Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Jeg har heller ikke noe problem med dette, men husker heller ikke i farten hvordan det settes opp. Så det er nok relativt intuitivt  ;)
Mulig du leter på feil sted TM, og at det er et ikon til venstre. Men jeg er 50mil fra bilen nå, så jeg kan ikke sjekke.
Databasen er oppdatert, koblet til Nobil, og med status (når det virker...)
Tror også det er en "app" under Online delen du kan installere, og du kan bruke remote appen på mobilen. (der legger du også inn filter på at du bare vil se AC og Combo, bare Nobil osv)
Og det står Grønn Kontakt ... Fortum ... osv i navnet på ladestasjonen.
Det er faktisk ganske bra nå du bare finner det.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

02jan

Jeg får opp ladestasjoner enkelt i liste , men er som regel oppdatert via app.

Husker ikke hva jeg trykkerpå for å få opp liste i navi,men legger du inn destinasjon utenfor rekkevidde , så vil bilen foreslå ladestasjoner, mener du da få opp listen med avstand til lader og kan se om det er fortum lader eller annet.

Optimalt skuledebatt vist ladestatus, derfor bruker jeg heller app på tlf for å være oppdatert om i bruk eller ikke.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

KnutOL

En ting som er genialt er at du kan programmere hurtigtast-knapperekken til hvilken som helst funksjon du måtte finne i menyen på skjermen. Knapperekken er altså ikke bare for å lagre radiostasjoner. Bruker det selv i min BMW X3 for å ha en knapp programmert til å laste inn hjemmeadressen inn i navigasjonssystemet. Jeg tror det derfor er mulig å legge inne hurtigtast for nettopp å liste opp ladestasjoner. Enkelt og greit uten å måtte fikle i menyen.

NB. Viktig: Du må markere den aktuelle menyvalget i skjermbildet og trykke og holde inn hurtig-tasten. Hvis du ser listen over ladestadsjoner og prøver å programmere denne så fungerer det ikke, mener jeg. Dere som har i3 kan jo prøve dere frem og rapportere tilbake?  :)

Amigakongen

Får man kjøpt slike på bmw? :)

Sitat fra: Klykken på torsdag 02. juni 2016, klokken 13:17
For å hekte på ekstra koppholdere. Eller evt annet utstyr som måtte passe. :)

2015 BMW I3 - 11800km

Sungrazer

Jepp - jeg har kjøpt en ekstra, og kommer til å kjøpe en til.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

TM

Sitat fra: LMOR på onsdag 17. august 2016, klokken 19:49
Jeg har heller ikke noe problem med dette, men husker heller ikke i farten hvordan det settes opp. Så det er nok relativt intuitivt  ;)
Mulig du leter på feil sted TM, og at det er et ikon til venstre. Men jeg er 50mil fra bilen nå, så jeg kan ikke sjekke.
Databasen er oppdatert, koblet til Nobil, og med status (når det virker...)
Tror også det er en "app" under Online delen du kan installere, og du kan bruke remote appen på mobilen. (der legger du også inn filter på at du bare vil se AC og Combo, bare Nobil osv)
Og det står Grønn Kontakt ... Fortum ... osv i navnet på ladestasjonen.
Det er faktisk ganske bra nå du bare finner det.
Det hørtes lovende ut.  Det er nok flere muligheter her, men det kunne godt vært mer intuitivt  ;) Jeg skal forske littt og se om jeg kan få lagt det inn på en hurtigtast.

TM

Appen under BMW Online gir så vidt jeg kan se ikke informasjon om operatør, ladefart eller status.

Men jeg fant ut at jeg ved å søke i navigasjonen på POI med filter "FORTUM" vil finne alle fortum ladestasjoner. Men jeg tror ikke dette er informasjon som oppdateres kontinuerlig. Jeg fant ladestasjonen på KIWI Øyer der, men da jeg ringte dit fikk jeg bekreftet at den ikke er operativ på grunn av ombygging av butikken. Noen som kan bekrefte om POI data oppdateres online ?

LMOR

Det skal til og med være rødt, grønt og grått? merke på dem. Øyer er jo en ladestasjon i Nobil, men den burde ikke være grønn.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i05L0

På min bil er dette enkelt: Velger Navigasjon, klikker venstre, dreier hjulet tre fire valg nedover i menyen til Ladestasjoner vises med store bokstaver. Blar meg deretter gjennom listen basert på nærmeste først osv. Ikke noe problem å velge mellom Grønn kontakt og Fortum, for eksempel. 
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

LMOR

Sitat fra: i05L0 på onsdag 17. august 2016, klokken 21:59
På min bil er dette enkelt: Velger Navigasjon, klikker venstre, dreier hjulet tre fire valg nedover i menyen til Ladestasjoner vises med store bokstaver. Blar meg deretter gjennom listen basert på nærmeste først osv. Ikke noe problem å velge mellom Grønn kontakt og Fortum, for eksempel.
Det hørtes kjent ut.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: i05L0 på onsdag 17. august 2016, klokken 21:59
Kjenner meg ikke igjen. I menyen til venstre er det et symbol for interessante steder - POI. Her er det listet opp BENSINSTASJONER, men ikke ladestasjoner. Da må man gå leger ned i hierarkiet og søke i kategori BIL. Merkelig at det ikke er mulig å definere eller fjerne shortcut's. Hvordan er det hos deg LMOR ?

LMOR

Jeg skal sjekke når jeg kommer hjem. Det er mange innstillinger i NAV, som jeg pleier å gå gjennom. Husker ikke om dette må konfigureres.
Men nå det er sagt, så er det mye i NAV som er anderledes på den nye bilen, så vi har nok en annen versjon. Forferdelige farger i klassisk visning f.eks, men en del forbedringer.
Ser også flere og flere "deler" rundt om på bilen som er byttet ut. Det meste til det bedre  :)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sungrazer

Slik ser det ut hos meg

Hvilken navi versjon har du? Mens du er i kartvisning, velg option knappen nede ved iDrive hjulet.

2015 BMW i3 - (solgt)

TM

Takk @Sungrazer. Det var nyttig informasjon. Slik ser det ut for meg, og det syntes jeg ikke var så intuitivt. Ser ut som om de har glemt å legge inn link til ladestasjoner i menyen  ::)
Er dette konfigurerbart ?

Sungrazer

Hm, merkelig. Det er kanskje kartversjonen du ser der. Løpenummerene er høyere enn på mitt. Jeg mener å huske en plass langt inn i hjernebarken at jeg måtte gjøre noe for å få frem det symbolet, men jeg er ikke kar om å huske hvor.

Det ser også ut som om du har et annet symbol istedenfor en kontakt.
2015 BMW i3 - (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA