Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

rth

Han kunne sikkert gjort det for meg også. Selv om dette strengt tatt ikke burde være vanskeligere enn å administrere mobilabonnentnettet mitt.

rth

Lurer på mer.

Stemmestyring av navigasjon.  Er det noen som har fått til dette uten å måtte stave adressen?

Kjenner jeg ikke er helt stø på alfabetet på engelsk. Kanskje det nå er den gyldne muligheten å bli akkurat det.  :)

Milo

Mener at dette kun fungerer med Engelsk som språk. Synd at man ikke kan ha Norsk språk i menyene men allikevel tillate stemmestyring på engelsk.

rth

Helt enig i at stemmestyringen kunne fungert selv om menyer er på Norsk.

Jeg har sett noen videoer, hvor stemmestyringen tillater at man prater inn adressen. Når jeg prøver må jeg stave alt. Bokstav for bokstav. Med alle feil som oppstår, så blir det hele bare en frustrasjon, og jeg har endt opp med å bruke hjulet. Lurte derfor på om det var en innstilling som gjorde at en kunne snakke flytende ved navigasjon.

Usikker på detta

Lurer litt på hvor effektivt oppvarming av kupe fungerer hos dere - selv er jeg litt bekymret  :o

I natt har jeg vært tilkoblet strøm og satt avreisetiden allerede igår kveld.
Temperatur inni bilen var satt til 24C

Imorges var det +0.5C og det var bare såvidt frontruten var isfri. Lurer da på hvordan dette skal kunne fungere ved 10-15 blå?

Frontruten var 95% isfri men siderutene fremme hadde bare såvidt begynt å tine. Vinduene bak var totalt nediset.
Jeg så absolutt ingenting når jeg skulle rygge ut av gården. Måtte faktisk ut av bilen siden de utvendige speilene også var helt nediset. Hasdde ingen sjans til å se om naboen hadde bilen i gården eller ikke  ???

Er det mulig å stille denne kupevarmingen opp et hakk eller to?

Ingeniøren

Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 16. november 2016, klokken 18:45
Lurer litt på hvor effektivt oppvarming av kupe fungerer hos dere - selv er jeg litt bekymret  :o

Imorges var det +0.5C og det var bare såvidt frontruten var isfri. Lurer da på hvordan dette skal kunne fungere ved 10-15 blå?

Frontruten var 95% isfri men siderutene fremme hadde bare såvidt begynt å tine. Vinduene bak var totalt nediset.
Jeg så absolutt ingenting når jeg skulle rygge ut av gården. Måtte faktisk ut av bilen siden de utvendige speilene også var helt nediset. Hasdde ingen sjans til å se om naboen hadde bilen i gården eller ikke  ???

Har du ikke kamera bak - hadde ikke klart meg uten.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Beckern

Tipper du glemte å så på klimatisering. Appen liker å sette den defualt av. Da varmes ikke kupeen.
Din opplevelese er stikk motsatt av den vanlige. Vi setter oss inn i varme biler. 25 omtrent uansett hva tempen er satt til. Snø smelter selv om det har falt 10cm har det fallt 20 trenger den kanskje litt hjelp. osv. Det er sånn det skal være.

02jan

I 3.vinter nå, her er det ned mot -30 i løpet av vinter og snø fra oktober til Tja, 1.4 i snitt opp og ned E6 i normalfart (100-105 kmt), våt vei og -3 er kanskje høyere en andre elbiler.

Litt liten er i3 det er nok noe av  poenget, små biler idag er vesentlig bedre en hva de var for noen ti år tilbake.
Ser at det ville tatt seg ut bedre  i en større bil, som feks. Toyota Landcruiser, men sitter bare i et sete av gangen og plassen jeg sitter på er større en min gamle A6.

I Norge er det de små bilene som provoserer, spesielt de minste elbilene der ute, er nå på mitt 3 år med småbil-kjøring, uten at jeg plages av det.

. Bruker bilen hver dag, har til gode å skrape is fra rute.

Varmen i speil, er noe svake, på min må jeg sette på varmetråd i ruta. Dette kan sikkert forbedres av bmw ved å kode inn : hvis kaldere en 0 grader, kjør varme i speil samtidig med klimatiseringen. Holder sikkert med st den står på i 10 minutter, hvis de ikke kan øke strømstyrken.

Regner med at de nye i3 ene har bedre løsning , da speil er en viktig funksjon på en vanlig bil ?

På min 20 år gamle audi tar det ca 60 sekunder å få speilene isfrie, 5 sekunder å få bort dugg.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Usikker på detta

Sitat fra: Beckern på onsdag 16. november 2016, klokken 19:51

Tipper du glemte å så på klimatisering. Appen liker å sette den defualt av. Da varmes ikke kupeen.
Din opplevelese er stikk motsatt av den vanlige. Vi setter oss inn i varme biler. 25 omtrent uansett hva tempen er satt til. Snø smelter selv om det har falt 10cm har det fallt 20 trenger den kanskje litt hjelp. osv. Det er sånn det skal være.

Neiida, klimatisering var "på" - ellers hadde ikke frontruten var tilnærmet isfri. Det var også grei temperatur i kupeen.
Men jeg har hatt inntrykk av at klimatiseringen skal fungere litt mer effektivt enn dette - som dere også skriver. Derfor lurer jeg på om noe er galt.

P.S. Jeg har ryggekamera ja, men det var tilslørt av møkk fra turen kvelden i forveien  ::)

Zuexi

Tipper du glemte å så på klimatisering.

Fungerer dette også hvis man slår på klimatisering via app uten å være tilkoblet lader?

Usikker på detta

Sitat fra: Zuexi på onsdag 16. november 2016, klokken 21:55

Tipper du glemte å så på klimatisering.

Fungerer dette også hvis man slår på klimatisering via app uten å være tilkoblet lader?

Ja. Det er batteriet som ikke forvarmes når man ikke er tilkoblet. Kupeen varmes.

Ferry

Høres merkelig ut. At det skal være is på rutene på en bil med 20+ grader i kupéen, vel det kan da ikke vare særlig lenge(?) Glass isolerer ikke så godt. Jeg har stått i 12 blå og snøvær med parkeringsklimatisering igang, og vannet rant av vinduene. Har ennå ikke skrapt is av rutene, på to fulle vintre og en kald høst.

Usikker på detta

Definitivt merkelig ja.
Opplever dere også at siderutene er isfrie?
Bakruta antar jeg ikke blir isfri.. (?)

Ingeniøren

Vifta på Auto ? - hjelper ikke med varme hvis den ikke sirkuleres. Ikke saget at systemet ikke overstyrer en annen setting, men bare en tanke  ::)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Usikker på detta

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 17. november 2016, klokken 06:52
Vifta på Auto ? - hjelper ikke med varme hvis den ikke sirkuleres. Ikke saget at systemet ikke overstyrer en annen setting, men bare en tanke  ::)

Ahh! Ja auto!? Er det det som er greia?  :o
Hvordan bør jeg da justere viftesystemet før jeg går ut av bilen for optimal klimatisering?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA