Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Snorre

Vet dere hvorfor det står samme sang i displayet selv om den hopper (spotify)? Er det mulig å endre sanger fra rattet på et vis?
BMW i3 94Ah

fluidblack

Sitat fra: Snorre på fredag 09. september 2016, klokken 01:18
Vet dere hvorfor det står samme sang i displayet selv om den hopper (spotify)? Er det mulig å endre sanger fra rattet på et vis?

Vi har det samme problemet på vår 530d også...
BMW i3 94ah Fluidblack

hELgenen

Fikk bilen min Torsdag kveld og skummet gjennom bruksanvisningen i går kveld.

Det er egentlig en fillesak, men det står i bruksanvisningen at det skal være
et deksel til 12V uttaket under dashboardet - jeg så ingen - det var bare et stort hull.
Skal det eller skal det ikke være et deksel som blender åpningen til 12V uttaket?

En annen ting jeg stusser på er når jeg bremser ned og trykker på P for å gå ut av bilen
f.eks for å hente posten - så må jeg trykke start/stopp knappen igjen når jeg kommer inn i bilen
for å kjøre videre - er det slik det skal være at bilen skrur seg av automatisk når P trykkes inn - eller
er det noe jeg ikke har fått med meg her??

Lading: Hvor gjør dere av plastdekslet dere tar ut av ladeporten - jeg synes det er snodig å la det bare
henge og slenge - ser at det er en tapp på selve lokket til ladeporten, men får ikke festet det her.

Jeg bruker kun den vanlige kladden som følger med bilen mhp. lading - den begrenser ladingen til 10A og fungerer greit for mitt formål, men ettersom jeg har lading på jobb også - må jeg stadig plugge denne saken ut og inn og ta den med meg. Tenker derfor å skaffe meg en ekstra liggende fast i bilen - noen anbefalinger?
(Må være vanlig husholdningsstikk (Schuko) i ene enden). Det beste ville selvfølgelig være å skaffe en fast
hjemmelader, men ser ikke helt poenget å lade noe hurtigere hjemme - har en hurtigladerstasjon for elbil 100 meter nede i gata med 6 plasser for de gangene nøden er størst.......

Ingeniøren

Sitat fra: hELgenen på lørdag 10. september 2016, klokken 09:04
Fikk bilen min Torsdag kveld og skummet gjennom bruksanvisningen i går kveld.

Det er egentlig en fillesak, men det står i bruksanvisningen at det skal være
et deksel til 12V uttaket under dashboardet - jeg så ingen - det var bare et stort hull.
Skal det eller skal det ikke være et deksel som blender åpningen til 12V uttaket?

En annen ting jeg stusser på er når jeg bremser ned og trykker på P for å gå ut av bilen
f.eks for å hente posten - så må jeg trykke start/stopp knappen igjen når jeg kommer inn i bilen
for å kjøre videre - er det slik det skal være at bilen skrur seg av automatisk når P trykkes inn - eller
er det noe jeg ikke har fått med meg her??

Lading: Hvor gjør dere av plastdekslet dere tar ut av ladeporten - jeg synes det er snodig å la det bare
henge og slenge - ser at det er en tapp på selve lokket til ladeporten, men får ikke festet det her.

Jeg bruker kun den vanlige kladden som følger med bilen mhp. lading - den begrenser ladingen til 10A og fungerer greit for mitt formål, men ettersom jeg har lading på jobb også - må jeg stadig plugge denne saken ut og inn og ta den med meg. Tenker derfor å skaffe meg en ekstra liggende fast i bilen - noen anbefalinger?
(Må være vanlig husholdningsstikk (Schuko) i ene enden). Det beste ville selvfølgelig være å skaffe en fast
hjemmelader, men ser ikke helt poenget å lade noe hurtigere hjemme - har en hurtigladerstasjon for elbil 100 meter nede i gata med 6 plasser for de gangene nøden er størst.......

Når det gjelder deksel on 12V under dashbordet så lurte jeg på det samme. I følge selger skal det ikke være noe der slik det står i manualen.

Jeg skrur alltid av når jeg går ut av bilen, ellers står den å piper.

Jeg er og enig med deg. Kroken for å henge opp dekselet til ladeporten fungere dårlig. Liker heller ikke at den henge å slenger så jeg laget en liten metallbøyle som jeg festet på opphengs punktet. Sitter trangt over punktet så den holder seg der og fungere mye bedre.

Når jeg lader hjemme bruker jeg en 16 A hjemmelader jeg kjøpe fra Elbilhjelpen.no. Kjøpte en med spiralkabel som sitter bak til høyre ved bilen. Fungere strålende og er justerbar 6-16A. Den modellen jeg har er vel utgått men han har mange typer.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

LMOR

Det er en egen tråd om temaet. Jeg har en Mennekes på 9-16A, som er praktisk å ha med på tur. Kjøpte også en billigere Mennekes opp til 13A på Torshov, men ser at den er erstattet av denne:

http://www.torshovbil.no/ladekabel-mode-2-type-2

aner ikke om denne er bra, men bra IP, bra pris til å gå opp til 16A. På tur finner en av og til en 16A CEE. Anbefaler sterkt å kjøpe en som kan justeres, slik at du kan tilpasse deg til stedet du lader, uten at du trenger å juster i menyen i bilen. (og så glemme at den står på minimum)

Behovet er forskjellig, jeg har ikke bruk for mer enn 10A hjemme, men synes det er nyttig med 13-16A på tur. Dermed ville jeg heller bruke penger på en ekstra kladd enn en vegglader hjemme.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Sungrazer

Sitat fra: hELgenen på lørdag 10. september 2016, klokken 09:04

Slik, det er en leppe på toppen av dekslet som du kan feste på kroken på lokket til ladeporten.

2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Ingeniøren

Enig at behovene er forskjellig. Jeg har mest behov hjemme da jeg lett kan koble til 16A og lade "over middag eller noe" hvis jeg ser at jeg har litt snaut med strøm til dagen aktiviteter. Ellers lader jeg stort sett bare på jobb og har hurtiglader 2 km unna så jeg har ikke prioritert å få opp en 32 A hvis det hadde gått da, da ikke alle kan få det.

Ellers har jeg prøvd tappen men synes den fungerer dårlig....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

LMOR

Tappen fungerer faktisk enda dårligere på den nye bilen, så en gang i mellom 2013 og nå så har de endret designet noe. Hadde ingen problemer med den gamle, men plundrer hver gang med den nye.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Sungrazer

Jeg for min del har ingen problemer med å få lokket til å henge på dekslet til ladeporten, og har ikke gjort det på annen måte siden jeg fikk bilen. Det er kun ved hurtiglading at det nederste dekslet henger ute i vinden.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

EinarV

Sitat fra: Sungrazer på lørdag 10. september 2016, klokken 11:14
Jeg for min del har ingen problemer med å få lokket til å henge på dekslet til ladeporten, og har ikke gjort det på annen måte siden jeg fikk bilen. Det er kun ved hurtiglading at det nederste dekslet henger ute i vinden.

Det nederste dekselet passer fint inn på lukelåsen...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

meshintas

Finnes det noen måte å navigere til stedsnavn eller butikknavn uten å legge inn full adresse? feks hvis jeg skal til Ikea Furuseth så må jeg finne ut hva adressen er, fjerne forrige adresse og skrive inn alt som tar litt tid. Fant ut at det går an å sende adresse fra kart i connecteddrive fra desktop portal, men jeg får "sending mislyktes: det har oppstått en feil". Står bestilt eller tilgang til på alle sånne connected drive tjenester man kan ha. Noen andre som får dette til å funke? så det skulle komme en connected drive app i oktober, håper det funker der

turfsurf

Bruk POI og online søk. Finner veldig mye...

--
turfsurf
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rayray

Er det noe fordel/forskjell ift kobling mellom bil og mobil med iPhone vs android i i3'n?

Må brått ha ny telefon uansett, så da kan jo dette evt få bli med på å styre valget...

meshintas

Sitat fra: turfsurf på lørdag 10. september 2016, klokken 16:41
Bruk POI og online søk. Finner veldig mye...

--
turfsurf

Takk! Det hjalp en del ja :)

Beckern

Sitat fra: Rayray på lørdag 10. september 2016, klokken 18:18
Er det noe fordel/forskjell ift kobling mellom bil og mobil med iPhone vs android i i3'n?

Må brått ha ny telefon uansett, så da kan jo dette evt få bli med på å styre valget...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA