Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Beckern

Sitat fra: Rayray på lørdag 10. september 2016, klokken 18:18
Er det noe fordel/forskjell ift kobling mellom bil og mobil med iPhone vs android i i3'n?

Må brått ha ny telefon uansett, så da kan jo dette evt få bli med på å styre valget...

JorgenM

Jeg jobber for Google og har selvsagt aldri lagt hendene på en iPhone, men ryktene har det vel til at iPhone-støtten er langt bedre ja...  :-\

MEN, det ble tidligere denne uka kjent at skikkelig Android-støtte vil komme i oktober, riktignok ikke i Norge fra dag 1:
http://www.bmwblog.com/2016/09/07/bmw-connected-app-coming-android-devices-october/
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Sør

Regner med at vi med Android kan sideloade appen når den kommer.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Rollep

Herregud, er det først nå eller i nærmeste fremtid det blir skikkelig Android støtte. Hva pokker er det BMW har drivet på med, det er jo ikke slik at Android er noe som dukket opp først i forrige uke  ;)

For meg er det helt uaktuelt å kjøpe et eple produkt, da gir jeg heller beng i hele connected greia.
Lurer forresten på denne setningen "selected high-end Android devices"  får håpe S5 Active er god nok for dem  :)

2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

Toalmar

Jeg sendte en forespørsel til BMW sitt kundesenter sist uke vedrørende hvilken app man kunne bruke. Svaret var enkelt og greit.

Jeg ville anbefalt deg å bruke "BMW Connected" da du bruker iPhone. Dette er en ny app som ble lansert i forrige uke som gir deg samme funksjoner som "BMW i-Remote" men med enda mer funksjonalitet og tjenester.

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

ApeX

Ja.. i påvente av at vår egen i3 skal bli levert har vi for fjerde gang (stakars selger) lånt en demobil av Jæger. Jeg lastet nettopp ned BMW Connected appen og lekte litt med tanken på å legge til bilen der for å teste ut funksjonalitetene til appen. Det er ikke da slik at bilen er knyttet opp til min app for evig og alltid, det går vel greit an å fjerne bilen derfra igjen senere i dag, eller? Lite lysten på å legge den til hvis det blir en omstendelig prosess for å få den fjernet igjen.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

LMOR

Ikke noe problem å legge den til. Trenger ikke fjerne den heller.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Rayray

Sitat fra: Beckern på lørdag 10. september 2016, klokken 23:16
Sitat fra: Rayray på lørdag 10. september 2016, klokken 18:18
Er det noe fordel/forskjell ift kobling mellom bil og mobil med iPhone vs android i i3'n?

Må brått ha ny telefon uansett, så da kan jo dette evt få bli med på å styre valget...

JorgenM

Ja den kan forvarmes uten å være tilkoblet lader.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Beckern

Du får forvarmet men bare kupe, ikke batteri.
Det er dog bedre enn ingenting og er det skikkelig kaldt vil nok forvarmingen hjelpe en del på temperaturen i batteriet også.
Vi som har LiFePO4 batterier på MC lar jo sykkel stå med lyset på et minutt for å få ned indre motstand i batteriet nok til å kunne starte når det trekker ned mot null.

Rayray

Sitat fra: Beckern på søndag 11. september 2016, klokken 18:58
Du får forvarmet men bare kupe, ikke batteri.
Det er dog bedre enn ingenting og er det skikkelig kaldt vil nok forvarmingen hjelpe en del på temperaturen i batteriet også.
Vi som har LiFePO4 batterier på MC lar jo sykkel stå med lyset på et minutt for å få ned indre motstand i batteriet nok til å kunne starte når det trekker ned mot null.

Knall!

Når jeg skal kjøre en mil eller kanskje knapt det, så har jeg vel ikke så mye effekt/behov for å forvarme batteriet uansett.....? Blir jo ikke akkurat hurtiglading langs veien..

hELgenen

Tectylbehandling - gir det noen som helst mening på BMW i3?

Klykken

Jeg har ikke ofret rustbeskyttelse så mye som en bitteliten tanke engang. I tillegg er det jo helt ny bil, så det lille dette beskytter vil i beste fall kun gagne neste eier.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

hELgenen

Sitat fra: Klykken på mandag 12. september 2016, klokken 12:41
Jeg har ikke ofret rustbeskyttelse så mye som en bitteliten tanke engang. I tillegg er det jo helt ny bil, så det lille dette beskytter vil i beste fall kun gagne neste eier.

Har tenkt å "bruke" opp bilen - dvs. eie den til den ikke går lenger...lurer på hva tar livet av den først - rust,batteri,elektronikk.......osv..

Klykken

Aha, miljøvennlig! :)
Vel, mesteparten av bilen er jo utgangspunktet rustfri. Eksponert aluramme (hvis det er tilfellet?) og i alle fall oppheng er vel det som kan ruste. Tviler på at dette er særlig nevenyttig på denne bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA