Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Orbit

Sitat fra: fluidblack på onsdag 21. september 2016, klokken 21:18
Er det selektive fjernlys på i3``en?? Klarer ikke finne noe i bestillingen (fully charged).

Nei, dette er faste lykter som hverken følger styring eller skjermer blending av motgående trafikk.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

fluidblack

Sitat fra: Orbit på onsdag 21. september 2016, klokken 21:58
Sitat fra: fluidblack på onsdag 21. september 2016, klokken 21:18
Er det selektive fjernlys på i3``en?? Klarer ikke finne noe i bestillingen (fully charged).

Nei, dette er faste lykter som hverken følger styring eller skjermer blending av motgående trafikk.

Det var synd. Har det på stasjonsvogna, og må si det fungerer helt vannvittig!!
BMW i3 94ah Fluidblack

Klykken

Kjør me de på hele tiden når det er mørkt. Veldig få som føler de blir blendet av måneskinnet fra fjernlysene på i3 etter min erfaring.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Beckern

Sitat fra: TM på onsdag 21. september 2016, klokken 19:16
Er det lag med klarlakk på Fluid black ? Har hørt en selger si at Fluid Black lakken er mykere enn metallic lakk og derfor mer sårbar for riper. De anbefalte derfor lakkforsegling som skulle beskytte lakken. Det høres litt rart ut synes jeg. Jeg trodde all billakk i dag hadde et skikt med klarlakk.
Såvidt meg bekjent har alle biler i dag klarlakk. Fargelakken er vannbasert miljølakk. Klarlakken er derimot bestandig. Det virker som om i3 kommer med en ganske myk klarlakk og det er ekstra uheldig på svart da riper synes veldig mye lettere her. Tviler på at det forskjell på ytterlaget avhengig av farge.

masae

Sitat fra: TM på onsdag 21. september 2016, klokken 17:57
De første 94Ah bilene ble levert med den gamle type 2 kabelen. Det ble opplyst at vi skulle få byttet til 3-fas kabel når denne var tilgjengelig. Nye biler leveres nå med 3-fas kabel, men er det noen som fikk gammel kabel og som venter på å få byttet ? LMOR ?

Jeg fikk bilen min 24. august, og den kom med "gammel" kabel.

Det spesielle var at jeg ble oppmerksom på dette via et innlegg her inne. Fikk ingen informasjon om dette av selger, og hadde jeg ikke sagt i fra har jeg en mistanke om jeg aldri hadde fått den riktige kabelen heller. Selger virket ikke å være klar over at jeg ikke hadde fått riktig kabel, men da jeg sa i fra fikk jeg raskt informasjon om at kabelen var på vei, og forrige torsdag kom den. Henter den i morgen.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

hemi

jeg har fortsatt 3 fas kabelen fra teslaen min... ;) 32A 400V... svær sak skal sies

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Jokkhov

For oss som er relativt nye, hadde det vært mulig å legge ut bilder av gammel vs ny kabel sånn at vi er sikre på å få den nye ved levering?
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

Ingeniøren

Den nye har vel gul kabel mens den gamle har svart kabel ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

john

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 22. september 2016, klokken 13:40
Ikke den, den blå type 2 til type 2. :)

Orbit

Sitat fra: Jokkhov på torsdag 22. september 2016, klokken 12:37
For oss som er relativt nye, hadde det vært mulig å legge ut bilder av gammel vs ny kabel sånn at vi er sikre på å få den nye ved levering?
For mode-3 kabelen, har den nye 3-faseversjonen BMW delenummer 61902430999. Den ligner nok veldig på den gamle 1-faskabelen, men er tykkere.

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 22. september 2016, klokken 13:40
Dette gjelder vel ladekladden for vanlig støpsel.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

john

hELgenen

12 V uttak under konsollen - skrur det seg av etter en tid når bilen låses?

john

Sitat fra: hELgenen på fredag 23. september 2016, klokken 21:37
12 V uttak under konsollen - skrur det seg av etter en tid når bilen låses?
Ja. Hvis bilen låses går den etter en stund i dvale og skrur av det meste.

Hvis den er tilkoplet lader er det mulig den holder seg våken.

Usikker på detta

Så henter jeg bilen om 2 dager da...
Synes litt synd på dere som er aktive i denne tråden....dere kommer til å få litt å gjøre når den tiden kommer... :o

:) :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA