Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: Stikkontakten på lørdag 23. mai 2015, klokken 12:54
Er det noen som kan forklare meg hvilken funksjon "ConnectedDrive Service Package" har? Er det noe man bør ha?

Hva er forskjellen på metallic lakk og ikke metallic lakk?
Står litt om ConnectedDrive Service Package her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10373.msg140503.html#msg140503

Det er 2 "hoved"-apper for i3 - den ene er for fjernstyring og monitorering "utenfor" bilen, og heter "iRemote" - den krever ingen ekstrautstyr og er tilgjengelig for alle.

Den andre appen heter "BMW Connected" og gir menysystemet i bilen en utvidelse slik at man kan kjøre Internettbaserte tjenester og andre funksjoner "inne" i bilen når telefon eller iPod er koblet til med kabel. Dette gjelder både 3de-parts apper som f.eks Spotify, Glympse, Life360, GoPro kamerastyring, TuneIN nettradio osv. og egne tjenester som BMW har innebygd i selve BMW Connected appen, som f.eks Twitter, RSS nyheter, Wiki Local osv.

For å kunne bruke denne "underholdnings"-appen så må man som minimum ha 6AK (som også kan kjøpes separat uten å kjøpe hele pakken med de 2 andre).

Klykken

Sitat fra: Stikkontakten på lørdag 23. mai 2015, klokken 12:54
Hva er forskjellen på metallic lakk og ikke metallic lakk?
Metallic-lakk har metallflak i lakken som gir ekstra glans og spill i fargen.  Se på google for å se bildeeksempler.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

wesnym

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 20. mai 2015, klokken 12:34
Bilen stod i 3 dager med 70% lading. Tok 1. tur etter det uten forvarming. Utetemp. omtrent 9 grader.
Fikk unormalt høyt forbruk i starten. Hele 99,9 kwt frem til et par hundre meter etter oppstart. Det gikk også lengre tid enn vanlig, før forbruket falt til mer normalt nivå. Det er muligens lading av 12V batteriet som gir startforbruket, men kanskje det er andre ting også som trekker mer etter en viss pause ?

Flere som har opplevd det samme ?
Dette opplever vi hver bidige morgen uavhengig av forvarming eller ikke. Men med forvarming så går forbruket fortere ned. Så hos oss er dette normal og aldri noe vi har tenkt over, selv om jeg jo har lagt merke til dette meget høye forbruket i det vi starter å kjøre.
BMW i3, Oslo

moonbuggy

LMOR:
Flekkefjord virket bra. Kjørte fra Randaberg til Flekkefjord 133km i Eco+, med 34 km i restrekkevidde. Sannsynligvis mer, siden restrekkevidde ved start var 15km. Snittfart 68km 11,4 kwt/100km.

95% lading i Flekkefjord. 110km til Kristiansand med 42 km restrekkevidde (9 ved start). 11,2kwt/100km og snittfart 70,2.

Et irritasjonsmoment var hjulstøy. Utrolig forskjell mellom omtrent lydløs nylagt asfalt og vanlig gammel kornet type.

   

LMOR

Hjulstøy ved dårlig asfalt hører du vel i alle biler, men bedre i en elbil?

Tallene ser ut til å stemme godt.
Og at gjennomsnittet går ned etter en hurtiglading, pga at batteriet varmes ytterligere.

Jeg tror du ville fått ca 10km mer rekkevidde med SW oppgradering.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

På den ene bilen vises bensinstasjoner i stedet for ladestasjoner i POI.
Klarer ikke å finne riktig instilling. Noen som husker?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

LMOR:
Jeg mener du velger kategori, i undermeny bil, så bla nedover til lading (hvis jeg husker rett, siste valg)

LMOR

Sitat fra: moonbuggy på mandag 25. mai 2015, klokken 17:50
LMOR:
Jeg mener du velger kategori, i undermeny bil, så bla nedover til lading (hvis jeg husker rett, siste valg)
Takk, det er kanskje bare slik at de siste kategoriene står på første side. Satser på at ladestasjoner blir stående der i stedet for bensinstasjon etter hvert.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Hei, skal hente i3 på lørdag og allerede dagen etter foreta en "langtur". Akkurat nå sitter jeg i utlandet, og kom på at jeg kanskje kan være litt føre var ift. div. medlemskap og ladebrikker samt. annet praktisk.

Selger er meget hyggelig og sier det ligger boks fra Elbilforeningen i bilen, dog uten brikke oppi. Han kan helt sikkert oversende (pr. mail) dersom jeg trenger inmeldingskoder eller annet fra den boksen i bilen. Men før jeg bryr han:

1 - Hva er korrekte måten å melde seg inn i Elbilforeningen på? Kan jeg gjøre alt på nett, eller trenger jeg koder fra Elbilforeningens boks som ligger i bilen for å få gratis innmelding?

2 - Hvordan melder jeg inn Elbilforeningens brikke hos både Fortum og GK?

3 - Ift. bombrikke (som jeg har fra gammel bil), hva er beste måten å omregistrere denne på ny i3? Sende email til bomselskapet og be om fritak?


Beklager at jeg ikke har gjort grundigere undersøkelser på nettet, jeg kom på dette nå kun minutter før jeg må ut av huset, derfor sjekker jeg aktiviteten her først..
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

På de fleste stasjonene kan du også betale via SMS.
Jeg gjorde alt vi nettet nå for noen, basert på brikken fra elbilforeningen. Men testet ikke at det virket momentant. Men det kan du sikkert sende en email til dem det gjelder om?
Du kan kjøre noen dager med elbilen uten brikke. Eventuelt bare få ny brikke, og si opp den gamle etterpå.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: Anterialis på torsdag 28. mai 2015, klokken 10:22
3 - Ift. bombrikke (som jeg har fra gammel bil), hva er beste måten å omregistrere denne på ny i3? Sende email til bomselskapet og be om fritak?
Det dummeste du kan gjøre er å flytte gammel brikke fra fossil over til Elbil - det gjorde jeg, og da fikk jeg regning iht. gammel avtale helt til den nye trådte i kraft FORDI passeringene bare ble registrert på brikken.

Derfor: Kjør uten brikke inntil ny avtale er bekreftet og i orden (dette kan ta noen dager, etter at vognkort på nybil fremvises)

Anterialis

Takk for tipset Bromm! Da kjører jeg uten brikke til jeg får ordnet med avtalen.
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

SWBS

hei, jeg er ny her, og følger dagelig med må mye nyttig info  :)

jeg fikk nylig overbevist mine foreldre om å selge sin bil nr 1 i bytte med en i3. Til min overaskelse så har farsan blitt i3 misjonær selv før bilen har kommet ;D

uansett, det var en ting jeg lurte på, som jeg ikke fant ut(eller vet om funker)- kan man velge ut så man kun ser hurtigladere på kartet eller spesifikt legge inn kun hurtigladere som mellomdestinasjoner på en lengre tur på en enkel måte? brukerne av bilen er over 60, så hadde håpet det var enkelt.

på forhånd takk for svar  :)

moonbuggy

Ja, det er rimelig enkelt, men det er mange muligheter, så det krever litt øving.
Du velger "Points of interest", videre "langs ruten". Så kategori "Bil". under denne blar du ned til "Ladestasjoner"

Velg den du ønsker, og da kommer valget opp om du vil legge inn som kontakt eller ha direkte veibeskrivelse til denne, ny destinasjon. Etter det valget om du vil ha hurtigste vei til det nye målet eller økonomisk vei til målet.

Som sagt valgene er mange, det beste er å sitte i bilen og teste seg frem. Det over har jeg tatt etter hukommelsen, så det kan være litt omtrentlig.

Se vedlagt manual for navigasjons-systemet. Det er ikke beskrevet i håndboken.


TorAtle

Men da må du vite at den ladestasjonen du er interessert i faktisk er en hurtiglader? Dvs bruke en annen karttjeneste først.
2014 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA