Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Klykken

#2595
AC på og luftfordeling på Auto. Men man skulle tro at luftdysene ble styrt mot vinduer og fotbrønn ved klimatisering, uansett hva det sto på når du sist forlot bilen...

Ellers, hvis bilen og rutene er skitten vil også is/vann sitte bedre.
Anbefaler dere alle å behandle rutene med noe som gjør dem ekstra hydrofobiske. Jeg f.eks har behandlet mine med gTechniq G5, og opplever sjeldent at det er is på rutene, selv om bilen ikke er forvarmet. Vann preller også av i fart. Sjekk youtube for effekten av vindusbehandlingen. :)
(se etter 1:30 for effekten)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Bowers

Klykken:  Jeg har ingen erfaring med akkurat G5 produktet du linker til... men jeg har testet en del andre lignende produkter. Felles for de alle er at effekten er knallbra der og da og under "optimale" forhold som f.eks kraftig regnvær, is osv...
Det jeg imidlertid har fått store problemer med etterhvert er at frontruten blir grå/ugjennomsiktig og nesten umulig å holde fri for "dugg" under andre forhold som f.eks tåke eller rett etter at vinduspusserne har gått over ruta. Det blir altså liggende igjen mikroskopiske vanndråper som pusserne ikke har sjanse til å få med seg selv om bladene er splitter nye.
Problemer med at viskerne drar med seg vannet tilbake (Se video under) har jeg også opplevd mye med slike produkter. (Som forsåvidt er håpløst vanskelig å fjerne fra glasset igjen hvis man vil ha det bort)


Har du opplevd slike problemer med produktet du bruker?  Skulle gjerne fått tak i et slikt produkt som ikke drar med seg nevnte ulemper ;)


Klykken

Ja, det du nevner er et kjent problem. Er samme hos meg med tilbakeslag fra pusserne på førerside, men gråhinnen har jeg til gode å oppleve enda. I alle fall som en sjenerende effekt.

Men på sideruter og bak er dette helt konge, og effekten er nærmest "evigvarende" (teller 2,5år på siderutene nå).
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

handyman72

Skal tidlig av gårde i morgen tidlig og har parkert et sted uten mulighet for å koble til strøm. Hvis jeg setter avreisetid på iremote uten å være tilkoblet vet jeg at batteriet ikke blir oppvarmet. Men blir kupén oppvarmet?

Klykken

Du skal komme til varm bil. Men jeg ville nok benyttet meg av fjernstyring et kvarter/halvtime før avreise fremfor timer, så har du litt mer kontroll på hvor lenge varmen står på. I alle fall hvis du er avhengig av mest mulig rekkevidde.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Usikker på detta

Jeg mente i mitt forrige innlegg at "ja, det står på auto". Og A/C på. Antar at jeg da har korrekt innstilling.

Da får vi bare se hva som skjer når det blir litt kaldere. Fungerer ikke klimatiseringen slik dere beskriver da får jeg kontakte forhandler og be om at de tar en kikk.

Klykken

Okei. Burde ikke ha så alt for mye å si, men sjekke om luftedysene i sidene er vinklet opp mot siderutene? Og er i åpen tilstand?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

02jan

Luftdysene må være riktige. De andre innstillingene har mindre å si. Med unntak om du har satt temp til 16 grader, da kommer du til kald koupe.

Lurt å starte manuelt fra FOB en eller inne i bilen, for å teste , burde vært isfritt etter 10 min.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Usikker på detta

Takker for tips ang. klimatiserings"problemer" :)
Vi får se hva som skjer når kulda kommer tilbake.

Er det flere som sliter med at iremote-appen "henger seg"?
Jeg sendte avreisetid til bilen igår kveld med klimatisering - iløpet av natten har appen hengt seg og gir ikke lenger live-statusoppdateringer.
Den hang seg kl.22.59 og batteri viser 98%. Forsøker å se om klimatiseringen har startet, men den vil ikke oppdatere seg. Istedet må jeg gå den tunge mil bort til utgangsdøra for å høre om det summer i viftene på utsiden  ???

LMOR

Du kan ikke se i appen om klimatisering ved avreisetid har startet dessverre. Sjelden appen på iPhone henger seg, men da må jeg avslutte med tvang og starte på nytt.
Klimatisering virker ikke enkelte ganger hvis du ikke har brukt bilen på flere dager, da har jeg et par ganger måttet inn i bilen og skru av og på igjen.
Jeg har den på hver dag, og utover de gangene over, så har den virket hver morgen, tilsammen snart 1000 ganger.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

KapteinLefso

I de situasjonene du nevner det den ikke har startet. Hvordan vet du at den ikke har startet/ikke kommer til å gjøre det?
2017 BMW i3

LMOR

Sitat fra: Leif Erik Gullanger på lørdag 19. november 2016, klokken 10:44
I de situasjonene du nevner det den ikke har startet. Hvordan vet du at den ikke har startet/ikke kommer til å gjøre det?
2-3 ganger har jeg fått en feilmelding i bilen når jeg startet opp, at klimatisering ble skrudd av for å spare strøm. Da har jeg ikke vært tilkoblet. Utover det har det skjedd 2-3 hjemme, uten at det var jeg som kjørte bilen, så jeg vet ikke om den ga noen melding. Tror det også "hang" en gang etter oppgradering av SW.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

KapteinLefso

Ah, så man får ikke noe forvarsel i app for eksempel?
2017 BMW i3

LMOR

Sitat fra: Leif Erik Gullanger på lørdag 19. november 2016, klokken 11:59
Ah, så man får ikke noe forvarsel i app for eksempel?
Hvis du setter på klimatisering NÅ, så får du en bekreftelse. Ellers er det dårlig med oppdateringer i appen. Du sparer i hvert fall litt strøm. Men når det ikke er grunn til at status er endret, ser du sist status. En annen fordel er at du f.eks ser når sist lading var ferdig. Siden klokkeslettet ikke er oppdatert siden.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Usikker på detta

Sitat fra: LMOR på lørdag 19. november 2016, klokken 10:11
Du kan ikke se i appen om klimatisering ved avreisetid har startet dessverre. Sjelden appen på iPhone henger seg, men da må jeg avslutte med tvang og starte på nytt.
Klimatisering virker ikke enkelte ganger hvis du ikke har brukt bilen på flere dager, da har jeg et par ganger måttet inn i bilen og skru av og på igjen.
Jeg har den på hver dag, og utover de gangene over, så har den virket hver morgen, tilsammen snart 1000 ganger.

Skjønner :)
Det som var greia var at appen ikke klarte å hente nåtidens data, men hadde istedet hengt seg opp en gang kvelden i forveien. Det så ut som om jeg bare hadde 98% strøm, og den nektet å oppdatere seg fra kl.22.59 kvelden før - til nåtiden.

Det som i virkeligheten hadde skjedd, som jeg ikke fikk tid til å skrive her imorges, var at wallboxen min hadde tatt kvelden nok en gang. Den hadde stoppet å lade på 98% og blinket i rødt da jeg kom ut.
Dette kan ha noe med at appen ikke ville oppdatere seg også(?). Altså viste den rett % på batteriet likevel da, men dette var statusen fra kvelden før.

Forøvrig virker det som om NG-wallboxen min har behov for en reset i ny og ned. Det er andre gang dette skjer på 2 uker, men den fungerer når jeg "tar sikringa" og deretter skrur den på igjen...
Finurlige greier...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA