Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Anterialis

Jeg henger meg på aktuelt spm. fra TorAtle; Kan man filtrere kartet slik at kun hurtigladere synes? Både med og uten innlagt destinasjon..?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Anterialis

Se spm. over.

---

I perioder vil bilen bli lite kjørt. Dvs. daglig bruk, men kun 1-3 km daglig. Lønner det seg da å ikke sette bilen på lading hver dag? Kan jo da i utgangspunktet kun lade en gang i uka...?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

moonbuggy

Sitat fra: Anterialis på lørdag 30. mai 2015, klokken 14:09
Se spm. over.

---

I perioder vil bilen bli lite kjørt. Dvs. daglig bruk, men kun 1-3 km daglig. Lønner det seg da å ikke sette bilen på lading hver dag? Kan jo da i utgangspunktet kun lade en gang i uka...?
Bruk beina!

Anterialis

Hehe går til jobb i alle fall ;)
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Anterialis

Fortum ladestolpe CCS, kun 400v 24A ?? Hvorfor får jeg så lav fart? Tilkoblet med CCS. På ladestolpe står det "lademodus: standard.

Er det en innstilling i bilen som kontrollerer ladefart på CCS hurtiglading?

Tar jo timesvis å lade slik som dette....
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

jkirkebo

Sitat fra: Anterialis på søndag 31. mai 2015, klokken 12:06
Fortum ladestolpe CCS, kun 400v 24A ?? Hvorfor får jeg så lav fart? Tilkoblet med CCS. På ladestolpe står det "lademodus: standard.

Er det en innstilling i bilen som kontrollerer ladefart på CCS hurtiglading?

Tar jo timesvis å lade slik som dette....

400V tyder på at batteriet allerede var ganske fullt? Ladehstigheten synker drastisk når batteriet kommer over 60-70% på de fleste elbiler. Å lade fra 90% til 100% kan fort ta like lang tid som å lade fra 0% til 100%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Anterialis

#876
Dette var litt flaut, dette vet jeg jo egentlig..... Skal på langtur, men fadern ville prøvekjørte før jeg dro. Hadde 80%, tenkte jeg kunne lade litt raskt til i alle fall 90%... Men det går kanskje veldig sakte allerede fra 80% på i3? Fikk altså ca 400v20-25A..

I3-eiere: hvilke hastigheter/strømmengder får dere fra CCS mellom 80-95%?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

TorAtle

Sitat fra: Anterialis på søndag 31. mai 2015, klokken 12:39
I3-eiere: hvilke hastigheter/strømmengder får dere fra CCS mellom 80-95%?

Fra http://www.elbil.no/wiki/BMW_i3:Lading: "Regn ca 16% per 5 min opp til 70-80%, 5% per 5 min fra ca 80% til 95%, og ca 15 min på siste 5%"

Kombinajonen lite batteri, treig lading på høy SOC og avstand mellom hurtigladerne gjør i3 mindre egnet til lengre turer. Det er ikke alltid slik at man er så heldig å snuble over en hurtiglader akkurat idet det er 1% igjen på batteriet. Kanskje må man lade fra 30%. Og over 70% begynner ladingen å gå i sirupfart, så i dette tilfellet har man hele 40% hurtig lading. Tjoho.
2014 BMW i3

Klykken

Lengre turer har vel aldri vært intensjonen fra bmw heller. Småkjøringsbil, eller bybil, dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Anterialis på søndag 31. mai 2015, klokken 12:06
Fortum ladestolpe CCS, kun 400v 24A ?? Hvorfor får jeg så lav fart? Tilkoblet med CCS. På ladestolpe står det "lademodus: standard.
Er det en innstilling i bilen som kontrollerer ladefart på CCS hurtiglading?
Tar jo timesvis å lade slik som dette....
Du burde jo visst dette, som du sier senere, men ellers er det for så vidt riktig at det tar timevis på 400/24, med vi snakker da om 2 timer fra 0-100%, så det er ikke timevis fra 80%  ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Jepp dette visste jeg egentlig... Urutinert ;)

Spm.:
- min -15 i3 har sorte speilhus. Er dette en liten oppdatert -15 mod? Hva annet er nytt/oppdatert fra tidlig -15 mod i så fall?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

De endrer normalt produksjonen i mars og september. Antar at de få tingene som er nevnt i 2016 modellen er fra september, men uansett var det vel småting. Sjekk den tråden.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Ha leste forandringene på 2016 mod, lurte bare på om det var noe spes forskjell på -15 mod med og uten sorte speilhus..
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

TorAtle

Og jeg som trodde sorte speilhus var for 2016-modeller.
2014 BMW i3

Anterialis

#884
Det var det jeg også leste her på forumet..

Noen som vet?

EDIT: dette mener jeg å ha lest her inne, men finner det ikke igjen. Når bilen ikke er tilkoblet strøm (feks ved tur til byen, parkert uten strøm på flyplassen), skal man fremdeles kunne fjernstyre bilen (feks sende beskjed om klimatisering, sette avreisetidspunkt) og motta informasjon ift SOC, om dørene er låst etc?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA