Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: stein84 på mandag 12. september 2016, klokken 16:38
Har fått beskjed fra flere som driver med dette, samt selger, at det egentlig er bortkastede penger. Kun alu og kompositt. For når en selger ikke vil selge på deg noe, da er det ganske sannsynlig ikke nødvendig...

Angrer forøvrig at jeg ikke gjorde det på egolfen da da den var ny i fjor. De er nok ikke like immune...

Annen artig sak. Har også en 2004 E60, med absolutt ingen rust! BMW har vel truffet blink når det gjelder disse også. (Kontra tidligere 5serier...)

Det sa de på Audi og da bilen var helforsinket, men rusta kom den og da var det for sent. Husk at bilselgere i hovedsak selger biler og ikke rustbehandling.

Enig at bilen i alt hovedsak er rustfri, men understellet har ikke vondt av en omgang slik jeg har gjort. Ser og at enkelte komponenter, som vinduspusser motorer med mer irrer ganskje kraftig så kombinasjon av stål og aluminium er ikke altid heldig. Det er mer enn det som er brunt som er rustprodukter.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

stein84

Ser den. Men det er jo såpass lite av "grunnkonstruksjonen" som kan ruste, at jeg tror jeg hopper over. Har også tenkt å ha bilen ut "levetiden".

Golfen derimot... Den skal inn på behandling før vinteren. Har ikke så stor tiltro til vag når det kommer til rust...

hELgenen

Har et nytt spørsmål.

Foran koppholderen i bilen er det 3 "hull/slisser" som ser ut til å være beregnet for å feste noe. Jeg trodde en kunne flytte den ekstra koppholderen og plassere den her, men den gang ei (den passer ikke)

Er det noen som vet litt mer om disse "hullene" og kan fortelle hva de er tenkt brukt til?

Klykken


Det er denne du tenker på, sant? Det er laget for å huse en ekstra koppholder.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Jeg har to ekstra koppholdere, og de passer i de slissene.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

hELgenen

Sitat fra: Sungrazer på onsdag 14. september 2016, klokken 09:36
Jeg har to ekstra koppholdere, og de passer i de slissene.

Merkelig - Har også 2 koppholdere, men den ene er plassert under armlene. Denne koppholderen under armlene er  slik at jeg kan ta den løs - og da trodde jeg at jeg kunne flytte den frem foran. Men hullene er ikke like - dvs.
slissen under armlene er annerledes enn den foran - Jeg har forsøkt å flytte dem og det var da jeg så de ikke var like. Jeg har ikke forsøkt å presse koppholderen ned - mulig det går, men ettersom jeg så at de ikke var likt utformet har jeg ikke brukt energi på å forsøke noe mer - bare antatt at det kanskje måtte være til noe annet.
Skal se nærmere på dette.....

Sungrazer

De kan være litt vriene å få i, må vinkle koppholderene litt anderledes enn det du tror.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Sør

Hei. Da ser det ut til å bli kjøp av i3 på meg i løpet av uken. Lurte bare litt på pris og eventuelt forhandlingsrom der. Har tidligere fått beskjed om at de kjører faste priser, ferdig snakka. Er det noe muligheter for å få noe på kjøpet eller andre avtaler? Har fått storkunderabatt via arbeidsgiver, så prisen blir kr 323.212,- for en fully charged edition.

Fantastisk morsom bil å kjøre. Opplever oppriktig kjøreglede i den!
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

ApeX

Sitat fra: Sør på onsdag 14. september 2016, klokken 14:58
Hei. Da ser det ut til å bli kjøp av i3 på meg i løpet av uken. Lurte bare litt på pris og eventuelt forhandlingsrom der. Har tidligere fått beskjed om at de kjører faste priser, ferdig snakka. Er det noe muligheter for å få noe på kjøpet eller andre avtaler? Har fått storkunderabatt via arbeidsgiver, så prisen blir kr 323.212,- for en fully charged edition.

Fantastisk morsom bil å kjøre. Opplever oppriktig kjøreglede i den!

Tror ikke du har noe særlig mer å gå på dersom du allerede har fått storkunderabatten.  Jeg fikk også rabatt og endte på 319.256 med Fully Charged + internett. Nå er vel prisen økt med 3.000 kr grunnet at alarm nå er inkludert.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

klilleng

Sitat fra: ApeX på onsdag 14. september 2016, klokken 15:24
Sitat fra: Sør på onsdag 14. september 2016, klokken 14:58
Hei. Da ser det ut til å bli kjøp av i3 på meg i løpet av uken. Lurte bare litt på pris og eventuelt forhandlingsrom der. Har tidligere fått beskjed om at de kjører faste priser, ferdig snakka. Er det noe muligheter for å få noe på kjøpet eller andre avtaler? Har fått storkunderabatt via arbeidsgiver, så prisen blir kr 323.212,- for en fully charged edition.

Fantastisk morsom bil å kjøre. Opplever oppriktig kjøreglede i den!

Tror ikke du har noe særlig mer å gå på dersom du allerede har fått storkunderabatten.  Jeg fikk også rabatt og endte på 319.256 med Fully Charged + internett. Nå er vel prisen økt med 3.000 kr grunnet at alarm nå er inkludert.

Hørt rykter om prisøkning pga langvarlig dårlig valutasituasjon. Hvis man uansett har bestemt seg så kan det sikkert være greit å slå til fremfor å vente for lenge.

Snorre

Hei. Jeg prøvde å lade via skjøteledning på hytta men fikk opp et blinkende rødt lys i el logoen på laderen. Hva er årsaken ?
BMW i3 94Ah

Sungrazer

2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

jkirkebo

Sitat fra: Snorre på torsdag 15. september 2016, klokken 11:42
Hei. Jeg prøvde å lade via skjøteledning på hytta men fikk opp et blinkende rødt lys i el logoen på laderen. Hva er årsaken ?

Høres ut som jordproblemer. Prøv å måle spenning mellom begge faseledninger og jord. Bør ligge på ca. 130V begge to (eller 230V + 0V om det er 400V TN i området).
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Snorre

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 15. september 2016, klokken 13:10
Sitat fra: Snorre på torsdag 15. september 2016, klokken 11:42
Hei. Jeg prøvde å lade via skjøteledning på hytta men fikk opp et blinkende rødt lys i el logoen på laderen. Hva er årsaken ?

Høres ut som jordproblemer. Prøv å måle spenning mellom begge faseledninger og jord. Bør ligge på ca. 130V begge to (eller 230V + 0V om det er 400V TN i området).

Fungerer på en Nissan leaf, men kanskje bmwen krever mer? Prøvd å sette i redusert men vil ikke lade.
BMW i3 94Ah

Trond.m

Hvordan reduserte du ladefarten ? Du kan stille ned hastigheten fra bilen og det er vel den vanligste måten å gjøre det på. Men du kan også endre det direkte på ladekladden, selv om den normalt skal stå på max (forutsatt at du har den nye ladekabelen med lys grå kladd). Jeg ladet min bil med en 20 m lang skjøteledning 1,5 mm2 flere steder. Hadde aldri noen andre problemer enn at det gikk langsomt  ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA