt. Se om det virker neste gang.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Usikker på detta

Som LMOR sier, den gidder ikke forvarme lenger hvis du til stadighet ikke dukker opp. Har det skjedd nylig at du ikke har dukket opp?

Har trodd det har skjedd meg også, flere ganger. Har satt meg i bilen og "kjent etter" om det faktisk er varmere inni bilen enn utenfor. Så ser jeg på klokka - jeg var 7-8min sent ute..
Tror bilen kjøles relativt raskt innvendig om man er litt sent ute, derfor legger jeg nå alltid til 5-10min på avreisetiden i tilfellet jeg er sent ute nok en gang.

LMOR

Bilen begynner 15 min før, og når strømmen er koblet til, så holder den på i 1time. Men holder nok ikke på så lenge uten strøm. Fungerte i hvert hos meg nettopp. Kom 5 min før tiden.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Ikke opplevd disse problemene jeg heller, annet enn når bilen ikke har blitt tatt i bruk og tidsstyrt oppvarming har gått over flere perioder. Da må man som nevnt ut å starte bilen en tur og stoppe igjen, så skal ting fortsette som normalt.

Mener jeg fikk varsel om dette også da.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Smbob

Det var første dag på jobb med ny i3.
Mener jeg har satt det riktig på menyen i bilen.
Avmerket alle virkedager og satt tidspunkt.
Men skal prøve å legge det inn på nytt til i morgen.
Det er nok mest sansynlig brukerfeil som er årsak. :)

En annen ting, når jeg går inn på connected appen under "still inn avreisetidspunkt" så er ingen av valgene tilgjenelig. Mener å ha lest at dette har vært problemer for enkelte mens hos andre virker det greit.
Jeg benytter i-produkt med iOS 10.1.1.

   
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

LMOR

Har du vært inne i ConnectedDrive på Web og aktivert remote styring av "alt"?
Bruk i-Remote appen. Der vil du også se hva som er neste avreisetid (inkludert dato), og om klimatisering er aktivert.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Smbob

Sitat fra: LMOR på mandag 21. november 2016, klokken 17:50
Har du vært inne i ConnectedDrive på Web og aktivert remote styring av "alt"?
Bruk i-Remote appen. Der vil du også se hva som er neste avreisetid (inkludert dato), og om klimatisering er aktivert.

Logget meg på web og krysset av "remote services er aktivert"
"Klimatiser til avreisetid" er aktivisert og ser at avreise til jobb er korrekt og avreise fra jobb ligger inne. Så får jeg se i morgen ettermiddag om dette virker slik det er tenkt.

Lastet ned i-Remote appen og får til å betjene klimatiserting på denne. Virker som det er noe bug i BMW connected appen.
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Amigakongen

Er det bare meg som opplever at folk blinker med lysa mot meg??? Både på dag og kveldstid....????
2015 BMW I3 - 11800km

Ferry

Sitat fra: Amigakongen på mandag 21. november 2016, klokken 23:04
Er det bare meg som opplever at folk blinker med lysa mot meg??? Både på dag og kveldstid....????

Har du bryteren helt til venstre, altså i auto? Kan det være at du kjører uten lys? Defekt pære?

rth

Har fått meg i3 med fotgjengervarsling. Fungerer den også som kollisjonsvarsling? Har søkt, men ikke funnet noe svar. Såvidt jeg skjønner så stopper bilen selv om jeg ikke bremser for en fotgjenger. Det ville jo være fint om den gjorde det samme mot en annen bil.

LMOR

Den gjør det hvis du har ACC. Det vises med den grønne sirkelen midt i dashbordet.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ApeX

Av en eller annen grunn så må du også trykke inn den sirkelen og aktivere fotgjengervarslingen manuelt i menyen som dukker opp på skjermen _hver_ gang du starter bilen.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Snorre

Hører en hylende skrapelyd fra venstre forhjul. Metall mot metall eller sten? Bilen har gått 3700km. Hva tror dere? En sten som har satt seg fast? Ta den i vaskehallen?
BMW i3 94Ah

Amigakongen

Sikkert stein bak bremseskjoldet. Er du heldig så detter den ut av seg selv.
2015 BMW I3 - 11800km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA