Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Jokkhov

Til de som har valgt fully charged; noen av dere som ikke har valgt metallic lakk? Har sett fler steder at mange har valgt fluid Black, men dette er vel en "dårligere" lakk?
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
BMW i3 fully charged 94ah (solgt)
BMW i3 fully charged 120ah(solgt)
Tesla model 3 LR 2021 - selges
Tesla model Y LR - bestilt 31/3- 22

Sør

Jeg droppet helsvart bil pga mangel på metallic lakk. Liker best enfarget bil, så gikk for Fluid Grey som er det nærmeste jeg kom.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Jokkhov

Sitat fra: Sør på onsdag 21. september 2016, klokken 15:36
Jeg droppet helsvart bil pga mangel på metallic lakk. Liker best enfarget bil, så gikk for Fluid Grey som er det nærmeste jeg kom.

Samme som meg.

MrBeery

Sitat fra: Sør på onsdag 21. september 2016, klokken 15:36
Mineral grey?

Jokkhov

Stemmer. Men skjønte hva han mente

MrBeery

Ble redd for at det var en farge jeg ikke visste om :P Valgte sort men byttet til grå av samme årsak.

Jokkhov

Når bestilte du? Forventet levering?

MrBeery

Bestilte før bestillingssystemet var oppe (i starten av mai en gang). Hadde opprinnelig levering for 3 uker siden, men pga. noe rot med bestillingen blir det fortsatt noen uker til. Produksjon i neste uke (om ikke noe har forandret seg den siste måneden). Forhandleren stiller med en låne-i3 i mellomtiden (60Ah).

stein84

Tok også fully charged med mineral grey for å få metallic. "Flat" sort er jo et herk å holde ved like på en bruksbil... Ihvertfall med meg selv, som er litt nøye på at ting skal være strøkent stort sett hele tiden...

Trond.m

De første 94Ah bilene ble levert med den gamle type 2 kabelen. Det ble opplyst at vi skulle få byttet til 3-fas kabel når denne var tilgjengelig. Nye biler leveres nå med 3-fas kabel, men er det noen som fikk gammel kabel og som venter på å få byttet ? LMOR ?

Sør

Beklager. Mente mineral grey. Vet ikke helt hva jeg tenkte i farta 8)
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Trond.m

Er det lag med klarlakk på Fluid black ? Har hørt en selger si at Fluid Black lakken er mykere enn metallic lakk og derfor mer sårbar for riper. De anbefalte derfor lakkforsegling som skulle beskytte lakken. Det høres litt rart ut synes jeg. Jeg trodde all billakk i dag hadde et skikt med klarlakk.

fluidblack

Sitat fra: TM på onsdag 21. september 2016, klokken 19:16
Er det lag med klarlakk på Fluid black ? Har hørt en selger si at Fluid Black lakken er mykere enn metallic lakk og derfor mer sårbar for riper. De anbefalte derfor lakkforsegling som skulle beskytte lakken. Det høres litt rart ut synes jeg. Jeg trodde all billakk i dag hadde et skikt med klarlakk.

Vi var også i tvil da fluid black ikke var metallic. Selger mente imidlertid dette ikke var et problem. Tiden vil vise. Det krever i alle fall litt for å holde den pen. Vi lot oss overtale, og endte (som nicket tilsier) opp med fluid black. Den er jo rimelig tøff i helsvart!
BMW i3 94ah Fluidblack

fluidblack

Er det selektive fjernlys på i3`en?? Klarer ikke finne noe i bestillingen (fully charged).
BMW i3 94ah Fluidblack

Orbit

Sitat fra: fluidblack på onsdag 21. september 2016, klokken 21:18
Er det selektive fjernlys på i3`en?? Klarer ikke finne noe i bestillingen (fully charged).

Nei, dette er faste lykter som hverken følger styring eller skjermer blending av motgående trafikk.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA