Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Olemann

Tipper det samme. Minimalt strømbruk i en slik løsning. Også fra sensorer som avleses.  Ettersom BMW såvidt jeg oppfatter tar en fast pris for dette så vil de tjene på få sendte meldinger.
Men det er en vanesak, nå bruker jeg dette bl.a. til å finne ut når jeg parkerte - kjekt når en har betalt for en bestemt tid.

Sitat fra: Torodd Stangeland på tirsdag 02. juni 2015, klokken 14:30
Tømming av bilens batterier kan vel umulig være et tema her. En mobil oppkobling kunne vel vært aktiv i årevis på et slik batteri :-)
Det er vel heller kostnaden, er vel mobildata dette går på, via bilens simkort?

Anterialis

Olemann, godt poeng ift parkeringstid! :)
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Anterialis

Ok, ny situasjon som jeg undres over. I dag forlot jeg bilen ulåst (trodde jeg bare skulle inn en liten tur) utenfor huset. Etter noen få minutter skjønte jeg at jeg ikke kom til å reise ut i bilen igjen, så jeg låste bilen via remote. Det stod/står "Lås bilen er utført". Når jeg nå går tilbake i menyen og trykker på bilen (for å få opp status) står det at dørene er opplåst. Når blir disse dataene oppdatert? Jeg har vært ute å sett etter, bilen er altså låst (låst via remote), men appen sier bilen er ulåst... Flere som har opplevd dette?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Ja, flere ganger. Jeg har trodd det var et sensormarginproblem, fordi det gjerne har blitt borte når jeg har åpnet og lukket bagasjerommet og eller bakdørene.

Har vært inne på tanken at det kan være en oppdateringssak, men er rimelig sikker på at jeg har fått det selv om bilen har stått til lading, og blitt oppdatert når jeg har lukket dørene på nytt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Anterialis

En annen årsak til at det kunne vært greit med i alle fall én statusoppdateringer daglig, er dersom bilen blir tauet/stjelt. Ikke veldig sannsynlig kanskje...
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Anterialis

Er det riktig at når jeg åpner med remote app (iPhone) så skal ikke passasjerdøren åpne seg? Merket dette i dag, flere "åpninger" med remote app uten at passasjerdøren åpner seg, kun førerdør..
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Anterialis

Remote: jeg må ofte logge inn på nytt da "session expires". Er dette normalt? Må logge inn ca x2 ukentlig, for så å velge nytt passord og velge bil... Tungvint..
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

02jan

Har iphone5s med siste iOS 8.2, remote brukes daglig, virker 100%.
Har vært 2 ganger siden juli 2014, hvor jeg har blitt bedt om ny innlogging/nytt passord.

Høres ikke riktig ut hvis du ofte må logge inn fra start. kjører du iOS 8.3 ?

Kun førerdøren som låses opp hos meg med fjernstyringen, har ikke studert brukermanualen, men mener å ha lest at det er riktig at det er førerdøren som aktiveres.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

snakkis

Sitat fra: Anterialis på mandag 08. juni 2015, klokken 19:14
Remote: jeg må ofte logge inn på nytt da "session expires". Er dette normalt? Må logge inn ca x2 ukentlig, for så å velge nytt passord og velge bil... Tungvint..
De siste dagene har jeg fått dette minst en gang hver dag.
Det er veldig uvanlig for meg. Vanligvis har det vært kanskje en gang i mnd.
Akkurat nå får jeg ikke logget inn i det hele tatt :-(

Anterialis

Tusen takk for svar Snakkis og 02jan.

Når jeg tenker meg om er det jo fornuftig at kun førerdør åpner deg med tenkte opplåsning...

Får håpe remote ordner seg etterhvert. Jeg oppdaterer alltid til nyeste programvare så snart jeg vet det er nyere versjon, så ja :)
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Klykken

Har lagt merke til knirking fra bakenden hvor motoren sitter ved hardt pådrag i lav fart. Mer som om motoren "vrir seg" på festet (med påfølgende knirkelyder), og samme knirking når man slakker av like raskt etterpå. Som om motoren setter seg igjen da, altså.

Flere som har det slik? Bør jeg bli bekymret? Evt noen som vet hva det kan være?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Sitat fra: Klykken på onsdag 17. juni 2015, klokken 12:49
Har lagt merke til knirking fra bakenden hvor motoren sitter ved hardt pådrag i lav fart. Mer som om motoren "vrir seg" på festet (med påfølgende knirkelyder), og samme knirking når man slakker av like raskt etterpå. Som om motoren setter seg igjen da, altså.

Flere som har det slik? Bør jeg bli bekymret? Evt noen som vet hva det kan være?
Dette bør du få sjekket opp - det har vært enkelte tilfeller av at motorfestene har røket, og dette har skjedd i forbindelse med hardt pådrag på ujevnt underlag - f.eks over fortauskanter el.l.

Klykken

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har kjørt over en fortauskant. Ei heller kommer til å gjøre det. Men ujevnt underlag er det jo hele tiden, for det er norsk veistandard bilen kjøres på.

Tidligere i år ble bilen fraktet med en Vikingbil til servicestedet, da pga ødelagt dørlås. Viking presterte å ripe opp felgene frem med jekkestroppene sine. Dette gidder jeg ikke igjen. Jeg får vente og se om jeg skal i samme retning som servicestedet en gang og heller booke time i forveien.

Vet du kanskje hva som kan skje hvis evt festet/festene ryker?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

bromm

#914
Sitat fra: Klykken på onsdag 17. juni 2015, klokken 15:00
Vet du kanskje hva som kan skje hvis evt festet/festene ryker?
De har visstnok fått det reparert uten noe større operasjon - men det ble rapportert om ekkel ulyd (skrapende lyd i forholdt til omdreiningstallet) når feste(ne) var gått av (muligens pga. at akslingene tar borti noe rundt) - så da bør man nok ikke kjøre i det hele tatt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA