Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: Sungrazer på torsdag 18. august 2016, klokken 07:04
Det ser også ut som om du har et annet symbol istedenfor en kontakt.
Ja, det er veldig nyttig  :o. Det er for PARKERING + OFFENTLIG TRANSPORT !!
Det er altså et symbol for offentlig transport, ett for parkering og et for begge deler. Og bensinstasjoner....for en bil som ikke bruker bensin  :o.

Enten er dette en feil, eller så finnes det et sted hvor jeg kan konfigrerer dette selv. Kanskje det er et sted jeg definerer kjøretøytype ?

Nå har i jeg i ettertid funnet et par alternative veier til denne informasjonen, men det var ikke så lett å finne når jeg samtidig kjørte bilen i 80 + og forsøkte å holde oversikt over vei og trafikk  ;) Derfor dette litt frustrerte innlegget, men jeg lever godt med dette når bilen ellers er fantastisk  :D

rth

Er det flere som opplever at rekkevidden faktisk er bedre etter ett par år enn da bilen var ny? I dag har kona kjørt 90km med en rest på 50,5%. Bilen har nå snart gått 60 000km. Må si jeg er positivt overrasket over batteriene.

Klykken

Ja, nå på sensommeren har jeg lett 160+ rekkevidde, og det er uten å tenke på å kjøre økonomisk. Har kjørt 29km nå i 60 og 80-soner, og har 85% batterikapasitet igjen etter stopp. Kjører alltid i Comfort-modus. Det betyr at jeg burde klare ca 190km før det blir stopp, hvis kjøremønstret er det samme.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: rth på torsdag 18. august 2016, klokken 09:09
Er det flere som opplever at rekkevidden faktisk er bedre etter ett par år enn da bilen var ny? I dag har kona kjørt 90km med en rest på 50,5%. Bilen har nå snart gått 60 000km. Må si jeg er positivt overrasket over batteriene.
Jeg har ikke opplevd dramatisk endring i oppnådd rekkevidde fra bilen var ny - Rekkeviddemåleren har blitt enda mere konserevativ etter softwareoppdateringer, men praktisk rekkevidde på en full ladning - og hvor mye som er igjen på batteriet etter en standard dag har ikke endret seg. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

klilleng

Sitat fra: rth på torsdag 18. august 2016, klokken 09:09

Har sikkert mye med temperatur å gjøre. Godt og varmt nå. :-)
Men positivt at de ihvertfall ikke har blitt nevneverdig svekket!!

02jan

TM du har rett, sjekket i bilen min idag. Har ikke lenger eget ikon for ladestasjoner ! Kun bensin. Fikk antagelig nyeste SW i forbindelse med service i sommer. Hadde tidligere et direkte valg for ladestasjoner i navi.

Forsøkte konfigurering uten hell.

Ved å angi destinasjon utenfor rekkevidde komme listen over aktuelle ladestasjoner på ruten opp i skjerm.

Men litt vanskelig å få opp lader på kommando fra sjåføren uten for mye dikkedarier.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

elbil2

Når tror dere den første 94ah blir lagt ut på finn?

bjorngb

Kan være like rundt hjørne, jeg har blitt kontaktet om jeg ønsket å snike i produksjonskøen, og kjøpe en som ble produsert tidlig (før jeg signerte kontrakt)
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

Zuexi

Sitat fra: bjorngb på torsdag 18. august 2016, klokken 16:49
Kan være like rundt hjørne, jeg har blitt kontaktet om jeg ønsket å snike i produksjonskøen, og kjøpe en som ble produsert tidlig (før jeg signerte kontrakt)
Av privatperson eller forhandler?

JorgenM

Er det normalt at det tar ca 1 minutt fra man velger f.eks å låse dørene via appen til bilen faktisk reagerer? Samme med alle andre app-funksjonene. Dette er Android. Aldri prøvd med iOS-enhet.

Har blitt vandt til dette, men nå som jeg har Tesla-appen tar det ca 1 sekund til bilen reagerer med den så tenkte kanskje at det var noe muffens med i3-appen eller bilen min.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

LMOR

Tesla er sikkert online kontinuerlig, men i3 har en offline løsning, så det må kobles opp en forbindelse. Eneste fordelen er vel at en sparer litt strøm.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

bjorngb

Sitat fra: Zuexi på torsdag 18. august 2016, klokken 17:01
Sitat fra: bjorngb på torsdag 18. august 2016, klokken 16:49
Av privatperson eller forhandler?
Privat
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

LMOR

Sitat fra: TM på torsdag 18. august 2016, klokken 07:47
Sitat fra: Sungrazer på torsdag 18. august 2016, klokken 07:04
Det ser også ut som om du har et annet symbol istedenfor en kontakt.
Ja, det er veldig nyttig  :o. Det er for PARKERING + OFFENTLIG TRANSPORT !!
Det er altså et symbol for offentlig transport, ett for parkering og et for begge deler. Og bensinstasjoner....for en bil som ikke bruker bensin  :o.
Da har jeg kommet hjem og fått sjekket. Fikk det først ikke til selv.
Første observasjon er at listen over ladestasjoner ikke er oppdatert. Den ligger nok inne fast, og nye kommer med nye kartoppgraderinger... (mobilen er nok bedre å bruke).

Måten du får til å få ladestasjoner sammen med de andre direktevalgene er som følger:
Når du står med kartet fremme, trykker du en gang til på NAV knappen.
Så søker du frem ladestasjoner fra POI valget.
Når du da går tilbake til kartet, så vil ladestasjon-valget stå i menyen.

(Når du har søkt frem forskjellige ting, vil bensinstasjonvalget etter hvert forsvinne  8))
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Takk LMOR for denne oppklaringen. Det er jo en god løsning at menyen viser de sist brukte kategorier. Jeg har også lagret BMW Online søk etter ladestasjoner på en av hurtigtastene. Fikk også opp status på ladestasjonene, så nå skulle jeg være godt forberedt for lading underveis  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA